Annons:
Etiketttillbehör
Läst 7632 ggr
[Forest]
2012-02-02 21:36

Skor

Jag undrar om ni har bra tips på skor tror att Donna fryser lite om sina tassar nu när vi haft -13 ute. Men hittar bara fula skor som ser ut som dockskor o det vill jag INTE ha ne jag vill ha bra enkla så man ser att man inte klär hunden för se söt ut utan antagligen för att de behöver ha det dom har på sig för det är kallt ;) Hennes tassar har jag inte mätt men hon har som toypudel-mini dv.pudeltassar :)

Annons:
Lyan
2012-02-03 15:26
#1

Ping har muttluks men de är inget att rekommendera för små hundar eftersom de är så otympliga. De funkar bra för vilda galopper men i trav och skritt snubblar Ping över dem

De har också odugliga kardborreband som började tråda upp sig efter mindre än en månad. Jag beställde dem från obtrack.com och aldrig mer! Maken till dålig service har jag aldrig varit med om! Först tog det över en månad innan skorna kom, ingen svarade på varken mail eller telefon och när de väl kom var de redan använda! När jag skulle reklamera dem så gjorde säljaren så klart sig ännu mer oanträffbar. Har inte hört något gott om dem från någon jag har pratat med så akta er för dem.

Jag vet att jag har sett nätta fleeceskor någonstans men kommer inte ihåg var. Nackdelen är ju att de lätt blir blöta men är det torr kyla så funkar det bra. Ping hade en omgång provisoriska (stavning?) i fleece innan hon fick muttluksen. Sedan såg jag skor med gummisula, kan ha varit ruff wear, men de såg också ut att kunna bli otympliga för små hundar

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-02-03 20:55
#2

1 tackar för ditt svar dessa var ett par jag har haft funderingar på då Chanel hade ett par men de satt hyffsat bra o de satt kvar som du säger i vildgalopp ;)

Jag kommer få leta som en tok annars får jag se om syrran kan hjälpa mig att sy 4 st :) Då jag är superkass på sy så ber jag henne då hon kan det mästa i syväg Flört

Lyan
2012-02-03 21:03
#3

Jag menade mer att hon nästan bara kan springa i galopp och ingen annan gångart med dem eftersom de är så klumpiga. Hon måste lyfta tassarna onormalt högt för att inte slå på näsan. Jag fäster alltid dem med säkerhetsnålar eftersom de har flugit av vid några tillfällen, de är för dyra för att slarvas bort :-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-02-03 21:07
#4

3 aha, så de sitter med andra ord bättre på större hundar kan man säga. Funderar på nästan sy fast karborrar på overallen o sen att man knäpper fast skor via så som extra säkerhet iaf.

Lyan
2012-02-03 21:12
#5

#4 Precis. De blir också stela och obekväma när det blir smått, vet folk som har fått skicka tillbaka för att hunden varit för lätt och inte kunnat "trycka ner" skorna till rätt vinkel utan istället har fått gå på tå

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Kitten86
2012-02-04 15:27
#6

#4
Kanske kan specialsy såndana "remmar" man sätter på barnvantar och sen fäster i overallen för att inte slarva bort dem. Måste ju gå att ordna en kortare variant att sätta på hundens skor och fästa i täcket/ overallen…? Bara ett tips.

Vet annars bara om dyrare skor som ska vara bra. Sådana i "sockmodell" skulle jag inte rekomendera då det inte sitter så bra och oftast slits/ går sönder fortare. Skulle mer rekomendera hundskor med en mer riktig sula, om du förstår vad jag menar? Visst i mindre modell blir de mer dock-söta men finns märken som säljer de som ser lika dana ut i alla storlekar.

Har själv funderat på dessa (hört mycket bra om) eller dessa (något billigare)
Sen finns ju billigare varianter som dessa oxå…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Kitten86
2012-02-04 15:31
#7

Finns ju den här formen av sko också som skyddar/ täcker mer av benen vilket kan vara bra oxå…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Lyan
2012-02-04 19:32
#8

Ruff wear hade jag velat ha till Ping! Tyvärr över vår budget :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Kitten86
2012-02-05 10:40
#9

#8
Mm, man får spara ett tag. Men ett bra märke som kostar men som HÅLLER!! Har en av deras klövjeväska som används flitigt i skog och mark och syns inte ens = 0 slitage.

Ruffwear har ju tre modeller som kostar från ca 600-1000 kr, för 4 st. Med tanke på passform och slitagemån skulle jag hellre satsa på dem än billigare skor… Men visst kostar dem. Har man möjlighet att importera/ beställa direkt från USA så blir de billigare!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Lyan
2012-02-05 12:15
#10

#9 Fast hålla ska ju muttluks också göra, riktigt bra till och med sägs det. Ändå tog det bara en månad innan kardborrbanden började tråda sig på Pings

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Kitten86
2012-02-05 20:45
#11

#10
Ja fast själva kardborrebandet är av ett annat tyg eller vad man ska säga på muttlucks i jämförelse på Ruffwears. På Ruffwears är det mer av ett vävt band och inte i samma plastiga "tyg" som är på muttlucks… Vet inte riktigt hur jag ska förklara i ord!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-02-05 21:28
#12

11, ska ta mig en närmare fundering på dessa ruffwears helst vill man ju prova dessa så man vet att det funkar o sitter bra på hunden för billiga var de inte :)

Kitten86
2012-02-06 17:40
#13

#12
Absolut, man får kolla runt lite bara efter en fysisk butik som säljer dem så att man kan åka och testa. Vanligast, som jag hittat dem, är att de säljs via div. internetbutiker. I värsta fall får man väl skicka tillbaka och byta storlek…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Upp till toppen
Annons: