Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 7937 ggr
[Forest]
2012-01-30 08:28

Gó Morgon Måndag 30/1-12

Jag är ledig idag så ska passa på att njuta av lite extra långpromenad. Var rätt kyligt ute idag -7 friskt o skönt ändå Skrattande

Enja är nyklipp, jag fick lära mig lite mer igår o prova på phu vart lite ogämnt ena sidan såg bra ut sen andra med men de matcha inte varandra Cool hahah, så fick ta av mer på ena sidan för de skulle se okej ut. Det är mer o tänka på än vad man tror Flört Och på röd hund ser man allt varenda litet felhack ser man, Donna kommer få vara min lilla provdocka hon är svart o kommer väl oxå se ut som skrutt men men måste lära mig Tungan ute

Jag håller på att torka lite blodpudding i ugnen gissa om jag har två hundar som är väldigt kontaktsökande när jag går mot köket Flört Jag ska ha lite gottis med mig ut o träna in inkallning på Donna och söka lite gods i barken på träd samt skogen, de brukar vara rolig för dom.

Jag hoppas alla får en trevlig Måndag!

Annons:
ms-mee
2012-01-30 11:22
#1

God morgon!

Haha. Jag har samma problem som dig :P Vågar inte riktigt klippa i Hubert då allt syns. Så sist var det Elvis som fick leka provdocka. Underbart med svarta hundar ;D hehe

Här har vi hunnit med lite träning redan. Det är ett ställe här i närheten som Hubert helt plötsligt bestämde sig för att det var läskigt. Konstiga är att det inte har hänt nånting.
Så vi har varit där uppe och nosat och lekt lite. Försöker få honom på lite andra tankar :)
Funderar på om jag ska gå dit med en boll senare. När bollen är framme ser han inget annat än den :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
2012-01-30 14:27
#2

Hallå på er! Här är det strålande sol, några minusgrader och nästan så man ser att solen faktiskt börjar värma något. Albin ligger och moffar, han väntar och väntar på sin pojke, min äldste son som är arton år. Han är solen i Albins liv <3 Liiiite tjatigt att Albin skäller som han gör, men men.

Ikväll ska jag göra något jag sett fram emot länge, jag ska på workshop i tarot för Ylva Trollstierna! Min guru, hon är både väldigt kunnig och trevlig. Ingen dålig kombination Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wintermynta
2012-01-30 15:04
#3

God eftermiddag.
Vid lunch klädde jag på Gusten och tog en 40 min promenad. Hade gärna varit ute längre i det fina vädret men Gusten blir trött snabbt. Nu ligger vi och myser i soffan. Ikväll blir det zumba pass.
Må gott alla

DeniceP
2012-01-30 17:47
#4

Jag spenderade minsann halva dagen igår för att klippa min lurviga krulltott. Hon som från början var svart, nu blir hon mer och mer grå för varje gång man klipper henne. 6 år gammal och helt silvergrå Skrikandes

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Forest]
2012-01-30 19:10
#5

3 hur är det med lilla Gusten? mår han bättre nu :)

Amandla
2012-01-30 23:17
#6

#4 Det är inte så att din pudel egentligen är blå? Eller är det för att hon har en massa vita hår?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
DeniceP
2012-01-31 11:16
#7

Nej, hon har vita pudlar bak i stamtavlan Tungan ute

Hon var verkligen kolsvart när vi fick henne, nu är hon ljusgrå överallt förutom på huvud och ben och svans. Fast, tinningarna är nästan vita xD

Varje gång vi klipper blir hon ljusare

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Amandla
2012-01-31 11:59
#8

Jag är ju inte säker på hur silverfärgen ärvs, men nog låter det som att hon är blå… om en svart och en vit med silveranlag paras så kan det bli blå valpar. Läs mer här:

http://www.pudelklubben.se/pudelfragor/faq/blue.htm


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
DeniceP
2012-01-31 12:10
#9

Varken det med brunt eller plommonfärgat stämmer in alls på henne, hon var så svart hon kunde bli, förutom två vita fläckar på bröst och haka.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Amandla
2012-01-31 12:17
#10

Det med svart runt ögonen då? Albins mamma är dåligt svart, hon ser stålgrå ut på håll, på nära håll ser man att hon har massor med vita strån och så ser hon ut som en panda runt ögonen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
DeniceP
2012-01-31 12:29
#11

Trassel har långa, sträva vita hår över hela kroppen, mycket längre än de andra stråna. Runt ögonen har hon samma färg som resten av huvudet.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Amandla
2012-01-31 12:35
#12

Låter som stickelhår. Min Pixie som är grå (silver) har svarta stickelhår, de syns bara när jag inte klippt henne på kanske fyra veckor. Främst på rumpan syns de, ungefär dubbelt så långa som övriga strån, hon ser nästan tvåfärgad ut då, grå - svart. När jag klipper henne blir hon rent grå igen.

Albin som är vit har orangegula stickelhår, så när han inte är klippt på ett tag så ser han mer gul ut och när han klipps blir han kritvit. Hans mamma, den dåligt svarta jag skrev om ovan, ser ungefär likadan ut i pälsen oavsett om hon är nyklippt eller inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
DeniceP
2012-01-31 14:05
#13

Ja, såna stickelhår har hon, främst över ryggen och rumpan. Kritvita är dom.

Men själva pälsen blir också allt ljusare, och fraförallt då tinnigarna som snart är helt vita Obestämd

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Annons:
Amandla
2012-01-31 14:20
#14

Hon är nog blå ändå sörru… fast jag är långt ifrån någon expert på det hela och jag vet att det kan vara svårt för dem som kan betydligt mer att avgöra vilken färg hon har. Har du någon bra närbild på hennes huvud?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
DeniceP
2012-01-31 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Denna är visserligen något år gammal, men hon ser i princip likadan ut i huvudet. Bara kroppen som ljusnar hela tiden

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Forest]
2012-01-31 14:38
#16

8, Lägg av brun är ju Donna på benen/baken ser ut som hon är solblekt, och även lite framtill med. Obestämd Nu har jag inte sax eller maskin hemma så hon är oklippt men under är hon svart i botten av pälsen. Hon ser bedrövlig ut pälsmessigt men jag har inte hjärta att skala av hela hunden så hon ser ut som en rotta, därmed väntar jagpå få  hem nya skäret och sax :=)

Amandla
2012-01-31 15:22
#17

#15 Jag tycker hon ser blå ut ändå… men är inte säker. Det är inte det lättaste för en som är kunnig heller att avgöra utan att se stamtavlan.

Jag fixade just en artikel om silver-grå-blå! Lägg in din bild där får vi se om det kanske kommer någon som vet lite mer.

# 16 Läs artikeln du med, det står om blekande anlag mm Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2012-01-31 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Men så en svart pudel kan alltså bli blå?

För Elvis är ju svart. Han är snart 5 år och har ett par vita strån här och där. Mest i ansiktet.

Fast det gör inte så mycket, vita och silver pudlar ligger mig vart om hjärtat :) 
Huberts bror är blå och döläcker Skrattande
På bilden är han 2 år och 10 månader och silver, men när han var liten var han lika svart som natten :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
2012-01-31 15:30
#19

Elvis är nog svart så jag tror inte du ska hoppas på att han blir blå Flört. Att de svarta har lite vita strån här och där är inte ovanligt alls. Här handlar det mer om att en hund byter färg, eller rättare sagt att färgen utvecklas från det man såg från början till något annat.

Silvervalpar ser ju svarta ut när de föds, men redan efter fyra-fem veckor när man rakar nosen på dem för första gången kan man se att ansiktet är ljusare än resten av kroppen. Så är det inte med svarta eller blå pudlar. De blå bleker av mycket långsammare eller knappt alls, det beror på hur mycket blekande anlag de har.

Vi kan väl fortsätta diskussionen i artikeln istället? Där hittar  fler den, den här tråden lär dimpa neråt rätt snart, de har en tendens till det de här godmorgon-trådarna Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wintermynta
2012-01-31 21:32
#20

#5 Ja han återhämtar sig fint. Vi är jätte strikta med maten och han äter fortfarande speciell mat (blandat med färsk fodret). Men han kräks i alla fall inte så det är jätte skönt. Antar att det tar tid innan han blir fullt återställd och orkar med längre promender?

Annons:
[Forest]
2012-01-31 21:38
#21

20 När de vart så sjuka som han tror jag det tar tid, skönt att det iaf går framåt med grabben :) Du får ge den lille en nospuss från mig,Enja o Donna Flört

Upp till toppen
Annons: