Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 7125 ggr
Amandla
2012-01-27 16:02

Fredag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skönt med helg, eller hur! Hittade en gammal bild på min första pudel Emil som valp, han var så ljuvligt söt Kyss

Nu ska jag ta itu med att bada och klippa Albin, han är långhårig och det börjar kännas i min näsa (allergiker) så det är dags.

Imorgon ska jag nog träffa TriciaMcMillan, vi ska promenera, träna lite lydnad, om hon nu klarar att lära mig något vill säga, jag är nybörjare Tungan ute å så ska vi fika i stora lass!

Vad har ni för planer i helgen?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2012-01-27 17:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go kväll!

Har jobbat o  äntligen fredag Glad är ledig som det ser ut iaf hela helgen o hoppas på att de ringer in mig nästa vecka, är bara vikarie :-/. Idag har det vart lite små struligt på jobbet på morgonen men vart glad över o se att nyheterna kom upp till hund o kattavdelningen Glad Jag köpte hem en ny pipleksak till hundarna, så nu går Donna o piper o duttar på benet. Hon vill kampa med mig då Enja inte är den typen som fattat vitsen med kampa riktigt.  Har lagt undan stickad tröja rosa med rutmönster och även 2 matskålar. Då jag inte hade med mig kortet får dom vänta ett par dagar till :) ihelgen är inget planerat ska väl åka iväg o gå runt skogsjön en mindre sjö med härligt spår runt, blir meta lite varm oboy och smörgås det brukar smaka så gott när det är kallt ute. Hundarna kommer få vara påklädda o sen har jag med mig liggunderlag åt dom men de lär ju skutta omkring som vildar som vanligt när vi är där Flört Vi får se hur det blir i helgen.

Hoppas du får en bra dag o lär dig mycket Glad Otroligt söt liten bild du bjöd på. Enja såg ut så här som litet monster Flört

[Forest]
2012-01-27 17:02
#2

jaha funkar inte visst jaja bjuder på henne en annan gång

Amandla
2012-01-27 17:04
#3

Jo, om man klickar på den lilla rutan så kommer bilden upp i stort format.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-27 17:49
#4

Vi har tillbringat dagen med att först svära över att både vanliga datorn, reservdatorn och TVn är sönder när matte är förkyld och ville ha slappedag och sedan med att städa och handla. Ping fick en ny boll så hon blev också glad. Nu sitter jag vid lånad dator med Ping i famnen och mular pizza, läsk och godis innan vi ska ge oss ut på iskall promenad.s

Imorgon blir det städning till alla marsvinen (20st :-P) och sedan hem till familjen för lördagsmiddag. På söndag ska vi till Växjö och hämta nya marsvinsbebben <3

Tyvärr har jag inga bilder på denna datorn men här är hennes hemsidepresentation

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
2012-01-27 18:04
#5

#4 Gud så irriterande det är när inte tekniska saker funkar som de ska!! Min TV är knäpp, den slår av sig rätt som det är. Ofta sätts den på igen men inte alltid. Sista dagarna har jag fått trycka på on-knappen tio gånger innan den startat, för den slår på och slår av direkt. Tröttsamt. Skrikandes


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-27 18:13
#6

#5 Visst är det! Min TV har varit död i säkert 3-4månader, har inte råd med en ny och inte plats till mer än en liten tjockTV och alla tjockTVs som säljs/skänks är bigbautastora :-(. Det var jobbigt i början men man vänjer sig snabbt :-P men nu då när jag vaknade bottenförkyld och utan dator så hade det inte varit fel med en TV :-P

Tur med vanliga datorn var iallafall att jag han få över alla bilder och annat på en extern hårddisk bara minuten innan den dog. Tyvärr hann jag inte spara favoriterna på internet och de blir inte lätt att hitta igen :-( (färgsidor/bilder/genetik på massor av språk). Extradatorn gav upp igår men den var 10år gammal, laptop som först varit företagsdator och sedan gått i arv i familjen så den kan väl få vara ursäktad och berättigad till en hedersvärd begraving på tippen :-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Amandla
2012-01-27 18:17
#7

Att bli av med bilder är nog värst tror jag, men Länkar och mejladresser är nog så irriterande. Jag vet, min dator har krånglat sen jag köpte den och har ominstallerats ett antal gånger *suck* och jag glömmer att spara över något på minnessticka varje gång. Visserligen ligger ju de gamla sakerna kvar där men inte de senaste.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-27 18:25
#8

#7 Ja verkligen! Blev av med massa bilder när exets dator kraschade och lillasyster blev av med 2000 bilder i höstas. Hennes bästa låg på facebook som tur är men allt annat försvann :-(

Jag köpte faktiskt en extern hårddisk i julas när min dator började tjafsa. Under mycket protest dock eftersom de är så dyra men gud vad glad jag är nu för att syskonen tvingade mig att köpa den och jag inte fick som jag ville XD

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-01-27 22:57
#9

Ett tips köp usp-minnen!  jag har bilder på usp-minnen o sen har jag bilder inlagda i min gubbes mailadd då jag skickat en drös bilder via mailen så dom kommer jag/vi åt överallt :)  Usp-minnen har vi köpt då de inte kostar mycket men får plats med massor av bilder (vi har 16g minnen rymmer mycket på dom) För bilder är något man inte vill bli av med. Det är surt när allt ska strula eletroniska prylar är dyra :S ursh ja vi har platttv bara i tv-rummet och en tjocktv i sovrummet då jag gärna har på lite när jag ska sova.  Det finns rätt billiga som du säger jag såg en skapligt nytare tjocktv på en återvinning-150kr o den var itne så tjock o klumpig som våran. Flört

Lyan
2012-01-28 12:39
#10

#9 Jag tänkte köpa det först men den externa hårddisken kostade bara drygt hundralappen mer och där få jag plats med många tusen bilder :-D

Jo tack, alla mina prylar börjar bli gamla. Både telefonen och CD-spelaren sjunger på sista versen :-( Fast telefon ska jag köpa en billig bara, behöver ingen lyxtelefon med pekskärm och annat lull-lull (vill inte ha heller eftersom jag tappar allt hela tiden :-P). CD-spelare finns det för typ 300kr också. Var värre med datorn men jag får överta en från lillebror och hans tjej nu när de köpt ny :-D

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-01-28 13:18
#11

10 oj det var billig externhårdisk. usp minnerna vi köpte kosta under 200kr. Men externhårdisk ville jag med köpa fast den var rätt så dyr.

Lyan
2012-01-28 13:52
#12

#11 800kr kostade den. De USB-minnena som kostade runt 200-300kr fick inte plats så mycket på, de större kostade mellan 600-700 så då var det lika bra att ta hårddisken eftersom den hade mer minne än min dator :-P Lite sur dock för det fanns likadana hårddiskar för 400kr bara lite innan ><

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: