Annons:
Etikettfoder
Läst 7492 ggr
Amandla
1/26/12, 2:17 PM

Vilket godis gillar din pudel bäst?

När Albin får något som han tycker är riktigt gott så rullar han sig helst i det först, sånt som tjurmuskel, nån ny sort med torrfoder (för honom ny alltså), torkad lever mm. Annars äter han allt med stor aptit, kastreringschippet påverkar honom så han är snart en pudeldammsugare Cool

Pixie är heltokig i chips, ostbågar/bollar, öronproppar… jo det är sant. Jag sover alltid med öronproppar eftersom jag är så lättväckt, och det första Pix gör varje morgon när vi vaknar är att hon kollar om jag lagt öronpropparna på sängbordet. Men hon får tji varje gång för jag lägger dem alltid i lådan Skrattande Nån enstaka gång har hon lyckats sno åt sig öronpropparna, ser lite märkligt ut när de kommer ut bakvägen, orangebruna, slemmiga…

Annars gillar de korv, blodpudding, diverse sånt man kan köpa på djuraffären.

Och nu ska jag starta en tråd om att göra eget hundgodis, kom jag på!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Wisby9211
1/26/12, 3:32 PM
#1

Disco äter lever ibland, men oftast nått ben med nån kladdig innehåll minns inte vad det var!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

ms-mee
1/26/12, 3:51 PM
#2

När det kommer till godis är det Allt som går ner. Helst lite blodpudding. Men dom dansar lika mycket för en liten leversnitt :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Wisby9211
1/26/12, 3:53 PM
#3

Kan hundar äta blodpudding? :O

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

ms-mee
1/26/12, 4:03 PM
#4

#3 Blodpudding är riktigt mumma för dom :D Bara torka lite i ugnen. Klart dom kan äta :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Wisby9211
1/26/12, 4:05 PM
#5

Okej, trodde det kunde vara farligt för dom? men ska man inte ge jätte lite då? och inte steka det?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
1/26/12, 4:08 PM
#6

Som godis funkar blodpudding, jag hittade sockerfri senast på Ica Kvantum. Jag skär kall blodpudding i tunna skivor, lägger på en plåt och torkar dem nån halvtimme i 75 graders ugnsvärme. Tar ut, delar i småbitar och in i ugnen igen tills de torkat till. Mina pyttepudlar får småbitar som är ca 5x5 mm, då räcker en blodpudding länge!

På samma sätt gör jag med billigaste sortens grillkorv, fast dem delar jag i tunna slantar först och sen varje slant i fyra delar.

Skulle aldrig ge dem någotdera som mat, det är alldeles för mycket salt och socker i. Men som lite snask funkar det.

Jag brukar blanda i en plastpåse, tar en näve vardera av korvbitar, blodpuddingbitar och torrfoderkulor, då tar de lite smak av varann. Som smågodis för pudlar Flört

Ibland köper jag torrfoder för kattungar, det är småsmå bitar alldeles lagom för toypudlar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Wisby9211
1/26/12, 4:12 PM
#7

Okej, hur länge håller sig det sig fräscht?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
1/26/12, 4:14 PM
#8

En sån blandning? En månad, två? Jag fryser det som ska sparas (som jag inte har i påsen) så vet jag att det är fräscht.

Torkade korvbitar har jag hittat i fickan på en jacka som jag inte använt på ett halvår, de var stenhårda men jättegoda hälsar pudlarna Flört Så länge de torkas ordentligt tror jag inte det är någon större fara alls.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
1/26/12, 4:15 PM
#9

Smart, gud vilka bra ideer ni har :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

wintermynta
1/26/12, 8:12 PM
#10

Torkad blodpudding och färska bitar falukorv älskar Gusten. Annars är han lika kräsen när det gäller mat som godis. Ofta går det inte i mer än en gång.

Amandla
1/26/12, 8:15 PM
#11

Färska falukorvbitar har den stora fördelen att de är kladdiga, man kan skära dem smått och gå runt i huset/lägenheten och kleta upp korvbitar på dörrar, dörrkarmar, stolsben och lite vadsomhelst utan att korven lämnar märken. Nyttig och kul övning för pudeln att använda näsan uppåt! Fast akta tapeter och textilier, det blir fettmärken Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/26/12, 8:33 PM
#12

Enja gillar kyckling bäst den kokar jag o sen ger jag den kokt i bitar. har gjort en del nötlevergodis själv men nja visst den är god men hon skulle inte gå över eld för den om vi säger så. Utöver det så är råmaten godast som tilltygg det är råkycklingklybba,märgben,eller annat kött.
Donna har inte lärt sig 100 vad kött är hon vågar knappt smaka men när hon väl har gjort det så tigger hon mycket, märgben gick hem oxå :) Sen gillar Donna lever o kyckling oxå. Hon därimot skulle inte offta sig för lite godis men därimot är jag någ hennes godaste godisbit Flört henne belönar man bäst med beröm o beröring.

småkryp
3/27/12, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Min 12-åriga Laica, som är lite överviktig, får inte äta hur mycket godis som helst. Hon gillar kattens torrfoder. Leversnittar tar hon emot ibland.

Det som fungerar väldigt bra är röd paprika (gul o orange går i nödfall, inte grön…). Paprikan är också väldigt bra för att få fart på magen. Utan sin dagliga ranson paprika blir hon hård i magen, nästan förstoppad.

Annons:
[Forest]
3/27/12, 9:40 PM
#14

13 det visste jag inte att paprika är bra för magen om man är hård gäller detta oxå oss eller bara hundar?Fin bild Kyss

småkryp
4/2/12, 12:22 PM
#15

#14 Prova! Det hjälper säkert även på människor.

[Forest]
4/2/12, 2:38 PM
#16

15 jätte bra tips det ska jag själv prova Flört

Snowgirl
1/27/13, 4:46 PM
#17

Eddie, snart 7 månader äter ALLT. Ska bli kul att se om det fortsätter vara på det viset. En morotsbit eller en korvbit är liksom lika åtråvärt.

fidojunior
1/27/13, 5:26 PM
#18

Fido älskar blodpudding, bakelser som muffins och sockerkaka (fast det använder jag inte som godis), godis från märket Planet Pet och hund/kattkorv. När det väntas sådant blir han väldigt glupsk och lite väl exalterad haha. Junior älskar allt. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

MiracleWithPaws
1/28/13, 12:41 AM
#19

Min kicka äter precis vad som helst. Ägg, fisk, "traditionellt hundgodis", gurka, tomat - you name it!

[Iyen]
1/28/13, 10:52 AM
#20

Viggos favoriter är falukorv och köttbullar. Och pizzakanter.

När han var yngre va han ett riktigt matmonster. Nu kan jag bara drömma om den tiden en näve torrfoder fungerade som motivationshöjare på promenaderna. Tungan ute

Annons:
Pudelbus
1/29/13, 8:20 AM
#21

Korv i alla dess former, hon skulle nog göra vad som helst för en korvbit. Blir nästan lite besatt när hon vet att det finns korv i kylskåpet Tungan ute

Vi får använda kodord om vi disskuterar att äta korv till middag så hon inte hör ordet korv Flört

ms-mee
1/29/13, 10:02 AM
#22

Det nyaste, eller ja, så nytt är det inte. Men dom är löjligt överförtjusta i sill och ansjovis här Tungan ute Dom blir galna så fort de känner doften, speciellt Elvis, han skulle kunna sätta i sig hur mycket som helst :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
1/29/13, 7:36 PM
#23

Albin äter ALLT utom salladsblad, om det inte är dressing på förstås för då slukar han dem. Pixie är lite mer sparsmakad, men en av hennes senaste favoriter är bröd. Om de får dela på en brödkant så sväljer Albin sin i max två tuggor - glufs glufs borta - medans Pixie tar sin bit i munnen, lägger ner den, tittar på den, slickar lite på den och sen plockar hon upp den och rusar in till mattan eller helst soffan i vardagsrummet och äter sakta och njutningsfullt upp hela biten. Det gäller att passa Albin noga så han inte snor den för henneFlört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: