Annons:
Etikettallmänt
Läst 29561 ggr
Amandla
1/26/12, 2:12 PM

Hur stor är din pudel?

Pixie är en toytik, snart två år gammal. Hon är 26,5 cm hög och väger 3,5 kg, i alldeles lagom hull Glad Hon är nätt i sina proportioner.

Albin är en dvärghane, fem och ett halvt år. Han är 34 cm hög och väger 7,5 kg (lite för mycket, men han är på väg ner). Han är av den eleganta typen, har tidigare varit för mager men har med hjälp av kastreringschip fått lugn och ro att gå upp i vikt, han har varit ganska orolig av sig innan dess pga alla sina hormoner.

Hur stora är era pudlar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
ms-mee
1/26/12, 4:01 PM
#1

Elvis, mellanpudel hane. 42 hög och 9 kg. Kastreringen gjorde underverk på honom och han är jättefin i kroppen nu.

Hubert, mellanpudel/storpudel hane. 48 hög och 16 kg. Kastreringen gjorde Inte underverk på honom :P Men vikten är påväg ner. 1kg till vill jag ha ner :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Wisby9211
1/26/12, 4:05 PM
#2

Disco är nånstans mellan 40-41 cm och väger 9 kg! Han har legat på 7 kg men då har han varit sjuk ett tag! Men nu är det bättre!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
1/26/12, 4:12 PM
#3

Oj, 7 kilo på en såpass stor hund… det är inte mycket. Albin vägde som minst 4,7 kg, då var han mager och frusen. Gick till vetten med honom då men de hittade ingenting. Han var iofs inte så gammal då, två år och hormonerna sprutade, så för honom är chippet gudasänt. Han ska kastreras på riktigt, "ska bara" spara ihop slantarna först.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
1/26/12, 4:13 PM
#4

Jo men det var direkt efter kastreringen då han fick en inre blödning som gjorde så han slutade äta han fick ligga en vecka hos veterinären med dropp. men nu mår han bra :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
1/26/12, 4:16 PM
#5

Oj, var det kastreringen i sig som orsakade den inre blödningen? Min första pudel Emil fick början på blödande magsår nån vecka efter han kastrerades, men det var pga den smärstillande medicinen. Han fick medicin mot magsåret och annat smärtstillande. Fy vilken pärs det var!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
1/26/12, 4:20 PM
#6

Jo dom hade gjort fel på kastreringen så det hade börjat blodat sen när vi skulle hämta honom såg vi att han hade en stor böld på insidan av låret och frågade vad det var, dom sa att det var normalt och vi åkte hem, sen på natten kunde han inte ens gå och då ringde vi till en annan veterinär men på samma klinik och då sa han att vi skulle gett han tabletterna vi fick med hem men det var bara det att vi fick aldrig några!! så åkte till en helt annan klinik och där blev han inlagd och fick medicin.

Han har fortfarande problem med benet, kan inte sträcka på det ordentligt men vi går på regelbundna kontroller så han mår bra tack och lov!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Amandla
1/26/12, 4:23 PM
#7

Men jösses, den veterinären skulle inte jag gå till igen Skrikandes Tur att ni fick hjälp, men synd att han fått men. Går det inte att få någon slags ersättning för det? Även om kastreringen i sig inte var medicinskt befogad (vad jag vet) så borde det ju finnas möjlighet eftersom han fick men, menar jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
1/26/12, 5:02 PM
#8

Nej vi får ingen ersättning på honom i så fall måste vi upp i domstol då veterinären säger att han inte har gjort nått fel!  Och det orkar vi inte med en gång till!

Nej vi har bytt veterinär nu

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
1/26/12, 5:04 PM
#9

Okej, synd… och bra att ni bytt veterinär.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
1/26/12, 8:06 PM
#10

Zalo 14 år, svart dvärgpudel, är inte officiellt inmätt men är ca 35,5 cm och väger in på 6 kg. Lagom i sitt hull, har mätt in regelbundet på samma vikt i flera år…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

wintermynta
1/26/12, 8:08 PM
#11

Gusten är 29,5 cm i manken och väger 3,7 kg.
Antar att han är en stor toy?

Amandla
1/26/12, 8:16 PM
#12

#10 Du har en mellanpudel! Gränsen går vid 35,0 cm.

#11 Du har en dvärgpudel, den gränsen går vid 28,0 cm.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/26/12, 8:18 PM
#13

Enja är inmätt men jag har inte lyckas mäta exakt men stor dvärg är hon så jag säger 34cm hög och väger lite mycket 5kg vi har minskat lite på foderbiten o ökat mortionen Flört Men tycker inte hon är smällfet det tyckte uppfödaren tyvärr. Skäms

Donna är minde inte exakta cm men 29 och väger bara 3.5kg men tror att vi yrar på vikten nu jag o min man (vägde henne i butik där det finns bra våg, vi har ingen egen sönder) då jag anser henne underviktig vi försöker ge henne mer mat och oftare men verkar springa av sig allt.

Annons:
Amandla
1/26/12, 8:32 PM
#14

Donna är väl valpen? De är ofta lite väl magra, men det är bättre än att låta en valp bli tjock.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/26/12, 8:36 PM
#15

14 nja hon är ganska smal pga felplacerad urinledare det var väldigt vanligt att de var smala jag säger mager för det är mager hund. Jag tror hon vägde 3.5 jag ska köpa våg imorgon o väga henne. Tror mer på runt 2.7kg förmig jag sa det skiller mer än 2kg på Enja o Donna.

Amandla
1/26/12, 8:45 PM
#16

Oj, då skulle hon allt behöva gå upp en del. Gör pannkakor med ister i (köps i kyldisken på mataffären), släng i extra ägg och fläskfärs. Få hundar kan motstå pankisar Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wesdi
1/26/12, 9:09 PM
#17

Flört Man kan inte enbart stirra sig blind på höjd och vikt till det. Man måste även se hur hunden är byggd (grov benstomme, tunn benstomme osv).

Diesel storpudel är runt 61 cm i mankhöjd och väger 26,5 kg. Högbent slank och muskulös. Finns nog inte ett gram överflödigt fett på honom.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Kitten86
1/27/12, 4:02 PM
#18

#12
Jag skulle mer tro att han är maxad dvärg på 35 cm och att den extra 0,5 cm är pga felmätning. Får testa och mäta honom igen…
Borde väl vara dvärg, då mamman är toy och pappan dvärg, eller kan han bli/ räknas som liten mellan ändå?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
1/27/12, 4:05 PM
#19

Det spelar ingen roll vilket föräldrarna är, man går enbart efter mankhöjden. Fast jag vet att på utställning när en pudel slutmäts, så kan det hända att domaren frågar vilken storlek man vill ha den till. Pudeln kan ju se ut som en toy fast vara aningen för hög, eller en dvärg med kraftig nos och tassar kan gå bättre som mellan. Men det gäller enbart de pudlar som ligger precis på gränsen mellan storlekar!

Jag brukar ta hjälp av en person, en håller i hunden så den står ordentligt - naturligt med frambenen rakt under sig, inte för utsträckt i bakbenen, och den andra lägger ett vattenpass över hundens skuldror, sen tar man en linjal eller tumstock och mäter av.

Man kan också ställa hunden mot en vägg, lägga något plant som en bok över skuldrorna på den och dra ett streck på väggen där boken hamnar, och mäter sen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
1/27/12, 4:08 PM
#20

#19
Bra tips, ska testa det och mäta honom igen…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[Forest]
1/27/12, 4:46 PM
#21

19 måste fråga exakta mått får man det på utställning? vi var i Gbg på pudelutställning och där mätte man bara med en båge, så exakta cm verkar de strunta i, det var toy,dvärg o sen såg jag inte nån både eftersom vi var klara så kolla jag inte in deras inmätning. Men iaf det såg lite roligt ut ändå med denna "snabbmätning" Cool

Amandla
1/27/12, 4:48 PM
#22

Nej, det är inte så vanligt att de mäter exakt. Just för att mäta vilken storlek pudeln är så räcker det ju med bågen. Det är mer för sin egen skull man mäter exakta måttet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
1/27/12, 5:07 PM
#23

Fido är ca 33 cm och väger ca 4 kg. Har fått höra flera gånger att Fido inte kan vara dvärg utan toy men jag har mätt honom flera gånger och han är över 32 cm i alla fall.

Junior som är hälften pudel är ungefär lika stor och väger 7 kg, fast han har längre kropp än Fido och ser därför mycket större ut. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
1/27/12, 10:47 PM
#24

Nu är hundarna mätta köpte ny våg, Enja exakt 5 kg och Donna exakt 3 kg så Donna ska öka o Enja ska minska :) Donna har ökat 1/2 kg sen hon kom hit så det är på G. Flört Enja är en stadig hund inte kort i ryggen utan en mer rigäl dv-pudel det tåls nämna. Donna är tanigare benen är som små trumpinnar och kortare rygg.

23, rätt normal stor dvärg ändå bra vikt oxå :)

Hiro
1/27/12, 11:34 PM
#25

# Vilken kennel/uppfödare kommer han ifrån? Han hade en bra *höjd* eligt mig ^^

Amandla
1/27/12, 11:35 PM
#26

#25 Du missade inläggsnumret, vem menar du?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Hiro
1/28/12, 2:53 PM
#27

#25; menade #2 :o

Annons:
Wisby9211
1/28/12, 3:00 PM
#28

En kennel som var här på gotland, Kaseths

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Hiro
1/28/12, 3:50 PM
#29

#29 oki :)

Wisby9211
1/28/12, 4:38 PM
#30

japp

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

småkryp
4/2/12, 1:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Laica är ca 36 cm hög. Så hon ska väl vara en liten mellanpudel. Hon blir 12 år i Maj. Hon väger alldeles för mycket, men har gått ner nästan två kilo sedan jag fick henne för ett och ett halvt år sedan.

[Forest]
4/2/12, 2:37 PM
#32

31, ja liten mellan :) Otroligt söt bild på henne med, skönt att du lyckas få ner vikten ganska mycket med :)

wintermynta
4/2/12, 4:22 PM
#33

#31 Åh vilken sötnöt.

Lyan
4/2/12, 5:04 PM
#34

Nu är Ping mätt och hon är 27cm i manken +- 0,5cm, väger 2,9kg

Efter att ha kollat vad era hundar väger så väger hon ju rejält mycket mindre om man ser till mankhöjd, trots detta är hon inte mager utan alldeles perfekt. Skulle dock behöva lite mer muskler. Hon har jättestort huvud och grova ben och tassar medans kroppen är väldigt slank, 20cm halsmått och 24cm midjemått

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
fidojunior
4/10/12, 12:16 PM
#35

Mätte om Fido nyss och han hamnade på ca 30 cm, kortare än vad jag trodde att han var haha.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
4/10/12, 1:03 PM
#36

34, Jag tror Ping o Donna är rätt så snarlika iaf. Har mätt Donna nu hon vart 27.5 + 0.5 så kanske 28 o väger som Ping vi ger henne mycket mat o mer fett o kyckling skinn det ska vara fettigt så när de får rå kyckling får allså Enja inget skinn men Donna får hennes :) Jag tycker att Donna är smal men det är någ dessa smala pinnbenen hon har som gör att man tycker hon är smal. Ändå har hon ökat fint o vikt 0,5 kg. Full rulle på dennna hund, Enja är lugn som en filbunke om man gämnför dessa två. Då tyckte man att Enja mot våran fd hund Chanel var energisk men det är stor skillnad på dom i även när jag ser tillbaka när Enja var 1 år :)

Mätte om Enja oxå hon är max 32 cm, men jag ska mäta dom hon Emöke o hon vet mer exakt hur man ska mäta så de kan ju bli större än vad jag nämnt :)

35, Kul :) Junior är väl ändå mindre en Fido?

fidojunior
4/10/12, 1:43 PM
#37

#36 Nej Junior är större, vet inte exakt mått för har inte mätt honom. :P Kom på att när jag har mätt Fido tidigare så har han inte stått rakt med ryggen så tog tipset från en annan tråd om att lägga en bok på ryggen. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
4/10/12, 4:32 PM
#38

oj en bok då hade någ båda mina sjunkit ner Flört

TriciaMcMillan
4/13/12, 11:28 AM
#39

Trillian mätte jag nyss och hon är 55 cm hög. Fick först till 51 men mätte för långt bak, så korrekt är nog strax under 55. Hon väger lite över 19 kg och jag tycker hon är alldeles lagom i hullet. Innan valpkullen var hon snäppet för mager. Muskler behöver hon dock lite mer, får bli rmycket cykling och spring i skogen i sommar:)

Tycker hon är alldles lagom som tik, men hade lätt kunnat vara lite mindre också. Hennes mor är 52 och de flesta tiksläktingar jag träffat lite mindre och nättare än henne.

Tintin dvärgpudel är 31 cm hög.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Lyan
4/13/12, 11:42 AM
#40

#36 Fast Ping är inte mager utan alldeles lagom, nu efter löpet har hon till och med blivit lite tjock. Storpudeln jag hade innan var ca 62cm i manken och vägde 28kg. Hans mamma var ännu högre :-O

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
4/13/12, 11:49 AM
#41

40 Donna är fin i hullet helt kanon säger Enjas uppfödare, men hon går inte upp något lite till tycker inte jag hade skadat. Men så har hon små pinnben. Enja är en rigäl dv rigäla ben o rigäl kropp inte samma styk på dom därmed upplever jag/vi Donna liten o smal :P  Att tikar tappar midja vid löptiden är ganska normalt ;)

Annons:
Lyan
4/13/12, 12:07 PM
#42

#41 Ok. Ping har grova ben med stooora tassar och stort huvud men sedan är resten av henne väldigt slankt (kanon tycker jag som älskar hjorttypen på hundar :-D) Att de kan bli lite plufsiga efter löp vet jag men det gick på bara ett par dagar XD Så det kan inte vara fett utan troligen är det vätska och kommer försvinna

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
8/11/12, 9:25 PM
#43

uppdatering efter vetrinär besök av vacc. Donna 27 cm och väger 2.9 kg

Enja 31 cm och väger 4.6 enligt vetrinären var båda fina i sina kroppar. Jag passa på att mäte dom där så fick man det rätt haha så de var vist lite mindre än vad jag har trott hela tiden Tyst

Amandla
8/11/12, 9:43 PM
#44

#43 Då är de inte särskilt kraftigt byggda? Albin väger fortfarande 7,5 kg till sina 34 cm. Jag tycker inte han ser tjock ut, det är mest när man ska lyfta honom som man baxnar Tungan ute Midja har han fortfarande, men revbenen känns liksom lite mjuka… hehe, eller vadderade kanske är ett bättre ord. Han skulle behöva gå ner ett halvt kilo nånting, har inte hänt ett dugg sen i vintras när jag skrev första inlägget i tråden. Har minskat lite till nu på fodret och tillsätter riven morot och/eller vitkål plus vattenför att han ska ha lite mer att tugga på och som utfyllnad, han kastar i sig maten på bara några sekunder annars.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/11/12, 9:55 PM
#45

44 De är väl slimmade men Enja ska inte gå upp mer för då försvinner hennes midja. :) Donna därimot vill jag ha upp lite men det verkar svårt att få upp henne, men vi har lagt in ett litet mer krut på försöka se till att hon får mer muskler nu genom traska mer kuperat o gå långproemader där det faktist är kuperad terräng. äter gör dom si o så pippliga hundar men nu kör jag frukosten som belöning färskis+ lite foder när man kommer in o sen lite lunch, sen lite gottis igen i fickan + träna, sen kvällsmaten så jag har ökat lite på maten men de gör av med allt verkar det som Tungan ute

Amandla
8/11/12, 9:58 PM
#46

Du kan gärna ge Donna ett litet nattmål också, det ska de lättare lägga på sig av.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/11/12, 10:06 PM
#47

46 har matskålen framme nattetid då vi har stängd dörr i sovrummet. det är pga katten vi annars inte kan lämna mat framme annars han har fiskallergi. Hon äter inte mycket nattetid eller den som gör det kanske 10 små kulor. Jag ger orijen valpfoder så det är inget skitfoder heller jag ger sen VoH förskis och rå kycklingklubba mer får jag inte i dom.

Amandla
8/11/12, 10:14 PM
#48

Du har inte testat såna pannkakor som jag tipsade om ovan? Eftersom hon är så liten så behöver hon säkert ingen stor mängd extra mat för att gå upp i vikt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
8/11/12, 10:25 PM
#49

48, pannkakor får de ibland men inte med ister, det ska jag ta o testa till lilla Donna. Smidigt när det går att köpa dom färdiga då kan jag ge henne lite när man tar ensampromenad med henne :) De får oxå märgben det är fet.

TjockaBerta
4/8/13, 5:16 PM
#50

Hur har det gått med vovvarnas vikt?

Jag har bytt till färskfoder för en tid sen och nu vägde jag mina för att se att det gått bra. De bär sig åt som om de inte sett mat på flera dagar, ibland flera timmar innan det är matdags. Så jag tänkte att de kanske får för lite och är hungriga eller så är maten bara förskräckligt god.

Det är nog det senare. Thomas, stor dvärg, vägde nu 5,7. Han har gått upp lite men ser fortfarande jättespinkig ut. Nyklippt ser han ut som en kyckling. Vilken vikt tycker ni att han bör stanna på? Han är 14 månader och växer fortfarande till sig. 

Poohunden hade gått ner till 8,7. Han vägde 8 när han kom. Sen var han uppe på 9,5 ett tag och då drog jag ner på maten. Nu ska han få lite extra. Han får inte bli för mager nu när han är gammal. Jag tror att 9 kg är lagom för honom.

En annan dag med mycket energi ska jag försöka mäta dem igen. 😴

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
4/8/13, 5:42 PM
#51

Jag har ju skrivit om Albin högst upp, han väger nog ca 7 kg nu och det är en vikt som passar honom bra. Det hörs på honom när han blir för tung, då säger han "uff" varje gång han ska hoppa upp i knät på någon… 😎Men vad som passar Thomas vet inte jag, det beror på hurpass grov han är också. Du får gå på hur han känns och rör sig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
4/8/13, 5:47 PM
#52

#51

Då kan han lägga på sig lite till då. Som sagt, ser ut som en kyckling 😃

Mera mat åt vovvarna.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
4/8/13, 6:05 PM
#53

Jag kan tänka mig att han klarar ½ kanske upp till 1 kg till.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
4/9/13, 3:24 PM
#54

Eddie är ca 30 cm och väger 4kg ungefär.

Pennybus
4/10/13, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Penny är 36cm(liten mellan, ser dock större ut), väger 5,8kg ungefär, gått upp 2hg sedan 1 och en halv vecka sedan, nu är hon mycket bättre i kroppen. Hon har en väldigt "sportig" kropp, relativt "smal" midja, om man räknar bort hudfliken mellan höften och magen, ganska långa ben och väldigt nätt. En bild som är kanske.. 1-2 månader gammal?

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Annons:
[Iyen]
4/10/13, 5:28 AM
#56

😞
Måste erkänna att jag har inte vägt min lille på länge. I sommras gjorde jag det. Dags att ta en promenad in till stan och ta en vikt på honom. Kankse idag, kanske imorgon. Om jag minns rätt har han pendlat mellan 28 och upp till 30,(7-9)… Brukar tänka på Tiffany i hippipp… "det kan slå på en fem-sex kilo"

😃

Catta-
4/10/13, 8:02 AM
#57

Min storpudelvalp(3 månader) är ca 50 cm och väger 12kg :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

TjockaBerta
5/22/13, 7:01 PM
#58

Idag var det invägning hos veterinären. 

Thomas hade gått upp vikt och vägde nu 6,3 kg. Man ser på honom att han blivit kraftigare och jag tycker han ser riktigt bra ut. Jag lyfte honom härom dagen och blev förvånad över att han var så tung. 

Poo hade återfått sin normalvikt och vägde 9,0. Perfekt! Fast nu är det dags för sommarfrippan så då går han väl ner ett halvt kilo när han blir av med pälsen. 😃

Färskfodret är kanon och sen får de märgben, revben, Bozitafiskgodis  och lite öron. Man ser att de är bra i kroppen.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
5/22/13, 7:03 PM
#59

Härligt! Färskfoder är verkligen bra! 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
5/22/13, 8:34 PM
#60

Hubert har gått ner i vikt. Det bara rasade i vintras så jag var tvungen att öka på mängden maten ist :P
Men nu ligger han mellan 15-15,5 och det är perfekt 🙂

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Catta-
5/22/13, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Vette tusan om jag mätte rätt förra gången i #57. Idag är Luna 5 månader, 16,5 kg och drygt 50 cm i manken. Tror jag mätte med päls sist..

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Neela
5/24/13, 8:21 AM
#62

Sune är 60 i manken och väger 21, tycker han börjar se skaplig ut i kroppen även om vi fortfarande vill ha upp honom i vikt och muskler. När han kom i vintras vägde han under 18 kilo, då var han mager…

Annons:
Zelda12
5/28/13, 10:20 PM
#63

Panda är nu sju månader och 30,5 cm och väger 4,4 kg! Hon löper just nu för första gången, blir spännande att se hur mkt mer hon växer. Amanda

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Agns123
10/14/13, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Min dvärgpudel Nellie är 34cm i mankhöjd och väger ca 5,5 kg, är ganska mycket i vikt tror jag, fast hon går så lätt upp i vikt medans den andra pudeln(hennes mamma) inte gör det :/ (skum bild jag vet men hon såg så kul ut när hon va nyfiken på mobilen)

[Tiara05]
10/14/13, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

storpudeln Estelle 12 v. väger 5.5 kg och är ca 38 cm

Amandla
10/14/13, 8:25 PM
#66

Nu väger Albin strax under sex kilo, det känns alldeles perfekt! Pixie däremot behöver gå ner något hekto eller två, hon är aningen för tung.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
10/14/13, 9:07 PM
#67

Luna har blivit stor nu! ca 60 i manken och 23kg. Hoppas hon stannar där nu :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

idipidi
10/15/13, 9:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Vega, den röda galningen, är 10 månader nu. Inte mätt på ett tag men uppskattningsvis ca 37 cm. Väger knappt 7 kg.

TjockaBerta
10/15/13, 10:27 AM
#69

Det är helt hopplöst att mäta. Jag tror att båda är 36 cm höga.

Thomas är svår att mäta eftersom han skjuter rygg hela tiden. Manken ligger långt under ryggens höjd.

När jag får  hjälp ska jag väga båda. Dags att göra det i alla fall.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
TjockaBerta
10/15/13, 5:39 PM
#70

Nu har jag fått hjälp att väga dem. Det är 5 månader sen sist.

Thomas har gått upp 2 hg till 6,5 kg

Poohunden har gått ner 3 hg till 8,7 kg

Helt acceptabelt men Poo är V Ä L D I G T hungrig nu förtiden. Han letar mat över allt. 

Poo: en större del. Thomas: en lite mindre del.

Det känns som om Thomas skulle vara rätt stor men visst ser han inte överviktig ut på bilden från i lördags.

34230961-EYIR5.jpg (1024×682)

>>>Malum domesticum<<<

[Nalle-]
10/15/13, 6:24 PM
#71

Asko är runt 55 cm i manke och vägde 16 kg sist jag vägde honom :) Han är snart 6 månader.

Haztparken
10/15/13, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Dafne är en Storpudel och är 60 cm i manke (rätt stor!), väger ca 20 kg och är 3 år :)

Helenaw87
10/15/13, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Ester är en liten storpudel på 45 cm och 16kg.
Hon är precis lagom i hullet och trots hennes 11 år är hon fortfarande nästan kolsvart.

En bild från sommaren 2012 men hon ser likadan ut nu :)
I bakgrunden en tibetansk terrier vid namn Anders som är Esters besta vän

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

MaritaBo
10/16/13, 9:32 AM
#74

Zatang som blev 8 månader i måndags väger exakt 2928 g (inte ens 3 kg) och mäter till 27,8 cm.

Det är svårt att mäta själv. Har fått honom till över 28 cm förut, men idag tog jag hjälp av en bok och mätte ett par gånger, hoppas att det är rätt mått.

Brodern som är både större på höjden och kraftigare är mätt till Toy fortfarande av uppfödaren ,hrmmm… vilket jag inte tycker verkar stämma, när man sett dem ihop…. Jag själv har inte varit där och mätt, litar mer på mig själv. ;-)

Amandla
10/16/13, 10:46 AM
#75

Och du mäter över skulderbladen? Eller, det behöver jag nog inte ens fråga för det där vet du säkert. Om brodern ska ställas ut så lär han bedömas som dvärg om han är såpass mycket större än Zatang 😉som förmodligen också blir dvärg. Ett par cm till kan han mycket väl bli. Pappan är ju en rejäl bit.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
10/16/13, 10:51 AM
#76

Jodå, jag vet hur jag ska mäta.

Vad jag förstår så ska brodern ställas av uppfödaren…

Pappa är väl bara 25 cm om inte jag missminner mig??? "Silvio"

Annons:
Amandla
10/16/13, 10:54 AM
#77

Jamen visst ja, fick för mig att det var Jazz som var pappa ☺️😛 Silvio är ca 25 det stämmer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
10/16/13, 11:01 AM
#78

Haha, ja, jag tyckte väl att det inte stämde med "en rejäl bit".

Ja, det visar sig var Zatang hamnar i slutändan. Han drog iväg ett tag på manken, men vikten förändras inte mycket. Men så är han en kräsen hund och äter för det mesta väldigt lite. Men vad göra? Jag försöker smyga till honom extra godbitar utan att tjockisen Spetsen ser det. Spetsen har blivit tjock sedan hon opererade bort livmodern och svår att få ner i vikt… :-( Men jag hoppas hon inte går upp mer i alla fall.

Jag som alltid hållit koll på mina hundar så att de håller sig på "lagom" nivå… trots supermatglada shelties…

Amandla
10/16/13, 11:03 AM
#79

Det ÄR väldigt vanligt bland unga pudlar att de är snudd på för magra, det brukar ta sig med åren. Hellre en lätt unghund än en som är för tung!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
coreytaylor
11/5/13, 3:47 PM
#80

Nero är ~40 cm, och hans vikt ligger på runt 8.5, är det rimligt..?

Kyss

fionalovdinger
11/8/13, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Vad roligt att läsa om alla olika pudlar :) De är så fina. Jag har en pudel valp hemma på 15,5 vecka och är 24 cm hög och väger lite under 2 kg. Hur stora var era valpar (ni som har toy och dvärg) när de var 4 månader? Jag hoppas min lilla blir minst 28 cm hög, tror ni hon kommer bli det? Jag vet att det är jätte svårt att förutspå, men hade vart kul att veta om någon har mätt sina pudlar vid 4 månader och sen få veta hur stora de är nu :) Lilja (min valp) är registrerad som toy men uppfödaren trodde hon skulle bli minidvärg. Så det ska bli kul att se vad hon blir :) 

Bilden är tagen idag, hon ska klippas på tisdag haha :)

Amandla
11/8/13, 4:26 PM
#82

Jag tippar på att din sötnos blir en liten dvärg, återstår att se om jag har rätt 😉Minns inte exakt hur stor Pixie var när hon var fyra månader, men jag tippar på 20 cm, nu som vuxen är hon 26,5 cm.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
6/7/14, 4:58 PM
#83

Vår storpudelvalp Harry är nu 15 veckor och ca 42 cm hög och väger 7,7 kg. Tror han är ganska liten (åtminstone lätt?) för sin ålder? Har inte så bra koll på hur stora dom brukar vara i denna åldern?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
axa
6/8/14, 10:48 AM
#84

Sist vi kollade var min Toytik 25cm och väger 3,2 kg. Hon är 2 år.

Catta-
6/8/14, 12:12 PM
#85

#83 Om jag miss rätt så vägde min storpudel tik 7 kg när hon var 9 veckor. Så din kanske är lite tunn eller så var min tjej lite tjock när hon var valp :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Tiara05]
6/8/14, 7:32 PM
#86

#83 När min storpudeltik var i den åldern har jag för mig att hon vägde ca 7-8 kilo, kommer inte ihåg hur hög hon var. När hon var 8 veckor vägde hon bara 3,4 kg, nu är hon snart 11 månader och är ca 57 cm hög och väger ca 18 kilo :)

Fransu
6/8/14, 9:00 PM
#87

#85 Oj vilken bamsing till valp! 🙂 Hur stor är hon nu? 

#86 Harry vägde 3,3 kg när han var 8 veckor. Så det låter som att din tik och Harry är ungefär lika i storlek.

Harry var minst i kullen. Han var betydligt mindre än resten av valparna. Vet inte vad dom andra valparna vägde vid 8 veckor, men jag skulle tippa på minst 1-2 kg mer. Hade varit roligt att veta hur stora hans kullsyskon är nu. Men vi har ingen kontakt med någon av dom tyvärr.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Catta-
6/9/14, 7:55 AM
#88

#87 Haha ja :) alla hennes syskon är stora. Luna väger nu 23kg(1,5år) men största brodern väger närmare 35kg

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Cert
6/10/14, 6:43 AM
#89

30 kg och ~69cm hög är min lillpojk. Hjärta

Ellensandahl
6/11/14, 9:02 PM
#90

Min mellanpudel är 39-40cm hög och väger nånstans kring 7kg och då ska jag säga att han inte har mycket fett på kroppen nu när han också är nerklippt så känns han så tunn:(

Annons:
lillvilda
6/12/14, 9:40 AM
#91

Jag har en dvärgpudel på 1,5 år som gränsar till mellan han är nästan 35 cm och pendlar mellan 6- 6,5 kg beroende på hullet. Just nu är han åt de magra hållet eftersom han inte äter så bra när tikarna löper. Nu känns han tunn.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Illiana
6/12/14, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Min pudel, snart 5 år, är 40 cm hög och väger 9 kg. Bara muskler.

Hans första två år vägde han bara 7-7,5 kg. Ni kan ju tänka er hur han såg ut om man tar bort 2 kg på den här knutten. Bilden visar hur han såg ut 1 april i år.

Vikt är väldigt personligt för hundar. Min är tung för hans centimeter men rippad istället.

/ Clowndivans slav

Lyan
8/4/14, 11:13 PM
#93

Vet inte vad Ping väger nu men hon är tjock i alla fall :-/ Såg att hon hade midjemått på 24cm sist jag skrev i tråden och nu ligger det på 26cm (:-O) efter att hon har kissat och bajsat och då har hon ändå redan gått ner i vikt. Kortison, löp och att jag inte klarat att motionera henne ordentligt är bovarna

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: