Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 6899 ggr
wintermynta
1/23/12, 1:21 PM

Gusten blev sjuk

Vill mest skriva av mig och försöka få tiden att gå. I lördags blev vår lilla Gusten sjuk och började kräkas vid 14.00 tiden på eftermiddagen. Trodde han ätit något olämpligt och tänkte inte mer på det. Men han fortsatte att kräkas till och från. Han blev snabbt slö och ville bara sova. Vid tio tiden på kvällen gjorde han ett tappert försök att dricka. Han spydde upp det direkt. Hans tandkött hade också börjat ändra färg.
Då blev jag väldigt orolig och ringde en vän som rekommendera att ta kontakt med distriktsveterinären. Veterinärens råd var att åka in till djursjukhuset.Så vi slängde oss in i bilen med Gusten inlindad i en filt och körde dom 5 milen till sjukhuset.
Väl framme skutta Gusten ut ur bilen och verka pigg men vi gick in ändå och prova ge honom vatten vilket han vägra dricka. Då beslöt vi att skriva in honom och strax därefter blev han slö igen och veterinären sa att han var tvungen att bli inlagd då han redan tappat ett halvt kilo i vikt (mycket för en liten som har en total vikt på 3,7kg) Han börja också bli uttorkad så veterinären skulle hämta en sköterska som skulle sätta i dropp. Strax efter hon lämnat rummet spydde GUsten igen och nu kom det blod. Fick panik minst sagt och sen gick allt så snabbt. Sköterskan kom och satte dropp, vi fick krama om Gusten och sen gick hon iväg med honom. Nu har han sovit där i två nätter , fått dropp och lite skonkost. Dom vet inte vad som var fel men om han inte kräks idag får vi hämta hem honom ikväll.
Samtidigt som vi är jätte glada känns det lite oroligt. Det är först nu som det har sjunkit in hur illa det kunde ha gått och jag är rädd att det ska bli bakslag. Men det känns skönt att han piggnat på sig så fort och jag längtar till klockan 17.00 då vi ska åka.

Annons:
Amandla
1/23/12, 1:45 PM
#1

Men stackars lilla vovven och stackars matte! Det är så hemskt när ens hund blir sjuk Gråter De har väl röntgat så han inte har något i magen som stoppar? Hoppas han kryar på sig fort! *kram*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/23/12, 8:56 PM
#2

Första tanken var att han har ätit något o det är stopp någon stans i magen, men antar de har rönkat honom. Jag hoppas att ni får ett svar vad det var för något och att han blir bra o helt återställd :) Förstår att ni är oroliga hua ja det är inte roligt när änds vän blir sjuk o inlagd.

wintermynta
1/23/12, 8:58 PM
#3

#1 När vi nästan var framme vid sjukhuset så ringde dom. Han hade spytt upp den lilla bit mat han fått i sig under dagen. Känns så fruktansvärt tungt och ovissheten är så jobbig.
Gusten får stanna kvar i natt och imorgon är det ultraljud och så får vi se vad som händer. Vi fick i alla fall träffa honom en liten stund.

[Forest]
1/23/12, 9:02 PM
#4

3 men har de inte rönkat han innan? Håller tummar o tassar för Gusten o er :)

Kitten86
1/23/12, 9:15 PM
#5

Gud vad tråkigt för er!!! Hoppas veterinären hittar felet snart så Gusten blir bättre…
Ibland kan det gå riktigt snabbt för djuren att bli sjuka, och riktigt dåliga, då de flesta är duktiga på att maskera. Hoppas verkligen att han kryar på sig snart..!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
1/23/12, 9:16 PM
#6

Gud vad tråkigt för er!!! Hoppas veterinären hittar felet snart så Gusten blir bättre…
Ibland kan det gå riktigt snabbt för djuren att bli sjuka, och riktigt dåliga, då de flesta är duktiga på att maskera. Hoppas verkligen att han kryar på sig snart..!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
wintermynta
1/23/12, 9:18 PM
#7

Nä han blev inte röntgad när vi kom in för dom ville prova dropp . Dom antog att det var en enklare magsjuka. Sen var han pigg under dagen och åt (skonmaten) med god aptit. Tills i eftermiddags då allt kom upp igen. Nu sitter han i isolering tills imorgon. Varken vi eller dom vet längre vad det kan vara.
Det känns så jobbigt att han är så liten, finns inget att ta avGråter

wintermynta
1/23/12, 9:19 PM
#8

Tack alla för att ni tänker på Gusten och mig/oss.

[Forest]
1/23/12, 11:23 PM
#9

7 ursh inte roligt när de är smala o små, jag håller stenhårt o sen får du göda upp honom så gott du kan. Hoppas som sagt var att du får iaf ett svar vad det är som gjort honom så här dålig. Styrkekramar o nospussar från Enja o Donna. Ger massor med styrkekramar o nospussar oxå till din lilla Gusten

wintermynta
1/25/12, 1:55 PM
#10

Nu har han äntligen fått kommit hem. Bortsett från en liten blödning från magsäcken hittar dom inget fel. Han är pigg och glad men har lite problem fortfarande med kväljningar. Men så länge han inte kräks är det lugnt.
Vi har fått utförliga papper om hur han ska matas den kommande veckan och nu kan vi bara hoppas att det fungerar.

Amandla
1/25/12, 2:00 PM
#11

Så skönt att du fått hem honom! Fortsätt gärna uppdatera oss så vi vet hur det går med honom. Pussa Gusten-nosen från mig Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
1/25/12, 5:30 PM
#12

Usch, vad jobbigt :-( Hoppas han blir bra snart! Har själv en maghund och det har varit mycket kräk, blodigt bajs och oro

Min förra jycke tappade från 2,3kg till 1,85 när han var dålig, både fett och muskler. Det tar tid att bygga upp igen men det går. Så länge din kille inte blir uttorkad igen så behöver du inte få paník över vikten iallafall

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

ms-mee
1/25/12, 6:07 PM
#13

Stackars liten. Hoppas han mår bättre snart!

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
[Forest]
1/25/12, 6:15 PM
#14

Skönt o höra att han är hemma, sa de varför han hade fått en blödning i magen? Jag har haft stressmage på Chanel o kan rek att du spanar lite på barfa alt är färskfoder då jag märke stor skillnad på just magen iaf hon vart tåligare trots stress o hade annars oxå små problem med sin mage :S

wintermynta
1/26/12, 8:06 PM
#15

#14 Troligtvis pga av alla kräkningar. Färskmat får han reda och jag märker stor skillnad när det gäller magen.

Upp till toppen
Annons: