Annons:
Etikettfoder
Läst 4864 ggr
DeniceP
1/21/12, 10:02 PM

Foderbyte?

Hej!

Har en dvärgpudeltik på 6 år, och en chihuahuahane på 9 veckor.

Trassel (tiken) äter för tillfället Doggy Prima (små bitar) eftersom hon ha varit väldigt kräsen i sina dar. Har provat en massa olika foder till henne, som hon fullständigt ratade. Nu när vi fick hem valpen har aptiten ökat kraftigt, antagligen eftersom "konkurrensen" om maten ökat, hon är ju inte längre ensamhund. Hon äter numera väldigt mycket mat, och hon äter inte längre bara Doggyfodret.

Självklart vill jag nu byta foder till henne, eftersom Doggy inte är det bästa fodret. Så vill jag ju gärna att de ska äta samma foder, Minus (hanen) äter just nu Royal Canin Junior.

Nu letar jag efter ett foder att fasa över till, med så lite spannmål som möjligt.
Det måste vara små bitar, eftersom Trassel vägrar äta om det är för stora bitar.

Jag är absolut inte insatt i fodersorter över huvud taget. Har ni några tips att ge, så hade jag varit supertacksam!

Vill i framtiden att de ska äta VoH, men eftersom både jag och min pojkvän fortfarande går i skolan har vi inte riktigt råd till det än Foten i munnen

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Annons:
ms-mee
1/21/12, 10:39 PM
#1

Våra pojkar äter Acana, det funkar jättebra på dom :) 
Kulorna är inte jättesmå, men platta.

Det är havre i det vet jag, om det är mer spannmål kommer jag inte ihåg. Men bra foder till toppen pris :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

wesdi
1/22/12, 9:28 AM
#2

Standardt tycker jag är ett bra foder. Ett *rent* foder, dvs innehåller inte så mycket konstigheter.
De har i stort sett bara ris som *klister*, spannmål i sina sorter - vilket jag tycker är jättebra.

Dessutom har de köttmjöl som vikt - vilket innebär att köttet i fodren är vägt när det torkats och malts.  Bra tycker jag - inga lurigheter med att ange färskt kött och att man väger det färska köttet och anger det som köttmängd.

Standardt vild är rätt små kulor.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
1/22/12, 11:01 AM
#3

Jag tycker att RC inte heller är ett bra foder, det åt Donna när hon kom till oss men bytte över även henne till färskfoder o även Enjas torrfoder orijen o teste of the wilde (varierar dessa pga kräsenheten). Jag kallar inte orijen o teste som stora bitar visst de är dubbelt så stora än var RC valpfodret :)

Kitten86
1/22/12, 1:01 PM
#4

Jag kör med Acana på mina hundar, inte jättesmå bitar men lätta för hundarna att äta. Kompletterar, speciellt till min dvärgpudel som också är kräsen, med Nordic SP+ färskfoder vilket gör att han slukar maten.

Acana finns i olika sorter både helt spannmålsfri och med mindre spannmål. Kan annars rekomendera RC Poodle vilket också fungerat bra till min pudelherre, men är ju dock inte spannmålsfritt.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
1/25/12, 2:03 PM
#5

Standardt skulle jag rekommendera, det är svensktillverkat, innehåller bara ris som spannmål och högt proteininnehåll. Bitarna fungerar fint för min toypudel, fast hon gillar iofs när det är lite att tugga på. Inte yttepyttebitar alltså, men inte stora heller. Normal eller Extra tror jag blir bra för dina hundar, läs gärna mer här: http://standardprodukter.se/

Ni känner väl till foderbilen, förresten? De har nyss bytt namn till Animail. De kör hem hundfoder över hela landet, har mycket stort och bra sortiment (inte bara hundfoder utan även kattfoder, godis, leksaker, täcken osv). http://animail.se/


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: