Annons:
Etikettpälsvård
Läst 6838 ggr
Amandla
2012-01-18 12:18

Prydlig-pudelberoende, jag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jag erkänner villigt, jag ÄR prydlig-pudelberoende och pälsvårdsfanatiker SkämsSkrattande och tycker den här bilden är sk-tkul!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2012-01-18 21:48
#1

Skrattande hahah ja den där va bra.

Jag är inte så beroende men vet mycket väl vilket arbete som ligger bakom dessa fina pälsade pudlar. Det är jätte fint o se dom med, jag blir helt WOW när jag ser vilka fina små nosar o ögon som tittar framGlad Enja ska jag spara ut igen o ställa ut 1 sista gång bara för att prova på ställa ut själv, om det blir en onoff eller inoff utställning vet jag inte Flört

ms-mee
2012-01-18 23:47
#2

Ja, och jag lyfter hatten åt er som orkar Glad Jag började en gång men varken jag eller hunden orkade :P Mycket päls, ja det får han ha, men frisyr? Nej den skippar vi :)

Men jag älskar frisyrerna! Åh dom blir så vackra :)

Jag har också blivit lite skadad efter att vi skaffade pudel. Nu så fort jag ser en hund granskar jag den. "Jo men man skulle kunna klippa lite mer där, kanske lite där och en snodd där. Oj dom klorna behöver klippas" osv osv Tungan ute
Försöker att inte kolla men det går inte. Men jag har lärt mig att inte kommentera lika mycet iaf :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

TriciaMcMillan
2012-01-19 10:28
#3

Haha den var rolig!

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Wisby9211
2012-01-19 10:34
#4

Haha, den var bra!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

wesdi
2012-01-20 17:15
#5

Obestämd Mjä jag har själv haft pudlar i någon utställningsfrisyr, samtidigt som pudeln tränats i någon arbetande gren. Utställning och den typen av pälsvård är inte min favoritsysselsättning men jag tvingade mig själv att hålla utställningspäls x gånger/x månader… skit samma vad utställningsresultatet blev och sedan åkte utställningsfrissan.

*Sportklippt* blev pudlarna sedan. I grunden en T60 men med rakad kropp och benpäls handklippt för att passa ihop med helheten. Öron och svans är rakade.

Just helheten eller rättare sagt avsaknad av s.k. helhet kan få mina fingrar att *klia* ibland.

Ex: en pudel som är helt nedklippt på kropp och ben men…….. har jordens jätteplym till svans. *Helhet* saknas här tycker jag. Är hunden helt nedklippt, ska det hela passa ihop, svanspäls måste klippas ned.

Ex: lång yvig öronpäls, mössa rejält nedklippt, kropp rakad, ben rakad men jätteplym till svans = i mina ögon ingen helhet. Liksom varken/eller.

Vill man nu inte raka öron och svans, kan man klippa ned det så att det passar in.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

JereMina
2012-03-03 19:56
#6

Den var väl bra….ibland blir Molly så långhårig men oftast klipper jag med jämna mellanrum…

Annons:
[Forest]
2012-03-03 23:22
#7

Idag träffa vi en storpudel jag har någ aldrig sett en sån rolig klippning visa sig att de lämna in hunden hos en person som trimmar hundar. Hunden såg väldigt rolig ut själva hårtoffsen fluffdelen börja efter ögonbrynen det vart som en panna :P Jag sa givetvis inget men det såg lite ovanligt ut iaf, sen hade den välklippt kropp inget avanserat klippning så det rör sig om nån som inte kan pudelklippa direckt ändå. På så vis är jag lite kräsen det tycker jag väl men samtidigt tycker jag det kan vara roligt o se lite ovanliga klippningar på pudlar :) Men detta såg bara konstigt ut Flört

Amandla
2012-03-03 23:37
#8

Ja jösses, när nån klipper pudeln så den får hög panna… Skrikandes Man rakar ALDRIG ovanför ögonbrynen, om man inte rakar ner hela hunden vill säga. Har sett det där några gånger, en ägare sa att det var för att hon blev trött på att håret föll ned i ögonen på hunden hela tiden *suck* Sen har väl inte alla det  estetiska seendet heller.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-03-04 09:42
#9

8 mjo den såg lite smått rolig ut faktist Flört Jag tala om 2 andra som klipper pudlar bra o även trimmar ner dom så de ser fint vardagsklippta ut, dessutom nämnde jag billigt så får hoppas att de åker till nån av dom ;)

Upp till toppen
Annons: