Annons:
Etikettergratulationerhälsningardagens-trådpresentationer
Läst 4999 ggr
Amandla
2012-01-13 12:34

13/1 2012

Morrn! Glad Idag får jag en liten klipphund, en yttepytteliten toypudel som väger max två kilo. Jag ska bara raka nos och tassar på henne den här gången, men det är inte så bara… hon är fruktansvärt envis och slåss som en viking sin litenhet till trots. Fast hon bits inte tack och lov. Min äldste son är hemma redan från skolan, så han ska få linda in pyttingen i en handduk som man gör med ilskna katter Flört så får jag pilla ut det jag ska raka. Och så får man hoppas på att det går hyfsat fort Tungan ute

Sen ska jag fortsätta sy, har flera projekt på gång. Ska sy ett par gardiner åt en släkting, och så ska jag fortsätta med ett lapptäcke jag har beställning på.

Pixie behöver badas men det får bli imorgon tror jag. Borstade henne igår åtminstone.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 2021-12-24 11:59 av Amandla
Annons:
fidojunior
2012-01-13 14:35
#1

Hoppas det gick bra att klippa den lilla pudeln. :)

Fido behöver också badas men det har inte blivit av då det hela tiden regnar här, känns så onödigt att duscha honom då.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
2012-01-13 18:33
#2

Tack, det gick bra fast det tog säkert en timme att få nos och tassar snygga. Hade sån tur att en pudelägande kompis kom på besök alldeles lagom till att vara med och hålla, hon har en ännu mindre toypudel själv så hon vet hur det går till. Tänk att det verkar hänga ihop lite det där med storlek och humör? Nog för att det handlar om träning och attityd hos ägaren, naturligtvis, men ändå…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-13 20:59
#3

Tjo!

Enja har idag blivit ögonlyst o partellaundersöks det vart ua så det känns skönt, hon kommer att gå i avel o vi får hoppas att allt går enligt planerna. (foderhund) Vi märke klar fördel att ha 2 hundar igår och iförmiddags för Donna har busat o älskar leka dragkamp, hon biter små små pappersbitar av toarullar som hon får. Hon är en liten påhittig tjej som även idag vart o hämntat mattes sminsksvamp så den var oxå i 100 små bitar. Tur man köper många eftersom jag bara har dom i 1 v sen kastas dom. Jag tränar Donna lära sig att klippmaskin är inte farlig hon är en sån hund som hoppar ner från bordet så henne får jag träna mycket med, phu snabb är hon oxå. Jag sitter därför i soffan o tränar maskinen, sen tränar stå på bordet för att lära henne lite. Har vart ute o gått med hundarna o träna inkallning sen träna jag Enja att jobba ifrån mig mer. Det går framåt :)

jag har jobbat idag då har inte hunnit med så mycket annat, jobba från 13-19.30 jobbar i butik o tro mig man blir lite trött i skallen efter 2 tim kassa, o alla kunder som jag undrar lite om de är från denna planet änds. Flört Inte så smarta är dom iaf eller så gör dom sig mer dumma än vad de är. Tack o lov att det finns andra goa kunder som livar upp än, o dessa bra jobbarkompisar som man har.

[pandes]
2012-01-14 23:19
#4

Du fick han fredag den 13:de!

JereMina
2012-03-03 19:58
#5

Det brukar inte gå så bra att hålla i för pudeln blir bara mer rädd men vad ska man göra *suck*

Jag är bestämd med Molly och vi klipper och sköter päls bara på ett ställe på bänken ute i tvättstugan..

Upp till toppen
Annons: