Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5987 ggr
fredrikaa
2012-01-11 15:24

Efter döden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni händer efter döden för våra hundar?

Min pudel fick somna in  2012-11-09 han blev bara tre år. Vad tror ni händer dem? Kommer dom till himmelen eller vad tror ni? 

Jag hoppas att min hund har det bra där han är nu. <3

Sov gott min bästa vän!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Annons:
Amandla
2012-01-11 17:04
#1

Jag tror att hundar också har en himmel. Jag är medial och när min första pudel Emil gick över såg jag honom dansa på bakbenen in i ljuset där han möttes av flera hundar, bland annat hans bästis ridgebacken Banjo <3 Emil dansade alltid på bakbenen när han var riktigt glad Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-11 18:25
#2

Jag tror oxå på att de kommer till en himmel o att även någon kär bekant till oss tar hand om dom tills det är dags för oss. Jag vill gärna tror det ändå.

1 vad fint att du kan se sånt, sitter o gråter jag hoppas att våran Chanel var lycklig hon oxå när hon gick över.

TS: Jag hoppas Eran har det fridfullt nu. Fin var han verkligen. Styrkekramar!

Amandla
2012-01-11 18:37
#3

En sak till som jag verkligen helt och fullt tror på: hundar (och alla andra djur) lever här och nu. De blir inte arga på oss om vi väljer att hjälpa dem att slippa plågor och en utdragen död, utan tvärtom de är tacksamma för det. Det är ett stort ansvar att vara djurägare och det kan vara tungt också, men det ger så otroligt mycket tillbaka!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-01-11 19:41
#4

Jag tror dom kommer till samma himmel som alla vi andra, där dom träffar nya vänner, släktingar och äter massa godis och bara har det bra!

Han var verkligen fin och beklagar verkligen! <3 styrkekramar

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

wesdi
2012-01-11 21:35
#5

Glad Ååå men det känns fint att tänka att det finns en hundhimmel.

För där har alla vovvar himla skoj tillsammans!

Min Bruno (brun storpudel, far till Diesel) fniss… han har en personlig kliare som kliar honom hela dagarna och så har han en egen kock som ger honom obegränsade mängder med mat och godis Flört åsså finns det en massa rådjur att jaga där för honom! Snö att pulsa i och brevid en sjö där man kan svalka sig i.

Å en massa fina hundflickor förstås….

Morris (min aprikose krigare) han lever loppan. Han har både snö (som han kan skopa in och släcka törsten med) och härliga sjöar att bada i.  Å så får han äta massor av människogodiset Turkisk peppar (ja knäppskallen gillade det godiset).

Flört Då och då kikar de ned på oss från sin hundhimmel… åsså sticker de iväg och leker lite igen!

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

fredrikaa
2012-01-11 23:39
#6

Tack alla, ja min hund var verkligen snygg och ack vilken personlighet han hade! Tyvärr var han inte fysiskt sjuk utan psykiskt :/

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Annons:
Amandla
2012-01-12 12:44
#7

Åh så tråkigt fredrikaa, vet hur svårt det är att se att ens älskade hund uppför sig fel. Min lille Emil förändrades från en glad och rolig hund till en grinig sur gubbe som bet ifrån för att få vara ifred, han såg ut som om han vore femton år istället för fem. I hans fall berodde det på något fysiskt, han hade jätteont av någonting som ingen vet vad det var. Han obducerades men de hittade inget, men jag har fått veta att de bara letar på de mest troliga ställena som till exempel nacken efter diskbråck. Veterinären trodde att han kunde haft en hjärntumör som de missade på obduktionen.

Vad hände med din hund?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JereMina
2012-03-12 20:29
#8

Jag vet att de kommer till andra sidan och har det gott och så även din pudel. Det är tråkigt då de bara blir 3 år, vår första pudel dog 1986 och var bara 8 år men vår pudel som blivit äldst hittills är en valp som vi födde upp. Den valpen hette Linus och min systerdotter fick henne och Linus blev nästan 17 år.

Sedan har de blivit runt 12-13 år och det är lika jobbigt varje gång man ska ta farväl…kram till dig fredrikaa och fin var din pudel Glad

Upp till toppen
Annons: