Annons:
Läst 9931 ggr
Amandla
1/10/12, 7:31 PM

  • Redigerat 2/14/21, 2:33 PM av Amandla
Annons:
ms-mee
1/10/12, 7:59 PM
#1

Smeknamn, njaa inte nå riktigt. Till Hubert säger jag väl älskling till, eller Pucko :P Pucko bara för att han är så korkad :P

Elvis har inget smeknamn. Vi säger Chesos ibland, men inte så man kan säga att det är ett smeknamn.
Chesos kommer från en gång då jag lindade in honom i en handduk och det såg ut som han hade slöja (en sån som muslimer har) Och då sa jag Jesus (varför Jesus vet jag inte :P) Sen böjde vi det lite och det blev Chesos :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Wisby9211
1/10/12, 8:06 PM
#2

Brukar kalla honom för Boy och klantskalle!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
1/10/12, 8:12 PM
#3

Enja- Enjapenja sen säger jag bäbis men mer enjapenja.

Donna- hon har inte fått något. Säger oxå pullorna o flickorna åt dom Flört

[Forest]
1/10/12, 8:13 PM
#4

TS gissus vilken päls hon har, härligt o se Kyss sorry lite ot Skäms

fidojunior
1/10/12, 8:25 PM
#5

Fido kallas oftast för Fidogubben eller gubben för att han är äldst.

Junior brukar kallas för Juniorpojken eller pojken.

Sedan kallar jag de för vännen eller sötnos ibland. Cool

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Kitten86
1/11/12, 4:53 PM
#6

Zalo brukar kallas maestro, men det är när man talas om honom. Som liten kallades han Sulis och Sulan, mest som böjning av hans namn. Men slutade då han började lyssna för bra på smeknamnen Foten i munnen

River kallas tvålen, när man pratar om honom, eller mr fluff eller fluffen. Tvålen är från när han var valp och var överallt och ingenstans, speciellt i bilen. Mr fluff/ fluffen pga hans päls (är sheltie).

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Lyan
1/11/12, 7:09 PM
#7

Ping har ett väldigt bra namn att göra smeknamn av. De vanligaste är Busbus, Pingping, Pingpong, Pingis, Pinglan, Pingpongpung :o osv. Pingpong och Pingis passar bra till en liten pudelmix :-P Mormor säger Pingeling och syskonen Pung.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
1/11/12, 7:29 PM
#8

Så många roliga namn ni har! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2/7/12, 1:00 PM
#9

Nu har vi ju fått en rad nya medlemmar, visst har ni några kul namn att delge oss? Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TriciaMcMillan
2/7/12, 6:27 PM
#10

Mina kallas nog mest för Trillis (Trillian eg.) eller Tingeling (Tintin). Sen kan det bli Trillibill, busTrillis, Tinni- Tuss (husses påhitt, vet inte om det låter gulligt eller som ilande ljud :P), Nitnit och Tinkerbell.

Ja man är lite fjantig med vovvarna :P

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

TjockaBerta
2/9/12, 10:43 AM
#11

Vi kallar honom för Hund oftast. Hans namn är fullkomligt obegripligt för andra och helt omöjligt att stava även för oss. Så det får bli Hund.

"Kan du gå ut med Hund" "Hund är hungrig"

Men när vi ropar på honom använder vi hans riktiga namn så klart.

>>>Malum domesticum<<<

JereMina
2/9/12, 5:15 PM
#12

Det är härligt med så många olika smeknamn och ni har hittat roliga och trevliga sådana. Jag kallar Molly för Molly Bolly Wolly då vi ska leka, varför? Jo, för att ett av våra barnbarn som bara var 2 år då sa: Hon ska heta inte bara Molly utan Molly Bolly Wolly och det blev så.

willas
2/10/12, 6:08 PM
#13

Lindie kallas ofta Lindus, Findus eller Ludde, ibland Blondie eller Långnäsan.

Taffo (inge pudel utan vattenhunds-x) kallas ofta för Tafsen eller Fläpster (för att hans svans låter fläpp-fläpp mot golvet).

Annons:
wintermynta
2/12/12, 10:33 PM
#14

Gusten kallas ofta:

Kung Gusten - av sambon som tycker han behandlas som en kung haha
Beebiin!! - av mig när vi busar/kampar och leker
Skitunge - av barnen då han alltid hittar på bus och hyss när dom ska gå promenader.

Amandla
3/7/13, 11:17 PM
#15
  • Redigerat 2/14/21, 2:33 PM av Amandla
Neela
3/7/13, 11:27 PM
#16

Så många roliga namn!

Sune har ett par smeknamn. Vanligast är Fjant/Fjanten (behöver jag verkligen förklara den?), Pipen, Studsbollen, Sunekillen eller Huff Puff (han huffar och puffar gärna när han ska koncentrera sig eller när han tycker jag är jobbig)

[Forest]
3/7/13, 11:38 PM
#17

Donna har nu ett Donnalånna är någ lite trist så men det är kom nu pullorna så går vi ut o kissar (lägger ibland i kissar med pullorna) 🤫…. sa det en gång när jag hade öppen dörr och ena grannen var i trapphuset hörde ett gott skratt kan jag säga 🤪

Sen säger jag monstret åt Donan för hon är ett pussmonster och ett pappermonster- hon tar en liten del av toapappret som hänger ner sen kutar hon från badrummet ut i lilla hallen sen in i storarummet. så där 5 meter ut o sen är det mijoner små små små små pappersbitar. 😂Tycker det buset är okej bus ändå 🤪

TjockaBerta
3/8/13, 12:22 PM
#18

Läser #11.

Nu när vi har två vovvingar kallar vi båda vid namn. Thomas kan ibland få heta Too Much.

>>>Malum domesticum<<<

Lyan
3/8/13, 1:58 PM
#19

Ping har fått ett nytt smeknamn och kallas nu Pingelkott, fråga mig inte varför XD Min morbror har också gjort ett smeknamn till henne och kallar henne Pimpim

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Snowgirl
3/8/13, 5:29 PM
#20

Våran lilla Eddie har redan samlat på sig en hög namn: Tjollret, Eddie peddie päronpung (ja…det är tyvärr sant), Kingen, Lill-Kingen, Hjärtat, Peddan, Bus, ja det är vad jag kommer på nu. Sen har vi en fjantig (men rolig) sak för oss, vi pratar åt honom, alltså vi låtsas att det är han som pratar och han kan inte uttala vissa bokstäver som r, k, och läspar…han ringer vissa personer och berättar om det…. Ja listan kan göras lång! Jag vet, vår familj behöver hjälp! ;-)

Annons:
Catta-
3/8/13, 8:24 PM
#21

Jag brukar kalla Luna för hennes namn eller Tjejen. Har bara haft henne två veckor så har väl inte hittat på så mycket annat. Men det kommer nog 🙂

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Pudelbus
3/10/13, 9:53 PM
#22

Oj, Lisa har många namn hon.

Frun, Fröken, Hulda, Mongo, Pudeln, Pudlan, Mellan (hon är hunden i mitten hemma ;)  och, ja, ett gäng till 😃

Ellen89
3/11/13, 12:05 PM
#23

Zach kallas for 'fat bastard' 😃

[Iyen]
3/11/13, 4:47 PM
#24

Senaste nytt jag kommer på mig själva att säga är "plutten" eller "pluttepojk /en"

Väldigt roligt tycker jag. 🤗

MaritaBo
8/19/13, 3:09 PM
#25

Hittade denna tråd:

Zatang = Skrutten, Lilla Skrutt, Trollet, Fjanten, pipgubbe, Plutten

Troja= Spetsen (hon är ju spetsen), gaphalsen (varnar ofta), galningen

Jag säger också gärna fortfarande "flickorna" till de båda då det är en kvarleva efter att jag haft bara tikar i många år….hrmmm… hoppas inte Zatang tar illa vid sig..

Helenaw87
8/21/13, 4:34 PM
#26

Min Ester kallar jag bl.a. för trollet, hjärtat, pucko, fröken pudel och linslusen

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

sallad
8/24/13, 5:19 PM
#27

Min storpudel Akira får heta Bajshund och Pudeln. Hahah min fantasi.🤪

-Rasmus 🌈

Annons:
Odd
8/24/13, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Petter har många smeknamn: Pundhuve, Dumhuve, Afro, Rugguggla, Katt (han kan jama på kommando), Råtta, Vessla, Pudel och Pittor (bor i skåne, folk kan inte uttala Petter), Tomten är ett nytt som han har fått nu när han har vitt skägg.

Har många fler som jag inte kan komma på just nu, brukar bli nåt nytt varje gång han gör nåt korkat, blir rättså många efter ett tag 😂

Min favorit är dock Pundhuve, han ser lite ut som en pundare. Säger det så ofta att han reagerar lika bra på det som sitt eget namn, om inte bättre 😂 Folk tittar like roligt på mej när jag ropar Pundhuve och en liten Toy Pudel kommer springandes.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Nalle-]
8/28/13, 10:17 AM
#29

Kärt barn har många namn 😃 Asko-Pasko, Asken, Asken-Pasken, Långnäsa, Odjur, Dumhund, Lurvskalle, Sprattel, Afro… Han heter alltså Asko ;)

[Forest]
8/28/13, 11:14 PM
#30

28 så liten o så söt 😍

Odd
8/29/13, 12:02 AM
#31

#30 Haha ja, han är mindre än katterna i kvarteret. Lägger han sej när får han plats i en sko-kartong 😂

Är rättså roligt, min far är ganska maffig, och han brukade ha en Nissan Patrol som han satte Petter i bakluckan på. Och varje gång han klev ut ur den här stora bilen när skulle träffa nån brukade han säga "Vänta lite, jag ska bara släppa ut hunden" så klev han fram till bagageluckan och öppnade båda dörrarna medan människorna han skulle träffa tog några steg tillbaka och förväntade sig att en stor schäfer eller nåt skulle hoppa ut, men så stod lille Petter där istället och syntes knappt 😃 Det bästa var att han inte vågade hoppa ur bilen själv, så far var tvungen att lyfta ut honom 😂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

TjockaBerta
8/29/13, 10:22 AM
#32

#31

Det måste ha varit oväntat. Kul att se hur folk reagerar i en sån situation 😃

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: