Annons:
Etikettallmänt
Läst 8003 ggr
fidojunior
2012-01-10 15:24

Kyla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inatt kom det snö här i Stockholm. Fido fryser även fast det inte är mycket snö. Han vägrar gå ibland för han fryser så om tassarna och står man still skakar han. Hade en svart polotröja på honom här om dagen och då verkade han frysa lite mindre. Junior verkar inte frysa alls.

Hur reagerar era pudlar på kyla? Fryser de lätt?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
ms-mee
2012-01-10 15:55
#1

Vi har en fryslort, men det är inte så illa att han inte vill ut.

Den andra älskar kyla. Han kommer verkligen till liv under hösten och vintern. Finns inget stopp på hur länge han kan vara ute.
Han har vi mer problem på sommaren då han inte klarar av värmen så bra.

Dock när det är runt -15 börjar dom sparka med tassarna för att dom fryser, men då är det bara att gnugga lite och det är okej :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Wisby9211
2012-01-10 16:05
#2

Våran pudel har ganska kortklippt päls hela tiden då den blir så tovig så vi brukar vid regn och kyla sätta på en tröja/väst. Annars brukar han inte frysa så lätt dock blir han lätt förskyld.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
2012-01-10 16:41
#3

Albin fryser sällan, fast han gillar inte när det blåser mycket. Pixie fryser lättare, hon har ett regntäcke med varmt foder och ett vintertäcke som jag sytt av en babyjacka. Den är ursöt, babyrosa med små broderade blommor på i rosa, gult och blått Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
2012-01-10 17:14
#4

#1 Hehe -15.. Fido lyfter på tassarna bara vid -2. :P

#2 Skönt när hunden är kortklippt, brukar ha mina så när det blir lite varmare. :)

#3 Låter fint. :) Önskar att jag hade en symaskin. Sydde ett gult regntäcke till Fido i syslöjden en gång.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Wisby9211
2012-01-10 20:04
#5

amandla kan du inte ta kort på vintertäcket du sytt av babyjacka? vore roligt att se det :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-01-10 20:05
#6

Enja fryser inte så mycket men när det är kallare än -6 åker hennes täcke på. Donna är fryslort o anser att regnar det ute så går man inte på någon promenad utan kissar så snabbt man kan ute sen ska vi vända o gå in. Jag kan varmt rek att har man en hund som fryser om tassarna att man skaffar skor, finns hyffsade bra skor som inte ser fjantiga ut Glad Jag funderar på prova ett par till Donna men hon har minimala små tassar så det blir någ svårt att hitta.

Annons:
fidojunior
2012-01-10 20:23
#7

#6 Testade att ha strumpor en gång. De sparkade han av haha. Men han kanske skulle vänja sig med skor, får se.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

wesdi
2012-01-10 20:43
#8

Nej inga fryslortar här inte!

Diesel storpudel är *sportklippt*, rakas med 6 mm skäret på kroppen året om, ben handklipps så att det *går ihop* med övrig päls, ansikte och tassar rakas med 30-skäret året om. Öron rakas de med.

Det ska mycket till innan Diesel fryser, nedåt - 22 eller kallare, då möjligen kanske täcke behövs på promenad. Annars håller de sig varma genom rörelse.

Wesslan jaktcocker är lika tålig, den token badar gärna i sjöar/åar till dess att isen lägger sig och så fort isen försvinner om våren är han gärna i och simmar.

Så nej, jag har inga hundar som fryser lätt.

Täcke får de på sig under den kallare årstiden när vi tränar agility. Vi tränar mestadels i en ouppvärmd lada så vid vila åker täcke på för att inte muskler ska kylas ned för snabbt.

Likaså om vi tävlar när det är kallare… för att inte kylas ned för snabbt får de täcke på sig ett tag.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2012-01-10 22:52
#9

6 typist hittar inte de bra skorna jag hade på blandrasen vi hade hon fick köldkramp i alla tassarna de satt kanon bra på henne o hon gick normalt med dom satt även på bra i djupare snö. Men de såg narlika ut dessa http://www.petster.eu/se/art/gg-hund-sko-jagarens-val-bla-1.php

ms-mee
2012-01-10 22:55
#10

#8 Låter som min Hubert. Han fryser inte i första taget inte :) 
Det är bara tassarna som tar stryk.

Om inte annat är det väldigt skönt med en hund som tycker om kyla då vintern är favorit hos mig :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
2012-01-10 22:55
#11

Ska ta kort på Pix med täcket på imorgon, är för trött nu Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
2012-01-11 17:04
#12

Min pudel är frusen av sig om han står still när det är kallt/ blåser kallt och när det är ner mot -10 (elöler nått sånt) ute. Han brukar mot senhösten börja få ha på sig en stickad tröja på promenaderna, eller regntäcke vid behov. När det börjar bli flera minusgrader ute samt om han sitter i bilen själv när det är kallare temp. så åker en varmare jacka på. Mitten av vintern eller när det är närmare -20 så åker dubbelt lager på (stickad + jacka). Är det snö ute (som han bara äääälskar att leka i) så har han en fleccefodrad hurtta overall som är toppen. Värmer och skyddar mot alla snöbollar som annars bildas och fastnar i pälsen!

Min sheltie har jag ett regntäcke till när det riktigt öser ner (för att slippa torka så mycket när jag kommer in) samt, snart, ett värmetäcke för före/under/efter träning. River älskar snö och kyla, ju mer av båda desto lyckligare hund Foten i munnen Tycker om att ligga ner och/eller rulla i snödrivorna, helst nysnö då!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: