Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 13586 ggr
[Sarahansson1]
2012-01-10 10:05

Söta Gucci

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara visa upp en super söt Toy pudel som är min kompis hund.

Annons:
Amandla
2012-01-10 13:49
#1

Oh så söt! <3


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-01-10 14:25
#2

Gud vad söt, och vad fint klippt han var!! Smälter i hans ögon!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

fidojunior
2012-01-10 15:09
#3

Vad söt han är :D

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

ms-mee
2012-01-10 15:55
#4

Men vilken sötnos ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2012-01-10 20:07
#5

Söt en röd toy Glad Inte så gammal, ser verkligen busig ut?

[Sarahansson1]
2012-01-10 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är en tik. Ja socker söt verkligen. Var tänkt att jag skulle ta en valp av henne ( hon ska få valpar nu till hösten eller våren det breor ju på när hon börjar löpa) Men jag valde att avstå då hon är alldels för osäker.. Men supersöt är hon och vilken kelgrisKyss Ja där var hon inte gammal ja verkligen älskar frissan! Har nån här på pif sin pudel i en pudel-frissa?Skrattande

Här är hon med hanen som hon ska paras med och så den andra tiken som familjen har (den svarta)

Annons:
Amandla
2012-01-10 22:58
#7

#6 Vad menar du med pudelfrissa? Något som inte bara är nedklippt eller mer klassisk lamm- babylejon- eller continentalfrisyr?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-10 23:02
#8

6 det där kallar inte jag pudelfrilla Obestämd  Tycker de ser ut att ha terrierklippning. Jag tycker faktist att pudel ser mer vårdad ut när man har den rakad nos, och det är givet smaksak Flört.

[Sarahansson1]
2012-01-10 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag menade inge att Gucci har pudel frissa. Det var menat om nån här på pudel i fokus har sin pudel inligt rastandadren? Blev nog lite fel uppfatat. Gucci är ju klippt hela honSkrattande

På bilden ser ni hur jag tänker mig en pudel-frissa.

Amandla
2012-01-10 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det är en engelsk lejon, inte så vanlig nuförtiden. Utställningsfrisyrerna går det mode i, inte bara vilken som är populärast utan även hur de klipps.

Pixie har nästan full utställningsfrisyr, babylejon eller second puppy som den också kallas.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2012-01-10 23:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Albin har också haft samma frisyr:


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2012-01-10 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Han har även haft continental:


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Sarahansson1]
2012-01-11 08:35
#13

Tyckte att babylejon var finastGlad Jag antar att du håller på med pälsen mkt.Vad kommer det sig att du ställer ut? (bara roligt att veta)Tungan ute

Annons:
Amandla
2012-01-11 13:20
#14

Första gången jag ställde ut Emil (min första pudel) var det bara för att jag var nyfiken på hur det gick till. Eftersom han visade sig vara riktigt snygg så blev jag biten DIREKT Skrattande och det var bara att fortsätta. Tyvärr visade han sig ha ett diskvalificerande bettfel (de nedre hörntänderna snuddade vid gommen, det ska de inte göra utan gå på utsidan om tandköttet) så det var ingen idé att fortsätta. Inte bara för att vi riskerade att bli diskade igen och det känns slösaktigt med både pengar, tid och energi, utan även för att jag anser att en pudel SKA ha sina tänder på rätt plats. Jag hann få någon förfrågan om parning på honom men det blev inget eftersom jag var ärlig angående tänderna. Det var uppfödaren tacksam för Flört Hon hade förmodligen upptäckt det själv men efter att ha gjort sig besväret med att resa hit i så fall.

Utställningsabstinensen satte in mycket snabbare än jag trodde, dessutom tyckte jag att jag hade tid och lust för en hund till. Så gjorde Albin entré, han är dessutom nära släkt med Emil (Albins pappa har samma mamma som Emil) och såg fin ut. Albin har fått två sorters omdömen, antingen är han jättesnygg som när han fick excellent på pudelnationalen -08, domaren var ordförande i franska pudelklubben, det är jag mallig för! Och andra gånger har han åkt ut  med en tvåa för att han inte har rätt attityd, han är lite vaksam på nya människor och låter sig inte bli fjäskad för…

Pixie har bara fått fina resultat med två ck:n och bara ett very good hittills som ändå är ett mycket bra omdöme.

Pälsvården på Pixie tar kanske 1½ timme i veckan om jag räknar på det i genomsnitt, då borstar jag två gånger i veckan och snoddar om och klipper klor. Rakar, badar, fönar och putsar gör jag varannan vecka. Hennes grå päls är lite mer besvärlig än vad den varit på de vita, särskilt Albin har en helt suverän pälskvalité som i stort sett aldrig tovar om det så går fem-sex veckor mellan baden (som är enda gången jag borstar, medans jag fönar).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-11 18:19
#15

10 Åh vad söt hon är Kyss

JereMina
2012-03-03 19:53
#16

Vilken söt liten Toy, jag blev *in love* på en gång GladKyss

Upp till toppen
Annons: