Annons:
Etiketttillbehör
Läst 5833 ggr
Magdalenaa
1/7/12, 8:13 PM

Halsband till valp?!

Hej alla pudelmänniskor!
Äntligen upptäckte jag pudel.ifokus.se

Jag har en fundering då jag bara har omplacerings pudlar och aldrig haft en valp, vad ska man ha på valpen?
Halsband eller sele på valpen?

Isf,vad för halsband? vanliga (utan stryp), halvstryp, helstryp osv.
Eller vad för sele? Y-sele osv?!

Just idag kör jag enbart med sele då jag är rädd för att om han drar att det ger halsmuskler så han sen blir helt okänslig i halsen.
Ända gången jag dock har halsband är på tävling. Då det är gormigt att börja ta av och på selen när det ska gå fort…

Tacksam för svar :)

Annons:
Kitten86
1/7/12, 8:39 PM
#1

Jag hade halvstryp och sele som jag varierade mellan när min hund var valp/ unghund. Selet jag hade var ett "vanligt" sele, skulle jag köpt ett idag skulle det vara ett med y-front som ger hunden bättre rörelsefrihet men det fanns inte då… Vad gäller halsband så tycker iaf inte jag att det gör någon skillnad om man har fast eller halvstryp. Den enda form av helstryp jag använder är retriverkoppel som jag brukar ha i fickan på skogspromenaderna!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
1/7/12, 9:09 PM
#2

Varmt välkommen hit :) Roligt att du tagit omplacering o nu ska ha valp :)

Jag hade sele till Enja när hon var liten, finns många fina selar som passar även på valp jag hade nån typ av valpsele bredare mjukvariant :) Sen hade jag fast halsband för lek ute i trädgården. När det var dags för oss o tänka på päls så fick det bli pälshalsband rakt med ringar.

Upp till toppen
Annons: