Annons:
Etikettpälsvård
Läst 51926 ggr
Ketang
2012-01-03 19:46

Att klippa huvud och nacke.

Den här filmen borde alla se som klipper pudel. Jag har stött på otroligt många pudlar som ser rent hemska ut för att någon okunnig stackare satt saxen i pälsen på sin hund. http://www.youtube.com/watch?v=R2UuzazGNWk&feature=related Filmen visar hur man klipper huvud och nacken och beskriver det väldigt bra!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
2012-01-03 20:56
#5

väldigt bra klipp, lätt att förstå Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Liz85
2012-01-03 22:44
#9

Med tanke på hur många kopierade texter och extremt korta inlägg i form av en enda "." skulle jag tro att någon är ute efter att bara spara ihop till fler Medaljer. Eller?

Amandla
2012-01-03 22:47
#10

Det verkar inte bättre, den tanken slog mig också Liz… jag tar bort henne. Hon tillför ingenting här.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2012-01-03 23:01
#11

Nu har jag tagit bort inläggen, och Lolly har fått skrivförbud.

Låter våra kommentarer om henne stå kvar, så andra ser vad som hänt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ketang
2012-01-04 10:57
#12

Ha ha! Jag har inte läst svaren förens nu och förstod inte alls varför jag fått ett privat meddelande från "Lolly" med texten, "Jag kommer inte att ge mig förstår du"…. Hm, nu begriper jag lite mer :-) Någon som vill förklara lite kort vad detta handlar om?

Amandla
2012-01-04 12:43
#13

Ja säg det, vad det handlar om. Lolly har skrivit en massa inlägg på diverse olika sajter, ofta står det bara "." En punkt. Eller varning om nån som inte ska ha djur i alldeles fel kategori, eller som i den här tråden om att goldenklubben skulle visa på sin hemsida hur man klipper mössa på pudel. Men eller hur att de skulle ha sån info?? Lolly har visst redan ett nytt nick, så ni vet. Vi tolererar inget trams här eller på nån av de sidor jag är medis på utan om hon fortsätter så kommer hon att få skrivförbud igen. Och igen och igen…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2012-01-04 12:55
#14

Häpp, samma person har ett nytt nick, Niila. Också fått skrivförbud, samma person har spammat ner hela iFokus på samma sätt som här. Hojta till om ni ser samma beteende igen hos någon ny!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ketang
2012-01-04 15:02
#15

Förbannat tråkigt! Men ni verkar ju ändå ha rätt bra koll måste jag säga! BRA!

Nu åter till tråden :-) Tycker ni att filmen var bra, ni som har svårt för att klippa hätta? Annars ska jag se om jag kan hitta någon annan där dom kanske visar och förklarar på ett annat sätt :-)

[Forest]
2012-01-04 22:04
#16

15 jag har svårt o klippa, jag ska gå en vidare kurs i klippa men jag har vart bra feg oxå med saxen därav så har jag inte vågat riktigt själv. Men jag tyckte filmen var bra man kan ha den på när man ska gå på hättan o pausa den med under tiden man ska sätta saxen i hunden Glad

Amandla
2012-01-04 22:08
#17

Synd att vi inte bor nära, då kunde jag lärt dig! Ska snart ha en kurs i vardagsklippning i pudelklubbens regi.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-04 22:20
#18

17 ja det är synd, kul att du ska hålla kurs :)

Jag hitta en hyffsat bra klipp i hur man rakar nos-hals lite kasst ljud http://www.youtube.com/watch?v=tIfhRVlgMBk

Magdalenaa
2012-01-07 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Får jag fråga, vad menas med guldmedaljer? har fått sånna men fattar inte till vilken nytta?! :)

BRA med filmklipp tycker jag :) Dels då jag är självlärd klippare så har mina pudlar fått stå ut med ett och annat må ja säga ;) MEN övning ger färdighet!

Min favorit frisyr, dock bara går att ha på sommaren ( här uppe i kalla norralnd) ( bilden nedan)
Kom på senare att jag borde ha tagit ner frambenen lite mer för att få fram bogen mer naturligt.. nu ser han så "rak" ut där… hah! :) menmen det är bara att nöta på sina egna pudlar mera!

Amandla
2012-01-07 22:01
#20

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
småkryp
2012-04-02 20:57
#21

Mycket bra filmer. Man inser att man har en del kvar att fila på. Vilken hastighet! Man ser också tydligt på första filmen varför man måste rakföna först.

Och hur gör man egentligen under ögonen? Det ser så lätt ut. När jag ska klippa, så försöker jag att hålla för ögat, eller "dra" ögonlocken långt utanför ögat. Jag vågar inte klippa nära.

#19 Vilken rolig frisyr, och fin bild! Jag får en känsla av enhörning - fast utan hornet.

[Forest]
2012-04-02 21:14
#22

21 jag kör med raknaskinen där, Enja är kanon enkel o klippa men hon är så van med att jag hanterar o klipper henne ofta så hon sköter sig o sitter verkligen stilla :) Värre med Donna hon stretar o phu det är jobbigt men under träning som jag säger. jag är rätt bra på nos/ansikte o hals tycker jag det är den enkelaste klippningen. Avskyr tassarna vilket pillgöra :S Jag har ofta ont i händerna så det får bli en lättare maskin för min del tror jag hjälper lite ändå Flört

Upp till toppen
Annons: