Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 4471 ggr
Wisby9211
2011-12-22 17:10

Hundkurs

Hur många här inne går hundkurser med sina pudlar?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
2011-12-30 21:44
#1

Jag går kurs/er itne just nu pga vinteruppehåll och kursdagarna var på söndagar o jag brukar jobba då. Har gått blandkurs lite prova-på-kurs i agility,spår,lydnad och rallylydnad. Har gått agility något vi även tränar själva, detta är någ en sport där mycket ingår gott sammarbete med sin hund, kontaktträning o fart- smidighet som pudel gillar. Vi gillar oxå att spåra men vi spårar inte vilt utan leksak,godis o vi i familjen. Ska prova på mer personspår i vår ':)

Wisby9211
2011-12-31 13:43
#2

Okej vad roligt :)

Jag har gått valpkurs och lydnadskurs men har tyvärr fått avbryta det pga mycket med jobb och andra skäl! Men kommer nog ta upp det igen !

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Kitten86
2012-01-02 17:28
#3

Jag går ingen kurs med min pudel, av det skälet att han fyller 14 år till sommaren…. Men han följer gärna med till klubben när jag tränar min yngre förmåga, sheltie på 2 år, och tackar inte nej till ett eget litet träningspass Foten i munnen

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-01-02 18:52
#4

3, hör o ser han bra än? Jag träffa en pudeltik som tävlar lydnad hon var 14år hade nyligen vunnit nån lokal-klubbtävling men hon hörde lite sämmre :) Gulligt att han gillar vara med o få ett eget litet pass :)

Kitten86
2012-01-02 19:22
#5

Ja, han ser bra i dagsljus men verkar se något sämre när det är skymmigt och/ eller väldigt mörk som när det är dåligt väder/ mulet ute och sent.

Hörseln är väl inge fel på, även om han ibland försöker låtsas att han hör dåligt för att slippa. Han tycker väl att han lyssnat så mycket under alla år att det har blivit hans "pensionsrätt" att tillsynes höra dåligt. Men om man säger något kul, eller försöker smyga med något gott så kan man ge sig tusan på att han kommer som en vessla Skrattande

Främsta anledningen till att jag inte tränar honom som förut är att han för ca 1 år sedan fick neurlogogiska symtom med hälta och känselbortfall. En lång historia kort så visade det sig efter ca 2 veckor att han hade fått hypotyreodism vilket i ovanliga fall kan ge känselbortfall. Under den tiden kunde han inte gå eller stå på benet då han inte hade någon kontroll på det. Jag konstruerade en stödskena så att han kunde vara med någorlunda som vanligt, men musklerna förtvinade mycket under den perioden… Efter mycket sjukgymnastik hemma och simning i poolen hemma så är han tillbaka på banan, men han har inte samma styrka i de mindre musklerna i benet. Så att balansera på bakbenen och hoppa är lite svårare och sker inte med samma exakta precision som förut… Nu får han njuta av sitt pensionärsliv, men jag nekar honom aldrig träning även om jag inte kräver lika mycket av honom längre!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
2012-01-02 20:39
#6

Vad roligt att han vill vara med i allafall :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Kitten86
2012-01-02 21:08
#7

Mm, han vill inte känna sig utanför… Får han inte vara med blir han sur och tvär.

Men han uppskattar ju att vara soffpotatis mycket mer nu än han gjorde som valp/ unghund Foten i munnen

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
2012-01-03 06:53
#8

Min hund är en riktig soffpotatis :) hehe

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: