Annons:
Etikettförsäkring
Läst 6536 ggr
Wisby9211
12/20/11, 11:56 PM

Vilket bolag?

Vilket försäkringsbolag har du till din pudel?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Kitten86
1/2/12, 7:30 PM
#1

Jag har Agria, främst tror jag att det är för att det var det enda bolag som hade djurförsäkringar när mina föräldrar köpte honom till mig… Kan tillägga att han till sommaren blir 14 år.

Men min andra hund, sheltie, är försäkrad i If vilket var bättre (täcker allt tänkbart) och billigare för den hunden.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
1/2/12, 8:37 PM
#2

okej, vi har agria på våran pudel nu men funderar på att byta till if eller svedala!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Kitten86
1/2/12, 8:40 PM
#3

Jag kan bara varmt rekomedera If, om du funderar på att byta! Har själv aldrig haft några problem med Agria, de få tillfällen jag behövt använda den.
Har aldrig behövt utnyttja min försäkring på If men har en väninna som har sin Golden tik försäkrad där, tiken har haft mycket problem emd juvertumörer och behövt opereras flera gånger och hon har aldrig haft någe krångel med dem. De har alltid täckt vad de lovat!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
1/2/12, 8:43 PM
#4

Okej, Vi får se vart vi hamnar :) hehe.

Tråkigt att hon haft tumör, jobbigt =( Hoppas hon mår bra ändå!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Kitten86
1/2/12, 8:46 PM
#5

Hon är kärnfrisk idag och njuter av livets dagar. Har för mig att hon har blivit 11 år nu, vilket är ganska gammalt för en golden…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
1/2/12, 8:49 PM
#6

Oj det är väldigt gammalt! vad roligt att hon mår bra!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[Forest]
1/2/12, 9:22 PM
#7

Har if på katten o Donna. Enja är oxå försäkrad där men uppfödaren betalar den än (fodervärdar är vi) Jag har valt if för flera årsen pga strul med en häst på agria så besviken. Dessutom är det fast sjävlrisk tycker jag är bra :)

Kitten86
1/2/12, 9:24 PM
#8

#7
Mm, det med fast självrisk tyckte jag var toppen när jag kollade och jämförde bolag till Rivers (hund #2) försäkring…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
1/2/12, 9:28 PM
#9

Det gick bara att svara med ett alternativ, så jag tog Folksam som jag har på Pixie. På Albin har jag Agria.

Jag hade Agria också på min första pudel, de krånglade aldrig under hans fem år korta liv utan betalade utan problem ut de över 40 000 kronorna som alla hans veterinärbesök kostade (allt mellan öron-ögon-urinvägsinfektioner osv osv). Men de ÄR dyra, så på Pixie tog jag chansen att byta bolag. Albin är det ingen idé att föra över dit, han har varit inne ett par gånger för några enklare saker men det blir restriktioner på det och det känns onödigt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
destroyed
3/14/12, 12:51 AM
#10

Sindra är If försäkrad, uppfödaren som reggade in henne, självrisken är helt underbar!

JereMina
3/14/12, 12:52 AM
#11

Vi har Agria och är mycket nöjda med dem!

fidojunior
3/14/12, 12:09 PM
#12

Vi har Folksam, mest för att min pappa tyckte det var smidigast att ha alla försäkringar på samma ställe. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: