Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 5285 ggr
Wisby9211
12/20/11, 10:18 PM

Skäller på dörren

Vad har du för tips att dela med dig av när din hund skäller på dörren om någon kommer?

Använder du antiskall-halsband eller har du nått annat knep du kan dela med dig?Skrattande

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Kitten86
1/2/12, 7:28 PM
#1

För det första så är jag lite anti anti-skall halsband då jag inte tycker att det löser något. Man tar bort symtomet men gör inget åt varför hunden skäller….

Min hund har alltid skällt på dörren t.ex. Minns när han var liten valp och familjen tittade på tv, något humorprogram, och det plingade på dörren i programmet. Zalo for iväg som en skållad råtta till hallen och dörren och skällde för allt tyget höll. Och det gick verkligen inte att övertyga honom om att det inte var dörren…. Han slutade när man sa åt honom men när han hörde ett nytt pling plong så for han iväg igen! Senare lärde han sig skillnaden på den riktiga dörrklockan och när det ringer på tv:n.

Jag har mest ignorerat honom för att inte kasta bränsle på brasan, och lärt honom kommando "tyst". När han lugnade ner sig så kunde jag öppna dörren för att visa att det inte finns något att skälla på, men rent allmänt tror jag att många pudlar är just så. Älskar att skälla på dörren.

Zalo blev lugnare med skällandet när jag skaffe min hund #2, nästan som att han la över manteln på hans axlar, vilket min andra hund tagit på sig. Dock skäller han inte utan "puffar" vilket är betydligt behagligare Foten i munnen

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
1/2/12, 8:38 PM
#2

okej. jo våran pudel skäller också på dörren på teven, ganska roligt att se men kan bli jobbigt på natte tid då grannarna sover :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Kitten86
1/2/12, 8:56 PM
#3

Haha, jaa verkligen jobbigt. Men ser ju som sagt roligt ut, man kan ju inte låta bli att le Foten i munnen

Min slutade ju med det ganska tidigt tack och lov. Har nog mest tränat "tyst" och sen varit konsekvent med att det inte är okej och tror att det gett utdelning.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Wisby9211
1/2/12, 8:56 PM
#4

vad skönt att han slutat! :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
1/2/12, 9:19 PM
#5

Jag har lärt in lite tack tack det betyder jag tar över o tack för larmet. Donna är skälligare än Enja har varit o vi tränar på få mer säker då hon är lite smått osäker. Sen märker jag om jag haft en lite off vecka på Enja att hon blir skälligare o lite mer på sin vakt, så henne måste jag aktervera mer o även få henne att jobba med hjärnan. Jag tycker det är helt okej att de skäller o talar om någon knackar på/ringer på men de ska inte skälla vid alla trappljud o ljud utanför. Jag har inte direkta tips, tyvärr.

Upp till toppen
Annons: