Annons:
Etikettfoder
Läst 13147 ggr
Wisby9211
2011-12-20 22:15

Vilken mat ger du din pudel?

Vilket foder ger du till din pudel?

  • Doggy
  • Färskfoder
  • Pedigree
  • VOV
  • Frolic
  • Iams
  • Royal canin
  • Hills

Eller har du nått helt annat foder du ger till just din pudel?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
wesdi
2012-01-08 19:01
#1

Jag råfodrar (barfar) mina hundar.

Färskfoder är väl det närmaste enligt ovan lista. Har färskfoder hemma i både rent köttkross och färdigvariant.

Skulle jag ge torrfoder skulle jag inte ge något av ovanstående exempel.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2012-01-08 19:14
#2

Mina hundar får Vom og Hundemat, ett fruset färskfoder, emellanåt får de torrfoder av hög kvalitet som Standardt, Acana eller Orijen. Jag skulle inte heller ge något av de som radas upp i #0… de innehåller för mycket spannmål, socker, salt, betor och guvetallt som jag inte vill att mina äter. De behöver det inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2012-01-08 19:41
#3

Killarna här äter Acana

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Kitten86
2012-01-08 22:20
#4

Båda mina hundar, dv pudel och sheltie, äter Acana. Med lite laktosfrifil till frukost och helt "vanligt" alternativt med ägg till kvällen. Tillskotten livar till det lite vilket gör att min pudel äter bättre då det blir variation, fast ändå inte Foten i munnen

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

fidojunior
2012-01-09 20:55
#5

Visste inte att den här sidan fanns! :O

Jag ger min Magnusson meat & biscuit och det verkar han gilla. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Amandla
2012-01-09 23:12
#6

#5 Sidan är ny, bara nån vecka gammal! Så se dig som pionjär som hittat hit Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Lyan
2012-01-11 19:13
#7

Ping får Hills, hon har kronisk mag- och tarminflammation och får bara äta veterinärmat. Det hon funkade bäst på innan hon blev sjuk var Standardt

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
2012-01-11 19:29
#8

Trist att hon är sjuk, ur länge har det hållit på?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-11 19:38
#9

#8 Jag fick hem henne när hon var 14månader och hon var redan då mager och kass i magen, diagnostiserade med giardia men blev aldrig helt bra förutom 2 månader på Standardt innan det kraschade igen och hon gick igenom en gastroskopi och hon har nu ätit kortison och specialmat i snart 1år (hon fyllde 3 i årsskiftet) och kommer troligen få göra det resten av sitt liv :-( När hon mår bra så är allt bra men tyvärr får hon skov ibland, ett just nu, där hon är rätt dålig. Tack och lov blir det mer och mer sällan och detta är första skovet på flera månader

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
2012-01-11 19:40
#10

Stackars liten Rynkar på näsan men du verkar ha koll på läget.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-11 19:44
#11

#10 Ja, just nu är hon rätt ynklig :-( Fast förhoppningsvis kommer det bli ännu mer sällan för att till slut inte bli något alls så länge hon inte gluffsar i sig allt för äckliga saker på promenaderna. Det är verkligen en helt annan hund sedan vi fick ordning på vad som var fel, pigg och glad och äntligen lagom rund om magen istället för spjälstaket :-D

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-01-11 20:28
#12

Lyan du får gärna visa bild o prensentera dig oxå i tråden vem är du o din hund Flört Får vi se lilla Ping Flört

TjockaBerta
2012-01-13 16:41
#13

Jag ger Orijen för min hund var allergisk. Nu får han foder utan kyckling och utan spannmål.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
JereMina
2012-01-18 01:06
#14

Vår Molly äter vanlig usmankost tillsammans med oss men ibland äter hon Doggy pudelfoder men bara ibland.

wesdi
2012-03-24 09:31
#15

Obestämd Får erkänna att jag tror inte särskilt mycket på de här s.k. veterinärfodren/dietfodren m.m.
För mig verkar de bara dölja/dämpa problemet - inte bota.

Dels för innehållet, många av de här fodren innehåller hydrolysater.. enkelt beskrivet ett protein som blivit så behandlat så att ursprungskällan till proteinet är helt borta. En förklaring jag fick var att det var bra för då känner hundmagen inte igen protienkällan och därmed så klarar den av att äta detta protein …. ????? Hur naturligt är det??

Hur många hundar har blivit helt friska och sedan kunnat äta annan mat?
Av de jag känner som fått/går på veterinärfoder = ingen!
De är dömda till att äta detta foder livet ut, så fort de får något annat så kraschar hunden.
Har man då botat hunden med detta veterinärfoder?
Njä… man ser till så att hunden överlever men frisk verkar den aldrig bli.

Jaja, det är vad jag tror och tycker. Har heller så här långt inte ägt en hund som fått sådana problem med mage/tarm så att jag tagit till veterinärvård och dessa sterila konstgjorda torrfoder.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2012-03-24 09:40
#16

När Donna kom åt hon rc valpfoder något jag anser rena **** fodret hon var superkännslig mot äta något annat än just fodret dessutom. Så godis o sånt var inte o tänka på. Enja har ätit olika här det har varit orijen + taste oft the wild och färskfoder o råkost. När Donna fick smaka en sked färskfoder så sluka hon verkligen det anföll maten. Fick börja med lite färskis till hennes torrfoder o sen gå sakta sakta fram. När jag märkte att hon klara av färskfodret vart det några kulor orijen o samma här försiktigt fick hon mer o mer. Även detta foder sluka hon med ett nafs.  Wild fodret fick vänta det är något jag byter med Enja har vart den som tröttna snabbt på torrfoder så byter jag lite granna och har ofta med mig torrfoder på morgonpormenaden som belöningsmat. funkar kanon bra att äta sin frukost så med mina. Sen är det mellis råkost o kvällsmaten är färskis :) Donna kan nu äta annat oxå så hennes mage är helt normal nu från inte kunna äta annat till kunna äta allt. Jätte skönt :)

Lyan
2012-03-24 11:54
#17

#15 Fast jag ger hellre Ping onaturlig mat än ser stackaren bajsa blod och gå dubbelvikt i smärta. Hade jag kunnat så hade jag definitivt gett henne "bättre" mat men det är inget jag vågar ge mig på efter att ha kämpat i över 1år för att få hennes mage att bli bra

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-03-24 12:47
#18

17 en fråga har du provat o ge henne lite råkost för jag vet flera som haft kromiska och tillomed opererat tarm o tagit bort stor del av sin tarm den hunden hade under 25% chans att klara sig men med färskoder gick det galant sen börja hon barfa även där har hennes hund mått bra på :) Bara en tanke då det är vad jag tror iaf det mildaste man kan ge en mage.

Lyan
2012-03-24 13:09
#19

#18 Jag har funderat på det flera gånger men jag vågar inte riskera något eftersom hon mår bra på den maten hon äter nu. Jag har dessutom inte tillräckligt med kunskap för att ge henne sådan mat. En frisk hund kan man ju laborera med lite och testa sig fram på vad som funkar bäst, gör jag det med Ping så blir hon jättesjuk. En bekants hund har samma problem och de kunde äntligen sluta med kortisonet för ett tag sedan så jag tänkte se lite hur det funkar för honom. Alla hundar är ju individer men det blir ända en fingervisning på hur en hund med Pings problem funkar som frisk. Jag hoppas att Ping kommer bli så bra hon också till slut!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: