Annons:
Etikettallmänt
Läst 2456 ggr
[Nalle-]
6/29/17, 12:43 PM

Kommentarer om era pudlar

Lade ut en liknande tråd på hundar iFokus, men kom att tänka på det under en promenad med mina storpudlar. Även när jag bara hade en pudel var det ofta människor som stannade mig och ville hälsa på hunden eller prata om pudlar dom haft, vilket jag bara tycker är roligt. Nu när jag har två, och särskilt sedan den ena klipptes om i en continental, får jag extremt mycket blickar när jag är ute och ännu fler kommentarer. Hittills har jag bara hört positiva saker, de flesta säger bara att dom är så fina 🙂 Det roligaste var dock ett barn som utbrast: "Titta pappa, en apa!!" 😂 Får ni mycket kommentarer av folk om era pudlar?

Annons:
5ara
6/29/17, 1:55 PM
#1

Hahaha! En apa 😂 barn är så roliga! Ett barn trodde att Pajas var en björn och ett annat en ponny. Att han är ett får har jag fått höra ett par gånger också 😂

 Jag får väldigt ofta höra vilken fin hund jag har. Ett par stycken har t.o.m. tagit kort på honom. Jag är inte en särskilt social människa så nu för tiden hoppas jag att folk som tittar på honom inte ska vilja prata med mig. I början var det dock jätteroligt och frisyren som folk hittills verkar vara mest imponerade av är den T60 han har för tillfället. Precis som du säger är det många som haft pudel som gärna vill hälsa och prata lite 🙂

Fransu
6/29/17, 2:23 PM
#2

Vår pudel har ju ingen "frisyr" utan han är jämnt klippt över hela kroppen. Så det är många som undrar vad han är för ras. Många gissar på lagotto eller spansk vattenhund. Alla blir förvånade när vi säger att han är en pudel. Flera har utbrustit att "men han är ju fin", som om pudlar inte vore fina i vanliga fall… Jag säger inget om det, men jag tar liiite illa vid mig för då menar dom ju att dom vanligtvis inte tycker pudlar är fina. Det är ju ändå en ras vi har valt och tycker om (vi är för bekväma och lata för att hålla på med finare frisyrer). Det är inte så att jag blir kränkt och går hem och deppar, men ni förstår säkert.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Nalle-]
6/29/17, 2:32 PM
#3

#1, Hahah vad roligt, det lät som ett brett register från får till björn 😂 Mina har faktiskt också fastnat på bild nu när du nämner det, både av turister och folk som vill visa sin partner/sina barn eller annat 😃 Roligt att höra att du har ungefär samma erfarenheter som mig, men måste vara jobbigt när man inte är så sugen själv på att prata med massa folk. 

#2, Känner igen det! Curly har någon trott att min ena är när han varit nedrakad. Jag förstår verkligen vad du menar, jag tycker ju att pudeln är den vackraste hundrasen och det är klart att det är tråkigt när andra inte delar den uppfattningen. Men ibland tror jag att folk inte har så stor koll på pudel? När jag skaffade den första var det många negativa kommentarer, men i efterhand har jag mest fått höra "jag gillar inte pudlar egentligen, men din tycker jag om!" och då är han helt klart rastypisk.

Amandla
6/29/17, 4:33 PM
#4

Jodå, visst har jag fått kommentarer om mina pudlar 🙂 Med mina två första, som båda var vita hanar, fick jag höra "åååh, det är förstås mor och dotter!" och då skulle den lite större vara modern. "Nä, det är farbror och brorson" svarade jag. 

Verkar som att vita småpudlar har hög status i Japan, för om vi mötte japanska turister så ryckte de upp kameran och blev ganska uppjagade 😛

Nu har jag två toytikar, en grå och en vit. "Men guuuud så gulliga" är den absolut vanligaste kommentaren. 

Jag minns en händelse som en bekant berättade om, hon hade en storpudel. En dag när hon var ute och gick med sin hund mötte hon ett par småbarnsmammaor med barnvagnar.  Den ena mamman blängde till på pudeln och sa "Vilken ful hund!", varpå min bekant kikade in i hennes barnvagn och sa "Vilken ful unge" 😂Det hade nog  inte den mamman tänkt sig… 😇


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
7/15/17, 9:23 PM
#5

Olja folk säger åh vad fina. Då vi har tre olika färger så Hör man åh vad fina jag gillar den svart,bruna,vita mest så söt. Även äldre säger så fina pudla. vi får säga nej många gånger men en Milli som anser att äldre damer älskar att möta just henne säger jag väl okej till mer ;) En mamma sa åh vad han var söt när min man var ute med Enja (hon var valp) han sa tack så mycket det tycker min fru också ;) Tycker det är kul o höra o vissa frågar lite mer om pudel.

Nessie von Loch
10/15/17, 5:56 PM
#6

Ett gäng unga killar har vid ett tillfälle skrikit att Sigge var en "*fult ord* balett hund". :( Men annars får vi bara positiv respons, folk stannar upp när dom är ute och cycklar enbart för att säga att Sigge är vacker. Händer ofta flera gånger på en promenad. Senast häromdagen gick två unga killar förbi varav den ena inte kunde slita blicken från Sigge, utbrast "Fett gullig!". Är väldigt stolt över min vackra kille!

Annons:
Willethepoodle
12/9/17, 9:18 PM
#7

Jo, Nog får man kommentarer om ens lilla sötnos 🤷‍♀️ Folk stannar en och vill prata om deras pudlar som de hade förr, Få vi var på semester kom ett par tyskar och villa ta kort på honom, han är ganska lustig våran lilla hund, Han går på bakbenen hela tiden 🤷‍♀️ Har börjat undra om alla hundar gör de eller bara våran haha

Estelle13
12/10/17, 12:58 AM
#8

Mycket positiva kommentarer sen finns det väl en och annan  som tycker att det är hemskt med bl.a bollfrisyr, tydligen är man djurplågare för att man sköter om sina hundars pälsar 🤪 Det mest konstiga jag har hört är frågan om Estelle är en nakenhund och att Texas ser ut som en maffig gorilla haha, han har sån attityd och ståtlig utstrålning så han är väl lite lik en gorilla hane misstänker jag.

Amandla
12/10/17, 9:41 AM
#9

#8 Folk har så många underliga idéer om pälsvården 🤐Vilket är värst, att sköta pälsen på sin pudel eller att missköta den så att hundkraken knappt kan röra sig för att det är tovigt mellan bakbenen så lår, pung och svans sitter ihop? När ägarna inte sett ett jack i öronlappen på pudeln och det med tiden blir ett djupare sår så att öronlappen till slut måste amputeras för att den är helt död?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
färgfest
12/10/17, 6:03 PM
#10

#9 Men det är klart att pälsen ska skötas. Det är helt annorlunda än att helt enkelt inte vara så förtjust i "bollfrisyr". ;)

Fransu
12/16/17, 11:45 AM
#11

Är det en jaktlabrador?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
12/16/17, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Fick inte med bilden i tidigare inlägget. Klicka på bilden för att få den åt rätt håll.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: