Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1265 ggr
Skogsväsen
4/28/17, 6:13 AM

Remington beard kit

Fick en remington beard kit i present idag för trimning av vår toypudel och jag undrar om den skulle fungera till ansikts och tassklippning? Någon som provat en skäggrakmaskin för detta ändamål?🌸

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
[Forest]
4/28/17, 9:33 AM
#1

Om man tar bort och bara klipper med själva skäret så kan jag säga att det kommer bli jätte kort och risken finns att det kommer göra ont. Som fin-puts det närmast ögat och kanske längst ut på tassen kan den säkert funka för. Jag har små klippmaskiner för hundar (andis o oster) som jag köpte för just sånt och tycker inte om dom så kör med skär 10 ;)

Amandla
4/28/17, 11:24 AM
#2

Den tar lika kort som skär #30, så jag skulle säga att det beror på hurdant skinn just din pudel har. Vissa klarar en sån rakning, andra får irriterad hud. I övrigt vet jag inget om den maskinen, som till exempel hur känslig den är för om hårstråna blivit för långa när man ska raka, vissa maskiner tuggar om stråna så bara är en halv cm, andra klarar det fint. Testa! Tänk på att göra rent skäret ordentligt, gärna under tiden du använder apparaten och naturligtvis efteråt, olja också med någon droppe då och då. Pudelpäls uppför sig inte som människoskägg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogsväsen
4/29/17, 7:00 PM
#3

#1 okej, ska ha det i åtanke - tack! :D

#2 tack så mycket för tipsen! :D 

❤️

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: