Annons:
Etikettbeteende
Läst 2690 ggr
Molly13a
2017-04-16 13:31

Äter harlortar

Min toypudel snart 6 månader har fått smak för harlortar. Har även ätit sjöfåfelbajs. Smittrisk? Hur ska man hinna undvika detta beteende?

Annons:
[Forest]
2017-04-19 10:04
#1

Harpluttar säger jag är små godisar i skogen 😉 Våra äter med mycket sånt som haren tappat även från rådjur älg är visst bra o rulla sig i om man heter Milli 😉 Fågelbajs det kan dom tycka är intressant men jag tycker som du en fasligt massa äckligt i deras bajs, så där plockar jag mer upp våras hundars uppmärksamhet genom avleda dom med kom vi går o godis. Jag har även lagt till ursh. 

Vissa gillar att rulla sig i en del mindre otrevliga saker, ibland är dom mycket snabba på hitta något antingen att äta eller rulla sig i. Jag har vissa rundor jag undviker sommartid just för att folk går ut o skiter bakom träd/buskar och detta kan hundar tycka är riktiga fynd 🤮 

Mitt tips är avleda glad röst o belöna. Sen kan man räkna med att ibland är dom snabbare än vad man själv är 😇

Estelle13
2017-04-19 11:10
#2

Att äta harlortar är naturligt och innehåller bra enzymer, mina pudlar är dock väldigt kräsna så de äter inte det. Fågelskit skulle jag dock undvika att låta hunden äta, med tanke på smittorisker framförallt när det gäller flyttfåglar som är i andra länder där de har helt andra bakterier och smittor än här i Sverige.

Upp till toppen
Annons: