Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 1786 ggr
Toveca
3/15/17, 10:07 PM

Köpa dvärg/toypudelvalp

Hej! Vi är på jakt efter en valp till sommaren. Vi vill ha en liten familjehund som gillar att vara med på det mesta som skogspromenader, båtturer, agility, spår, lek i trädgården och soffmys. Efter moget övervägande har vi fastnat för en liten pudel. Familjen består av mamma, pappa och tre barn 4,8 och 10 år. Vi är hundvana och har stort intresse för hund. Vad tror ni här, tänker vi rätt om val av ras? Och…, kan någon hjälpa mig att sålla bland alla uppfödare på listan? Det är hopplöst att veta vilken uppfödare man ska välja. Tips mottages tacksamt! En del av de på listan är inte ens aktuella uppfödare längre.😏 Viktigt för oss är att föräldrarna är mjuka, pigga, inte överdrivet skäliga eller "nervösa" osv.

Annons:
Amandla
3/16/17, 11:48 AM
#1

Räkna med att det kan vara svårt att få tag i en valp redan till sommaren, i alla fall om ni vill ha en SKK-reggad valp, jag har förstått att det är "brist" på valpar till salu. 

Menar du Svenska pudelklubbens lista över uppfödare? Jag förstår att det är svårt att  välja vilka du ska kontakta, och det är ett problem att alla inte tänker på att uppdatera sina uppgifter, det håller jag med om. Beroende på vart ni bor i landet kan ni kontakta någon av de olika avdelningarna som finns i pudelklubben, vissa avdelningar har även lokala ombud. Kolla här, håll muspekaren över de olika avdelningarna så kommer det upp/gå in på de olika avdelningarna (funkar lite olika).  Det brukar anordnas träffar av olika slag,  promenader med mera. Där kan du träffa pudelägare som säkert kan rekommendera uppfödare. Åk också gärna till en större utställning, varför inte en av pudelklubbens? Dit kommer många pudelägare och uppfödare.

Du kan också ringa valpförmedlaren, henne hittar du under "Köpa pudel/valpar till salu".

Angående storlek på pudeln, jag brukar säga att ifall barnen är hundvana och lyssnar på sina föräldrar så kan det fungera bra med de mindre storlekarna, är barnen lite vildare av sig så passar en mellanpudel bättre. Det är helt enkelt säkrare så, pyttevalpar är ömtåliga och bryter lätt ett ben vid ovarsam hantering. Lär barnen att sitta på golvet om de vill ha valpen i knät, och att aldrig bära den i famnen. De växer in i det 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cert
3/19/17, 9:48 AM
#2

Hej!
Kul med pudel! Det är svårt att hjälpa någon annan med uppfödare. Viktigt är förutom hundarna; att man känner förtroende för sin uppfödare. 

Försök att skriva ner vad det är ni önskar av er framtida hund, och vad ni kommer att kunna erbjuda för hem. Och kontakta sedan uppfödare och prata med dem, presentera er och fråga frågor. Hälsa på tiken som så småningom kommer att bära era valpar. Alla valpar är söta ;)  Amandla kom med superbra tips, tycker jag =D

Shilon
4/2/17, 8:32 PM
#3

Min familj skaffade vår första pudel (en dvärgpudel) när jag var tio år gammal och min lillebror fem. Nu är jag snart 22 och han fick somna in i slutet av december vilket var väldigt tungt. Han var en värdefull familjemedlem. :)❤️ 

Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: