Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1188 ggr
Indiee
1/15/17, 5:32 PM

Spara ut till kontinentalfrisyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har som plan att klippa min kille i kontinentalfrisyr till sommaren, jag har nu hört flera som säger att dom brukar raka ner dom i den frisyren trots att dom inte har nog med päls och låter den växa till sig, just p.g.a det blir mycket lättare med föningen och slippa föna stora partier med hår på benen/rumpan o.s.v.

Nu undrar jag om någon här gjort så och om ni har bilder på hur det kan se ut? Det här är min kille , bilden är tagen för 2 månader sedan så han har mer päls nu men fortfarande en lång bit kvar. :S Ångrar att jag rakade ner huvudet och nackpälsen när jag rakade honom jättekort i höstas.

Annons:
[Nalle-]
1/23/17, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Inte jättebra bild, men såhär såg min hane ut när jag höll på att spara ut pälsen. Han har ju längre päls här än vad din har på bilden, men var inte fullpälsad.

Herseruds
2/5/17, 11:06 PM
#2

Fina! ❤️

-Cissi-
2/15/17, 9:52 PM
#3

Det är väll en smaksak hur man vill göra. Såg en hane som dom hade klippt så och såg inte bra ut enligt mej. Hade typ 5cm bollar, manen och två plättar som höftbollar. Menar då att all päls som ska bli lång var ca 5cm. Jag hade klippt upp i second puppy och från den till contenatal. Nacken och benen tar en evighet att spara ut!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: