Annons:
Etikettfoder
Läst 1859 ggr
Minbrunastorpudel
2016-12-23 17:59

Mat till valp

Det är längesen jag hade valp o har nu en storpudel som är 12 v. Han får uppblött torrfoder 3 ggr/dag. Han bajsar ofta o lite de flesta gånger o ganska löst. Nu till frågan: är det bättre att ge fodret torrt?

Annons:
Amandla
2016-12-23 18:30
#1

OM han dricker ordentligt så kan du ge kulorna torrt, men då måste du veta säkert. Torrfoder sväller även i magen som du kanske förstår. Varför han är lös i magen är mer osäkert, det kan vara någon basselusk  han åkt på (vanligt så här års) eller att maten inte riktigt passar honom. Har du hört med uppfödaren om råd?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2016-12-30 10:27
#2

Jag tycker att valpar bajsar oftare än en vuxen hund, kanske är det för att dom äter oftare än vuxen. Sen är det olika hur ofta dom bajsar, här bajsar våran ena 3-4 gånger per dag medans dom andra 1 gång per dag  dom äter maten på samma tider. Som Amandla säger så är det svårt o veta varför han är lite lös i magen, dock tycker jag att en "bra" bajskorv ska vara lite lösare men fast korv svårt o förklara 😉

vallhund
2016-12-30 14:35
#3

Vad är det för torrfoder?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Estelle13
2016-12-31 00:34
#4

Nej jag skulle inte vilja påstå att det skulle vara bättre att ge fodret torrt än uppblött. När fodret är uppblött är det lättare för matsmältningssystemet att bryta ner och ta upp näringsämnena från det än om det skulle vara torrt. En hund ska normalt sätt inte vara lös i magen, då är det något som inte är riktigt bra.

Cert
2017-01-13 14:07
#5

Våra vuxna hundar får uppblött. Det känns mer hälsosamt =) Inte lika skarpt för magen.

Upp till toppen
Annons: