Annons:
Etikettbeteende
Läst 1886 ggr
Molly13a
2016-12-23 16:32

På rygg

Vill höra om det är svårt med att få en toy att vilja ligga på rygg i famn eller i knät i samband med tex träning inför kloklippning? Våran valp 8,5 v tycker inte om att hamna i ryggläge…snurrar fort tillbaka

Annons:
Amandla
2016-12-23 17:45
#1

Min Sally älskar att ligga på rygg, det är inget jag lärt henne utan ett personlighetsdrag helt enkelt. Resterande pudlar i familjen har det varit ett mer eller mindre hårt arbete att acceptera ryggläge. 

Jag brukar hålla valpen tätt intill mig, med ena handens fingrar runt båda frambenen i ett stadigt tag (som man håller en kanin, om du vet) och andra handen runt rumpan på den. Så vänder jag den sakta sakta med benen utåt så dess rygg kommer mot min mage. Inte mycket alls i början, men utökar allt eftersom så att den till slut låter sig vändas på rygg. Mycket gos och beröm förstås! Så småningom gör jag på samma sätt fast jag lägger pudeln på sidan på trimbordet istället. Himla praktiskt till exempel när man är hos veterinären och hunden ska undersökas.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Molly13a
2016-12-24 08:43
#2

Tack för tipset, vi får börja träna in det. God Jul!

[Forest]
2016-12-30 10:20
#3

Vi har en hund som ogillar ligga i famnen på rygg men i knät tycker hon det är okej, har våra hundar på rygg just när man klipper klor, men även när jag ska borsta magen/armhålorna 😉  Jag har inga tips att ge hur du kan träna men jag själv har mer märkt att i knät mellan benen tycker hundarna att det känns tryggt än vara i famnen. Lycka till med träna :D

Annette
2017-01-07 22:08
#4

Vår hund var väldigt rädd vid kloklippning. Vi lärde honom "död", så nu ligger han platt på sidan medan vi klipper klorna. Det är mycket bekvämare än att ha honom på rygg i knät.

Molly13a
2017-01-17 14:54
#5

Spela dödtips låter som ett bra sätt, nu har vi nog överlistat henne med att ha en tunn stolsdyna i knät framför kvällstvn o när hon är nog avsvimmad efter dagens jobb så bryr hon sig inte om vi klipper alla klor 😉

-Cissi-
2017-02-15 22:19
#6

Nu har jag inte pudel men min kines tjej hade svårt för att ligga på rygg i knät när hon var liten. Tror att det var för att hon kände sej blottad. Men har försiktigt och sakta lärt henne att det är okej. Just för att klippa klor och bara mysa och bli klappad på magen.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Upp till toppen
Annons: