Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Allmänt Att köpa pudel Avel och uppfödning Beteende Bilder/Filmer/Youtube Foder Försäkring Godmorgon, godmiddag, godkväll Gratulationer Hälsa och sjukdomar Kurser, aktiviteter, träffar Köpes/Säljes/Erbjuds OT (Off-Topic) Pudelns historia Pälsvård Träffar Träning/Tävling Tävlingar/Lekar på sajten/iFokus Utställning Om Pudel.ifokus Om iFokus
Pälsvård

päls utsparning

2016-10-01 00:56 #0 av: Estelle13

Med brist av att ha något att göra så tänkte jag göra en liten bildtråd på Texas och hans päls utsparande. Nu är han relativt kortklippt, så får se hur mycket det växer månad efter månad.

har haft  samma frisyr på honom i över 1 år, kortklippt kropp med bollar på benen och det börjar kännas tråkigt. Kommer bli roligt att se hur han ser ut i päls då han aldrig haft det  Tummen upp

Såhär ser han ut nu! Bilden tagen 2016-09-30

Anmäl
2016-10-02 20:35 #1 av: Catta-

Spännande! Detta vill jag följa :) vad har du tänkt ha för frisyr på honom?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Anmäl
2016-10-03 12:59 #2 av: Estelle13

#1Tanken var först en t60 men har nog ändrat mig till att det blir en second puppy. Om det visar sig gå vägen med utst så blir väl nästa steg förmodligen en Continental. Skulle det dock visa sig inte funka så känns det rätt värdelöst att ha en Continental då halva kroppen är naken, blir inge snyggt om jag skulle välja att klippa ner honom för även om han kanske inte kan ställas så vill jag ha lite mer päls på honom än vad jag haft tidigare typ en t60 till vardags bara för att det är snyggt och det är ju lätt att omvandla en second puppy till en t60.

Anmäl
2016-10-03 17:51 #3 av: Forest

Ska bli spännande o se hur snabbt hans päls växer :) Sen se vilken klippning du kommer välja. Kul tråd att följa Tummen upp

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2016-10-04 10:53 #4 av: Catta-

#2 Kul! Då börjar bara den låånga väntan nu då :)

Anmäl
2016-10-04 14:19 #5 av: Estelle13

#3 Tack :-)

#4 Ja nog tar det tid men jag tycker Estelles päls växt ovanligt fort sedan jag klippte ner henne för lite mer än 1 år sedan. Klippt topparna på henne flera gånger sen dess på huvud nacke och öron. Det tar längre tid i början innan tillräckligt mkt päls för snoddarna hunnit växa ut :-)

Hur går det för Luna då? Blir det någon Continental?

Anmäl
2016-10-04 20:29 #6 av: Catta-

#5 Hehe jag var faktiskt inne och kikade på dina bilder på FB för ett tag sedan och kikade på estelle och ja vad hennes päls växer! Hoppas Lunas växer så snabbt också :) det märks mest på öron och huvud tycker jag. Sedan början hon få så fula "byxor" på låren.. Men jag tänkte hålla mig från att klippa tills man kan få en bra början på någon frisyr. Blir roligare att klippa då :) kör nog på en second puppy först, sen Continental

Anmäl
2016-10-05 13:20 #7 av: Estelle13

#6 Okej, ja jag tyckte inte Estelle var speciellt snygg när pälsen var på utsparning speciellt inte när den blivit så pass lång men ändå var för kort att klippa till former och vinklar på, såg ut som en rultig gris fast hon inte är ett dugg tjock haha.

För övrigt tycker jag att Estelles päls är väldigt lättskött i jämförelse mot vad den varit. Skönt att slippa tonårstovorna :-)

Här är en bild på Estelle från förra året i september.

Anmäl
2016-11-06 10:20 #8 av: Estelle13

Doggieboy blev badad och lite tillklippt igår.

Anmäl
2016-11-07 13:08 #9 av: Forest

Ser bra ut :) Ser att ni fått mer snö än vad vi har :D 

Anmäl
2016-11-07 14:28 #10 av: Estelle13

Tack :) var till skogs i går och där var det mkt snö

Anmäl
2016-11-10 13:16 #11 av: Forest

Oj vad mycket mer snö ni verkar ha det, härligt Skämtar 

Anmäl
2016-11-21 23:44 #12 av: Estelle13

Måste säga att pälsen börjar växa i en rasande fart

Anmäl
2016-11-21 23:45 #13 av: Estelle13

Och ändå formklipper jag hela honom varje gång efter bad!

Anmäl
2016-11-21 23:48 #14 av: Estelle13

Såhär naken och ful var han för 3 månader sedan

Anmäl
2016-11-22 00:41 #15 av: Catta-

Vad tjusig han börjar bli! Jag tycker också pälsen växer som ogräs i början efter snaggning men sen trappas det av.

Anmäl
2016-11-29 20:50 #16 av: Forest

Oj vad det gick undan o spara ut 😊

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.