Annons:
Etikettsajten
Läst 8552 ggr
Amandla
5/26/15, 2:54 PM

Välkomna nya medlemmar! Tråd 3

Jag och mina medarbetare hälsar er välkomna hit. Presentera er gärna så alla medlemmar får veta vilka ni är! Glad

Den gamla tråden finns HÄR.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Cahira
5/26/15, 10:49 PM
#1

Jag är pudelsjuk av och till men tvekar på om jag klarar pälsen eller ej med min fibro. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Amandla
5/27/15, 12:43 PM
#2

#1 Det går ju att hålla en pudel ordentligt kortklippt, då är det inte särskilt betungande med pälsvården mellan klipptillfällena. Satsa på en bra klippmaskin och en hårdblåsande fön (blaster) så kan du klippa ner pudeln med täta mellanrum, då slipper du  i princip att borsta alls. Gör du det en gång i månaden och har en dvärgpudel så bör det inte ta mer än kanske 1 ½ timme när du fått in vanan, med bad, fön och klippning.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
5/27/15, 7:45 PM
#3

#2 Med fibromyalgi är det lättare sagt än gjort att bada, föna och klippa.. :/ Vet inte om det blir nån ny tovande ras efter dvärgschnauzern… men är pudelsjuk så överväger det hela.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Amandla
5/27/15, 7:56 PM
#4

Jag vet ungefär hur det känns. Har en sorts reumatism som påminner mycket om fibromyalgi. Numera har jag inte så mycket smärta men är besvärande trött.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
5/27/15, 8:04 PM
#5

#4 Jag har mycket värk och mycket utmattning.. det går bättre men jag är bara 28 så väntar mig inte att 15 år ska bli lättare precis..

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria82
5/27/15, 9:11 PM
#6

Hej! jag är ny här på sidan. har helt nyligen bestämmt mig för att köpa en hund. har länge gått och drömmt om det, har en vänninna som hade en pudel och fick mig att ändra uppfattning om pudel från en töntig hund till en fantasisk ras:-) nu ä jag nyfiken på att få veta mer och blev glad när jag fann denna sida. Första steget blir nu och försöka få tag på en valp:-)

Annons:
Amandla
5/28/15, 8:31 PM
#7

Välkommen Maria82! Låter som ett klokt beslut att skaffa pudel 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
5/29/15, 11:29 AM
#8

#1 Jag har fibro och utmattningssyndrom vilket medför att jag orkar jobba i 10-15 minuter. Räkna så här: borsta ut pälsen, vila. Schamponera, vila. Föna och borsta, vila. Orkar oftast inte börja klippa förrän nästa dag. Och då inte hela hunden. Med tur så orkar jag klippa tre dagar i rad och får då hunden klar. Oftast lämnar jag bort om hela hunden ska klippas ner. Men det är jag det :)

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
5/29/15, 2:30 PM
#9

#8 Usch då, är du också drabbad? Eländet blir allt vanligare verkar det som. När jag köpte min första lille pudel för dryga 10 år sen så fick jag göra som du, dela upp det på flera dagar. När jag köpte andra pudeln 1½ år senare klarade jag att ta dem varsin dag och med någon dags vila emellan. Numera klarar jag två pudlar samma dag! Så det går framåt för mig, fast jag har iofs inte fibro utan en sorts reumatism.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
5/29/15, 10:07 PM
#10

#8 #9 Tack för tips! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

TjockaBerta
5/29/15, 10:33 PM
#11

#9, 10 Jag vill gärna ha en pudel till men förstår att jag inte klarar pälsen på två hundar.

>>>Malum domesticum<<<

Cahira
5/30/15, 3:37 AM
#12

#11 Jag har nedklippt pekingese, schnauzer och chinese crested puff. Nedklippning klarar jag på dom men lockarna känns annorlunda att raka ned med maskin och måste saxas för färgen? Eller? (förlåt för OT)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Amandla
5/30/15, 1:55 PM
#13

Gör en tråd i Pälsvårdskategorin så fortsätter vi där 🙂Då blir det lättare för andra att hitta tråden och tipsen dessutom. OT är ganska okej, jag har själv en ovana att spåra ur ganska ordentligt 🤪men jag försöker skärpa mig 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
sheena_th
9/10/15, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hej 

Jag heter Sheena och studerar till läkare i Rumänien.

Här hittade jag en jätte söt och charmig liten pudel hona som jag så klart föll för direkt.

Hon heter Lea och är nu 15 veckor. 

Här är en bild på min lilla prinsessa

Amandla
9/11/15, 2:47 PM
#15

Välkomna hit Sheena och Lea!🙂Så fin hon är 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tildelou
9/14/15, 2:41 PM
#16

Hej! Katja heter jag och vi köpte vår första pudel för två veckor sedan. Håkan är nio månader och är en dvärgpudel. Lyckas inte få in en bild"

Amandla
9/14/15, 9:32 PM
#17

Välkommen Katja! Det finns två sätt att lägga in bilder. Dels i menyraden ovanför skrivrutan, där finns en knapp som heter "lägg in bild" och dels under skrivrutan där du kan kryssa i för "bifoga bild/fil".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
9/16/15, 8:17 PM
#18

Varmt välkommna säger även jag. Jag hoppas att ni kommer trivas här inne och har ni frågor så var inte rädd med fråga antigen privat via PM  eller skapa en tråd för få fler bra tips och svar  😃

Lärkan15
11/19/15, 4:20 PM
#19

Hej,

har just blivit medlem här då jag förhoppningsvis kommer att bli pudelägare (hundägare) för första gången i början på nästa årKär. Ville gå med för att även kunna ställa frågor och få svar mer än bara kunna läsa tidigare trådar, vilket iof varit jättebra och intressant. Upptäckte denna sida för ett antal månader sedan och den har varit riktigt bra och informativ.

Var lite snabb förut och hann skriva ett inlägg innan jag hann presentera mig. Men här är nu min lilla presentation.

Amandla
11/19/15, 4:58 PM
#20

Välkommen hit! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Vildavestern
11/20/15, 12:29 PM
#21

Hej allihop!

Jag har kikat in här lite då och då eftersom jag har fastnat lite för pudeln när det gäller rasval inför kommande hund. Jag har nu en skotsk hjorthund och har haft greyhounds och whippets tidigare, efter att min älskade whippethane dog för 2 år sedan har min hjortis varit ensam hund och en hund är för lite i min värld!

Vinthundarna ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det kommer alltid finnas någon variant hos mig men jag har även börjat titta på andra raser då jag skulle vilja ha en hund med lite mer arbetsvilja men utan krav på ständig aktivering, och vad jag har läst verkar pudeln vara en ganska lämplig kandidat.

Att de dessutom har lite samma kroppsstruktur som en vinthund är ju bara ett plus i kanten hos mig. Det enda som skrämmer mig lite är pälsen, jag har ju bara haft korthåriga hundar tills jag skaffade Dougal, han är en ganska pälsig hjorthund men klarar sig fint med genomkamning en eller par gånger i veckan. 

Så jag kommer lusläsa trådarna här och även komma med frågor som jag hoppas ni pudelägare/pudelfantaster kan svara på.

Unfortunately, common sense isn't that common.

Amandla
11/20/15, 1:36 PM
#22

Välkommen Vildavestern! Det där med pälsvården växer man in i, eftersom du redan är inställd på att söka information tror jag du kommer att klara det fint. Såklart det krävs en hel del extra för att fixa en utställningspäls, men en kortklippt pudel tar inte mer tid att ta hand om än vad ägare av fällande hundraser lägger på dammsugning 😉Pudelklubben ordnar jättebra klippkurser över hela landet, kolla vilken avdelning du tillhör så ser du vad de har för aktiviteter.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ella^^
11/21/15, 3:45 PM
#23

Hejsan! 

Jag blev medlem här förra månaden men har inte varit så aktiv. Detta kontot används av både mig Ella och min mamma Mia. Vi har ingen hund än men kanske blir en liten mellanpudel till sommaren eller nästa sommar ;)

//Ella / Mia Hjärta

Amandla
11/21/15, 3:47 PM
#24

Välkommen Ella! Så kul att ni vill ha en pudel 🙂

Ett litet tips, be din mamma göra ett eget ifokus-konto, för det är inte tillåtet att dela enligt iFokus regler som gäller för alla medlemmar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
11/21/15, 6:43 PM
#25

Värmt välkommen Ella och Mia  jag hoppas att ni hittar en trevlig pudel :)

Ella^^
11/24/15, 4:10 PM
#26

#24 Okej visste inte det :)

//Ella / Mia Hjärta

Unmanageable
2/18/16, 11:30 AM
#27

Hejsan!
Jag har bestäm mig för att utöka min familj med en lien pudelvalp. I dagsläget har jag en jack russel/chihuahua korsning. Då jag på senare år börjat sakna att äga och jobba med en stor hund så har bestämt mig. Att det blev jus en storpudel är nog för att jag mer och mer fått upp ögonen för rasen. (Den jag aldrig skulle ha).
Jag tror att en pudel passar mig perfekt. Vad gäller pälsen så har jag mycket att lära mig, men någonstans måste man ju börja. :)

Tidigare har jag haft rottisar, de ligger helt klart väldigt nära hjärtat. Men jag har ändå  valt pudel den här gången. De är lite nättare och ändå lagom stora för allt. Plus att de verkar vara riktigt roliga hundar.

Nu är jag på jakt efter en kennel och en valp. Vi får se hur det går. Antagligen behöver jag köra genom hela landet igen, vilket jag gärna gör för en valp. För vi har inte särskilt många uppfödare här.

Det var jag det. :)

Annons:
Amandla
2/18/16, 2:13 PM
#28

Välkommen hit Unmanagable! Jag kan garantera att du kommer att få roligt med en storpudel 😃och pälsen lär du dig sköta i takt med att valpen växer upp. Du har väl sett att Svenska Pudelklubben har aktiviteter över i stort sett hela landet? Det är promenader, pälsvårdskurser, spår, ringträning osv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Unmanageable
2/18/16, 4:32 PM
#29

Nej, det har jag inte, tusen tack för tipset :)
Jag har faktiskt hittat mig iaf två kennlar som planerar valpar där jag är medräknad. Så det beror på antalet valpar. Men med lite tur har jag en här innan sommaren är slut.
Känns jätte spännande.

[Forest]
2/18/16, 8:52 PM
#30

Varmt välkommen :) Hoppas du hittar din blivande valp och att du bjuder oss sen på hur det går 😃

Luckypudel
8/10/16, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hej, jag är ny medlem här, har läst sen länge dock. Min hund heter Lucky, är en mellanpudel på 10 månader. Han är en framåt, nyfiken och orädd kille. Jag tillbringar mycket tid med Lucky, vi tränar lite trix, vardagslydnad och går i skogen. Har ett lantställe där han får springa lös, då blir han lycklig! Snart ska vi gå Unghundskurs!

Amandla
8/10/16, 3:39 PM
#32

Välkommen hit Luckypudel! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
8/10/16, 4:17 PM
#33

Välkommen Luckypudel! Vilken fin kille.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Luckypudel
8/11/16, 12:35 PM
#34

Tack så mycket, Amandla och Fransu!

Annons:
[Forest]
8/12/16, 11:09 AM
#35

Varmt välkommen Lyckypudel. Vilken goding till pudel du har hoppas ni har det kul på eran unghundskurs 😃

Luckypudel
8/13/16, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Tack så mycket, Forest! Ja, han är fin, ser fram emot kursen på pudelklubben.

[Forest]
8/18/16, 10:27 AM
#37

😍 Pigga glada ögon lyser verkligen "nyfikenhet" om honom så fin :)

Herseruds
8/19/16, 9:46 AM
#38

#31 Jättefin! 😊

Luckypudel
8/25/16, 2:27 PM
#39

Tack snälla för fina ord, Forest och Herseruds! 🙏🐾

Vegamaze
11/20/16, 1:57 AM
#40

Hejsan! 

Ny medlem i  pudel- gruppen här 🙂 Tjej på 25 år, från södra Sverige.
Har alltid älskat hundar och pudel är en av mina absoluta favoritraser.😃 Min första egna hund var en svart mellanpudel-hane, som blev 12,5 år gammal.  Han dog för 2 år sedan och numera har jag enbart en chihuahua-hane på 6,5 år. 

Meeeeen… Min sambo och jag går nu i planerna om att skaffa en till hund, en pudel!😍❤️

Amandla
11/20/16, 11:59 AM
#41

Välkommen Vegamaze! Spännande med pudelplaner 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
11/21/16, 11:49 AM
#42

Varmt välkommen Vegamaze :)

alexxandraa
11/22/16, 5:31 PM
#43

Hejsan!

En till ny medlem här:) 
Jag och min man är väldigt sugna på att skaffa en pudel nästa år. Jag är uppvuxen med pudel, både hemma och mina kusiners familj som hade en kennel. 
I våras så fick vi ta bort våran fina mellanpudel Alice. Hon blev nästan 13 år. 
Saknar verkligen att ha en hund. 
Så nu håller vi på o kikar på olika uppfödare, hoppas det blir en hund hos oss snart:D

Amandla
11/22/16, 7:03 PM
#44

Välkommen alexxandraa! Hoppas ni hittar eran valp snart 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
HalmbyDjurgård
9/24/17, 2:52 AM
#45

Hej! Jag har varit medlem här ett tag nu men faktiskt inte kollat in på pudelforumet förrän nu. ;) Jag är iallafall 30 år och vi har just nu en storpudel, black and tan vid namn Aston, född i våras och 4 till hundar (3 chihuahuor och 1 chinese crested naken) och massa andra djur. Det är min tredje pudel hittills och han är underbar! Har tidigare haft röd mellanpudel och silver brindle storpudel (förutom andra raser). (Och.. som många tidigare skrivit så har även jag fibromyalgi och utmattning och tvekade lite på en till pudel med tanke på pälsvården, men kunde inte låta bli! Man blir ju så kär i dessa pudlar när man en gång har börjat med dom! <3)

Amandla
9/24/17, 9:55 AM
#46

#45 Välkommen hit!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Simula
2/1/18, 11:44 PM
#47

Hej! Jag har varit inne och läst många gånger här inne! Jag och familjen ska få hem vår första pudel ( mellan) om en månad! Jag och maken har haft Afghanhund så vi har viss vana med pälsvård ( minus klipp och fönteknik) . Vi ser fram emot en hundras som är lite mer lätt att lära än Afghanen. Pudeln är en så härlig hundras och det ska bli så roligt!

Amandla
2/2/18, 9:32 AM
#48

Välkommen Simula! 👋


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2/2/18, 11:01 AM
#49

Varmt välkommen Simula 😃 Grattis till snart få en lien Pudel, du får ösa på med bilder och hur det går 🙂

Dixie.H
2/19/18, 12:50 PM
#50

Hej, Vi är en familj som längtar efter en ny liten familjemedlem. Ju mer jag läser om pudel desto mer fascinerad blir jag - de verkar vara helt ljuvliga! Vi tänker oss en mellanpudel, men efter att ha läst flera trådar här inne så ska vi nog kika lite på stora pudlar också 🙂 Längtar så tills vi hittar vår valp ❤️

Amandla
2/19/18, 12:56 PM
#51

Välkommen Dixie.H! Pudlar är ljuvliga, det har du helt rätt i 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2/21/18, 10:16 AM
#52

50. Hoppas ni hittar en passande liten vän  :) Välkommen hit🌺

Simula
2/27/18, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Nu är hon här! Som vi längtat!

Amandla
2/27/18, 7:09 PM
#54

Så roligt, Simula! Grattis till sötnosen 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
hannaannikka
12/23/18, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Hej!

Jag är en tjej på 23 år som är matte till världens underbaraste pudelhane vid namn Chicochi, Chico till vardags. 😉

Chico kom till oss i juni 2017 och blir 2 år den 21 februari. Han förgyller mina dagar och skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan honom. En kille med ett fantastiskt lynne, supersnäll mot allt och alla och otroligt lättlärd. Ett riktigt busfrö är han också, och älskar allt som har med vatten att göra!

Annons:
Amandla
12/23/18, 10:44 AM
#56

Välkommen hannaannikka! Så fin han är, din Chico 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
bellakarimi
12/26/18, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Hej allihopa!

Jag heter Bella och är 21 år gammal, och är matte till en helt fantastisk Storpudel  kille som heter Fille. Han är nu sju månader gammal och kommer från Kennel Dag Och Natt. Hans lynne är precis vad jag letade efter hos en Pudel, orädd och mycket framåt med en tydlig av och på knapp. Det bästa Fille vet är att få leka, helst lös ute i skog och mark!

Fille och jag ska förhoppningsvis bli ett vårdhundsteam i framtiden.🙂

[Forest]
12/26/18, 7:04 PM
#58

Vart välkomma in och så roligt att läsa lite om er alla 😊 Fina valpar/unghundar och vuxna 😘 alltid trevligt och se bilder 😚

Amandla
12/26/18, 7:58 PM
#59

Välkomna hit, Bella och Fille! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
M
9/25/20, 2:09 PM
#60

Hejsan! Ny medlem här :) Jag är 18 år född '02. Till våren kommer jag köpa en mellanpudel som köps in med målet att utbildas till psykisk hälsa hund aka assistanshund. Är här inne och lurar för att ta reda på mer och lära mig mer om pudelrasen så jag är mer än förberedd innan pudel valpen kommer hem <3

Amandla
9/25/20, 4:01 PM
#61

#60: Hej och välkommen! Sajten är inte särskilt aktiv, men det finns många gamla trådar med bra info om rasen. Är det något du undrar så fråga på 😊


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: