Annons:
Etikettallmänt
Läst 31027 ggr
Haztparken
8/9/14, 10:58 PM

Valp vikt + höjd

Jag har själv en 3.5 månaders valp här nu och ser någon annan som också har valp/unghund och jag tycker att det är jätteintressant att se hur höga och hur mycket dom väger i dagsläget och sedan uppdatera efter hand hur mycket dom växt/gått upp!

Och ni som vet med er vad era pudlar vägde/hur höga dom var i ung ålder får gärna också skriva det och vad dom slutade på som vuxna! 🙂

Annons:
Haztparken
8/9/14, 11:02 PM
#1

Nyx - Storpudel

Ålder: 14 veckor
Kön: Tik
Vikt: 8.8kg
Höjd: 44cm

5ara
8/10/14, 9:32 AM
#2

Pajas - Storpudel (hane)

  • Ålder: 14 veckor

  • Vikt: 6,3 kg

  • Höjd: 37 cm

  • Ålder: 22 veckor

  • Vikt: 12,5 kg

  • Höjd: 48 cm

  • Ålder: 27 veckor

  • Vikt: 14,8 kg

  • Höjd: 51 cm

#1 Vad kul att kunna jämföra lite🙂 Vilken stor skillnad på din Nyx och Pajas vid 14 veckors ålder!!! Han verkar ha slutat växa nu så han blir min lilla plutt ❤️Dock är han ju inte reggad så det kan ju mycket möjligt vara lite tax i honom också 😛

Amandla
8/10/14, 1:08 PM
#3

Pixie, toypudeltik

8 veckor ca 17 cm 1,1 kg (minns inte exakt)

5 månader ca 25 cm ca 2 kg

7 månader 26,5 cm ca 2,5 kg

Vuxen 26,5 cm  3,7 kg


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tiara05]
8/10/14, 5:45 PM
#4

Estelle- Storpudel

Ålder: 8 veckor

Vikt: 3,4 kg

Höjd: 30 cm

Ålder: 16 veckor

Vikt: 8 kg 

Höjd: kommer faktiskt inte ihåg men skulle tippa på runt 45 cm

Ålder:  6 månader

Vikt: 13 kg

Höjd: ca 52-53 cm

Ålder:  9 månader

Vikt: 16 kg

Höjd: ca 56 cm

Ålder: 1 år

Vikt: 17 kg

Höjd: 58 cm

Haztparken
8/17/14, 6:32 PM
#5

Vad roligt med lite jämförelse och se skillnaderna! 👍

#2 Ja haha det var skillnad det! 🤪 Jag hoppas på att min tik fortsätter i den här takten så hon blir en stor en!

[Tiara05]
8/18/14, 11:46 AM
#6

#5 desto större desto vackrare tycker jag att storpudlarna är dock ska dom hålla sig inom gränsen 60-62 cm, alldeles för stort är inte heller snyggt :-) tycker nästan att hanhundarna är vackrare än tikarna för att de ser mkt maffigare ut :-) min nästa storpudel blir nog en hane just för att dom oftast är lite större.

Annons:
Haztparken
8/18/14, 11:54 AM
#7

#6 håller helt med dig där! :) Min äldsta tik är mätt till 60cm men jag tror hon är någon cm till egentligen… och jag fullkomligt älskar hennes storlek! Så valpen får gärna ta efter henne haha!

5ara
9/2/14, 10:01 PM
#8
  • Ålder: 7 månader

  • Vikt: 17 kg

  • Höjd: 53,5 cm

Nu är han alldeles perfekt i hullet😃 Revbenen känns lätt och midjan är fin utan att han är lika kantig som förut.

5ara
9/3/14, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tycker att han ser alldeles vuxen ut nu 🙂

Fransu
9/3/14, 7:56 PM
#10

#9 Vad fin han är. Så otroligt stilig. ❤️

Har han vuxit mycket sista tiden? Tänker att han redan väger 17 kg. Harry väger bara 13 kg nu när han är drygt 6 månader.  Hans viktuppgång ligger mellan 200-300 g i veckan nu, från att ha legat mellan 300-500 g innan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

5ara
9/3/14, 10:25 PM
#11

#10 Tack så mycket! Vad glad jag blir🙂 

Han växer ju långsammare på höjden men varje centimeter väger helt naturligt mer än tidigare så han ökar fortfarande runt 100 g om dagen. Nu är han ju dock inte smal längre så jag kommer minska lite på maten så han inte går och blir rund istället😛 

Om man jämför med Estelle här i tråden verkar Pajas väga mer (med tanke på hans höjd)… Harry kanske är mer som henne för hon vägde 13 kg när hon var 6 månader🙂

Haztparken
9/5/14, 9:58 PM
#12

Roligt med lite uppdateringar! :)
Här kommer min tös uppdatering från ikväll!

Ålder: 19 veckor
Vikt: 10.8kg
Höjd: 47cm

Det är jag nöjd med då jag hoppas på en stor tjej! 😉

[Estelle13]
9/6/14, 10:20 AM
#13

Hej, har bytt användarnamn till Estelle13 istället för Tiara05.

Jag tror faktiskt inte det är så jätte vanligt att storpudelvalpar är så mycket större än ca 3-4 kg vid 8 veckors ålder. Jag har i alla fall fått hem valpen nu och han väger 4.5 kg nu vid10 veckors ålder och dom var 9 i kullen och han och hans kullbror var dom två största. Det fanns de som såg jätte små ut. Fick tillomed förslaget att ta en mindre hane för dom var rädda för att Texas som min valp heter skulle bli för stor.

#9 Ja vad stor han blivit, väldigt fin kropp har han också :-)

Annons:
Fransu
9/7/14, 8:25 AM
#14

Storpudelns Harrys mått från igår:

Ålder 28 veckor (drygt 6 månader)

Vikt 13,6 kg

Höjd 53 cm

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

5ara
9/8/14, 1:56 PM
#15

#12 Det blir nog en stor dam🙂

#13 GRATTIS! Vad roligt att valpen Texas fått komma till sitt nya hem! Mycket spring ut och in nu då? 😉 Om du vill får du gärna bjuda på en liten bild🙂 Din kommentar gjorde mig jätteglad! Tack!

#14 Våra små pojkar verkar vara väldigt annorlunda byggda i nuläget. Ska bli kul att se om de skiljer sig sen också! Han är ju nästan exakt lika stor som Estelle var i den åldern🙂

[Estelle13]
9/8/14, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Ja mycket spring in och ut blir det nu, hade glömt bort hur mycket det egentligen är med valpar fastän Estelle bara är 14 månader ;-)

Här är en bild på Estelle och "lillebror" Texas.

[Estelle13]
9/8/14, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

en till

5ara
9/8/14, 7:58 PM
#18

Men åååh, helt underbar!!! ❤️❤️❤️ Nu blir jag nästan valpsjuk trots att jag brottas med en halvgalen unghund här hemma😛 Han är verkligen stor om man jämför med min plutt! Tack för bilderna 🙂 Så roligt att se! Älskar förövrigt Estelles ansikte! Hon är så ädel och vacker😍

Amandla
9/8/14, 8:45 PM
#19

Mysigt med valpmys! ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
9/9/14, 12:56 PM
#20

# 15 Ja, det ska bli spännande att följa våra grabbar och se hur dom utvecklas. Din Pajas verkar vara mer "satt" än vår skrangeltangel.  Jag har också märkt att Harry verkar följa Estelles växande ganska exakt. 

# 16 Åh, vad fina dom är ihop Estelle och Texas. ❤️ Vad tycker Estelle om att ha fått en lillebror? Hon kanske uppskattar det med tanke på att hon själv fortfarande är såpass ung? Eller tycker hon att valpen är jobbig?  Vår 9 år gamla shih-tzuhane här hemma är inte särskilt förtjust i Harry, tyvärr.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Estelle13]
9/9/14, 2:17 PM
#21

# 20 Tack :-) jo Estelle tycker det är riktigt skoj med en liten lillebror. Det är snarare att Estelle är den som kan bli för på och hårdhänt med valpen, men hon är så snäll mot honom.

Hon kan ligga och tugga på ett ben och han kommer och tar det och hon säger ingenting lika om Estelle äter ur sin matskål och han redan ätit upp sin mat så kan han springa till hennes matskål och stå och äta ur den  tillsammans med henne, Estelle är så otroligt översnäll, har aldrig någonsin hört henne morra åt nån annan hund eller människa. 

Våra andra hundar som är chinese crested dom kan säga ifrån riktigt på skarpen och skulle aldrig tillåta Texas göra så :-)

Undra om alla pudlar är lika som Estelle i sättet? Det ska bli kul och se hur Texas utvecklas och blir när han är större, han är redan tuffare i sättet tycker jag än Vad Estelle var i den åldern :-)

Texas väger nu ca 5 kg och är 32 cm hög, han är 10 veckor och 4 dagar.

[Estelle13]
9/9/14, 3:56 PM
#22

# 18 Tack ska du ha vad du är snäll :-D Ja man ser att Estelle är en tik, hon var tydligen den femininaste av tikarna i sin kull och blev kallad dock ansiktet av uppfödaren hahaha. 

Jag som tycker att Texas är så liten, men tydligen inte då :-)

ska bli spännande och följa utvecklingen nu  för våra valpar, kul och se vem som blir störst och minst av dem i vuxen ålder ;-) Pajas växer nog till sig en bit till ska du se, han är ju ändå bara 7 månader ännu :-)

Haztparken
9/9/14, 11:14 PM
#23

Åh vilken liten sötnos Texas är! Jättelik min Nyx som nu snart blir 5 månader! 😍

Min äldre tik Dafne som är 3, snart 4 år är också lite sådär dumsnäll ibland haha! Låter Nyx ta för sig som hon vill och härja rundor. Men ibland blir det för mycket eller om något är verkligen gott så säger hon till. Lite hårdhänt är hon också när dom leker, jag vet inte hur många gånger Nyx kommit springades haltandes på ett bakben 😞 pga hårdhänt lek men det går som tur är snabbt över!

[Estelle13]
9/12/14, 6:48 PM
#24

#23  Har du nån ny bild på lilla Nyx? skulle vara kul att se?

Ja det är lika här med hårdhänt lek, blir ju rädd i bland när hon bara springer rakt på lilla valpen :-)

Tror jag mätte fel sist jag skrev Texas höjd.

Mätte han idag igen och vägde.

Ålder  11 veckor

Vikt 6 kg

Höjd 38 cm

5ara
9/13/14, 6:52 PM
#25

Så roligt att ni båda, Estelle13 och Haztparken, har varsin liten svart sötnos tillsammans med en vuxen av samma sort🙂 I den här tråden växer det verkligen så det knakar!!! Så roligt!

Jag skulle gärna ta del av lite fler bilder på era sötnosar😍

[Estelle13]
9/13/14, 9:03 PM
#26

Estelle och Texas

[Estelle13]
9/13/14, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Nu så kommer bilden

Annons:
Fransu
9/14/14, 2:45 PM
#28

#27 Så fina dom är! ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Haztparken
9/16/14, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#24 ja absolut! Här är två bilder från idag på lilla Nyx som nu hunnit bli 5 månader! Och min stora creme färgade tik Dafne som fyller 4 år nu på lördag! :)

Haztparken
9/16/14, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

En närmre bild 😊

Imorgon ska vi till hennes pappas uppfödare så ska hon bli klippt för första gången, spännande! :)

5ara
9/16/14, 1:03 PM
#31

#27 #29 #30 Vilka underbara bilder! Så härliga hundar❤️ Valparna är ju alldeles bedårande😍 Roligt att få se era hundar!

5ara
9/21/14, 3:19 PM
#32

Apropå växande valpar: Häromdagen började Pajas lyfta på benet. Han är åtta månader om lite drygt en vecka. Tänkte att det kunde vara intressant för någon att veta eftersom det är flera små pojkar i denna tråd🙂

Fransu
9/21/14, 4:14 PM
#33

#32 Harry började lyfta på benet när han var 9 veckor. 🤪Helt galet, men sant. Vi har fått höra att det betyder att han är en dominant hane. Men det tycker vi inte alls. Han är ganska mjuk i sinnet. Busig och vild, men inte dominant på något vis. Vi misstänker snarare att han härmade vår shih-tzu.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Estelle13]
9/21/14, 6:35 PM
#34

Hahah Texas lyfter också på benet när han kissar och har gjort det sedan jag fick hem honom då han var 9 veckor. Kan ju bero på dominans, Texas försöker sätta våra gamla nakenhundar på plats när dom morrar och gör utfall åt honom så skäller han ilsket tillbaka och biter tag i svansarna på dem. Det har Estelle aldrig någonsin gjort utan hon har alltid visat dem underkastelse fast hon är dubbelt så större :-) Jag tror att det kan ha med dominans att göra för våra nakentikar speciellt en av dem kissar alltid som en hanhund och hon har alltid varit den mest dominanta i flocken :-)

Annons:
5ara
9/21/14, 9:18 PM
#35

Hahaha! Vad galet att båda era gör det😃 Till skillnad från era tror jag att Pajas gör det för att han faktiskt börjar bli könsmogen😛 Han har förvisso ingen att härma och han är inte det minsta dominant av sig.

[Estelle13]
9/21/14, 9:54 PM
#36

#35  Ja så kan det vara ;-)

#30 Jätte fina bilder på dina hundar :-) Det är alltid kul när de klipps för första gången :-) Numera ska jag försöka klippa mina själv, har börjat våga mer nu att kippa, förut vågade jag inte ens röra Estelles päls med en sax, men börjar inse att det faktiskt inte är så jäkla svårt som vissa påstår att det är ;-)

Mosten
9/23/14, 10:49 AM
#37

Idag vid 14 veckors ålder väger Iza 1900gr🙂 förra veckan var hon 21-22 cm
Vad tror ni erfarna om Izas vikt som vuxen?

Amandla
9/23/14, 11:28 AM
#38

Aska är 12 veckor gammal, 21 cm hög och väger ca 1800 gram. Jag tror att hon blir liten dvärg, kanske möjligen stor toy.

För vikt som vuxen tror jag man gissar det bäst på att se hurdan benstomme hunden har, är den nätt och lätt så blir hunden inte så tung. Har den rejäla tassar och känns stadig att ta i så blir den tyngre. Aska är välkroppad och rejäl även om hon är elegant i typen, så hon landar nog runt 4 -4,5 kg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
AnnaDante
10/2/14, 10:53 AM
#39

Dante är nu 16 veckor. Jag tror att han är ca 27-28 cm hög (jättesvårt att mäta).. Han väger 3,6 kg :) Träffade en kvinna som hade en toypudel och hon tyckte att Dante var stor. Är han stor för att vara en dvärgpudel? :)

5ara
10/2/14, 12:53 PM
#40
  • Ålder: 8 månader

  • Vikt: 20,1 kg

  • Höjd: 55,5 cm

Japp, min hund har nog lite tax i sig😛Han är fortfarande fin i hullet…

Amandla
10/2/14, 7:54 PM
#41

#39 Stor och stor, allt är ju relativt 😉men han är ju definitivt större än en toy!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Haztparken
10/2/14, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Ålder: 23 veckor Vikt: 12kg ca Höjd: 49cm Kan hon inte växa meeer haha :)

[Estelle13]
10/3/14, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Texas

Ålder: 14 veckor

Vikt: 8.4 kg

Höjd 40,5 cm

Mosten
10/4/14, 3:46 PM
#44

Iza 15 veckor 2100gr🙂

Fransu
10/4/14, 7:20 PM
#45

Harry storpudel, drygt 7 månader.

Vikt: 14,4 kg Höjd: ca 54-55 cm.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Estelle13]
10/17/14, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Texas

Ålder: 16 veckor

Vikt: 10 kilo

Höjd: 44 cm

Haztparken
10/27/14, 11:27 PM
#47

Nyx

Ålder: 6 månader
Vikt: 13kg ca
Höjd: 52cm

Ojoj, så glad att hon korsat 50cm! Men några cm högre tycker jag att hon kan klämma till med 😉

Fransu
10/28/14, 4:22 PM
#48

Harry 8 månader

Vikt: exakt 15 kg.

Höjd: ca 56-57 cm.

Han är en tunnis vår Harry.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Estelle13]
10/29/14, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Det går undan för alla här ;-) Texas växer också så det knakar tänkte mäta och väga honom nu på fredag för då blir han 18 veckor får se hur hög han är då.

Har märkt efter många ommätningar på Estelle att jag måste ha mätt lite fel

Hon är inte mer än ca 56,5 cm hög och väger 16 kilo :-) Liten och nätt med andra ord och jag väntar fortfarande på när Estelles första löp ska sätta igång, det borde ju vara nu snart då hon redan hunnit bli 15,5 månader :-)

[Estelle13]
10/31/14, 10:10 AM
#50

Texas Ålder 18 veckor Vikt 11,6 kilo Höjd 48,5 cm Märks redan nu att Texas kommer bli en stor och ståtlig kille då hans tassar och trampdynor redan är större och bredare än Estelles trots att han fortfarande bara är en liten bebis på 4,5 månader :-)

5ara
11/2/14, 12:13 PM
#51

#50 Texas blir nog som du säger en stor och ståtlig herre🙂 Han är ju definitivt större än min plutt!

Pajas

  • Ålder: 9 månader

  • Vikt: 20,4 kg

  • Höjd: 57 cm

Han är inte längre hungrig som en varg utan verkar ha ägnat sig åt att bara växa på höjden den senaste månaden.

AnnaDante
11/3/14, 4:33 PM
#52

Dante är drygt 5 månader nu :)

Vikt: 4,4 kg

Höjd: 30-31 cm

Amandla
11/3/14, 10:17 PM
#53

Aska är fyra månader gammal.

Vikt: 2,6 kg

Höjd: 25 cm


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Estelle13]
11/21/14, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Texas

Ålder: 21 veckor

Vikt: ca 12 kilo

Höjd: 51 cm

Fransu
11/23/14, 12:13 PM
#55

Harry 9 månader

Vikt 15,7 kg

Höjd: ca 57-58 cm

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Haztparken
11/28/14, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Vad stora alla börjar bli nu! :) Nyx Ålder: 7 månader Vikt: 13.7kg Höjd: 54cm Mätte min 4 åriga storpudel Dafne som jag trott var 60cm hela tiden men fick henne nu till 62cm. Hon ser rätt stor ut så skulle inte förvåna mig om hon verkligen är 62 :p

[Estelle13]
11/28/14, 6:33 PM
#57

#56 Ja nu börjar de små liven på att bli stora och vackra 😃 vad fluffig och fin  Nyx har blivit :-)

Själv har jag äntligen mätt Estelle till hennes rätta längd haha, Har satt tumstocken för långt bak förut men nu är det i alla fall den rätta längden och hon är faktiskt 58,5 cm, normalstor med andra ord.

är ju så gott som rätt säker på att Texas minst kommer bli 60 cm i manken, kanske tillomed nån cm längre som vuxen, men vill ju inte att han blir över 62 cm, då är det ju adjöss med utställning, men förmodligen blir han normal stor han också :-)

Ibland på utställningar kan man ju se storpudel hanar som ser skit stora ut mkt större än Estelle och då är ju hon ändå nästan 60 cm.

Haztparken
11/28/14, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

#57 ja det är svårt att mäta dom små liven haha! Ja Texas växer på ordentligt ser jag! Han kommer nog bli riktigt snygg när han är vuxen! :) Nyx är väldigt lite och kort. Nu vet jag inte om hon ser normal ut eller om Dafne är den normala. För där är grymt stor skillnad på dom! Nyx har mycket kortare kropp och ser allmänt liten ut. Sen har jag ingen vuxen storpudel att jämföra med förut Dafne men jag antar att hon inte riktigt har kroppen som en storpudel.. men det är så svårt! Slänger in en bild på en nyfönad Nyx inför att hon skulle klippas har jag för mig inför senaste utställningen i slutet av oktober :) #57 Hur lång är Texas och Estelle från bogen till rumpan? Hade varit intressant att kunna jämföra med Nyx å se vem av mina pudlar som är mest normal :p

[Estelle13]
11/28/14, 10:44 PM
#59

#58 Längden och höjden på alla pudlar är ju så olika. Men jag tror bara att det är positivt med en pudel med kort rygg än med en som har för lång, Vet en uppfödare som inte kan ha kontinental frisyren på sin storpudel hane för att han har lite för lång rygg. Texas och Estelle har inte heller samma sorts kropp.

Texas har både längre rygg och högre ben än vad Estelle hade när hon var i hans ålder. Estelle är smidigare i kroppen, en riktig studsboll. Har aldrig ställt ut Texas nångång så jag vet inte vad domarna tycker om hans kropp heller. Estelle har jag ställt ut och det är aldrig någon som klankat ner på hennes kropp på vare sig längd, höjd eller vinklar.  

Har läst en beskrivning av Estelles farfar och där står det att han har lång hals och kort rygg och han är champion i 7 olika länder och vunnit titeln som världsvinnare två gånger.

Jag tror att Nyx har en fin kropp :-) 

Texas är från bogen till rumpan 48 cm och Estelle är 52,5 cm. hur långa är dina? :-)

[Estelle13]
11/29/14, 1:15 AM
#60

En lång hals/nacke på pudlar är också positivt då det ger en snygg resning :-)

Haztparken
11/29/14, 3:56 PM
#61

#59 jätteintressant å höra! Tack! :) Mätte du till bröstbenet (?) Eller typ där frambenet å bogen går ihop? Jag gjorde det sistnämnda med mitt måttband för annars hade de blivit snett mätt om jag måste hålla det in mot bröstbenet :p Men så som jag mätte så fick jag Nyx till ca 50cm och Dafne till 60 cm så där är en stor skillnad på dom, om jag jämför med dina så verkar Nyx mest "normal" :)

[Estelle13]
11/30/14, 7:00 PM
#62

#61 Jaha, jag mätte bara själva längden på ryggen, men har nu mätt så som du mätt och då var Estelle 56 cm och Texas 51,5 cm så de är rätt lika i både längd och på höjden bara det att Estelle är kraftigare.  Texas är 5,5 månad gammal nu.

Annons:
Haztparken
11/30/14, 10:31 PM
#63

#62 Hm mätte du då från rumpan till där nacken börjar? Men vi har fått ett hum iallafall nu.

Nyx är ju 7 månader och med dina nya mått så känns hon ju rätt liten då, så det är väl en liten plutt jag fått :)

[Estelle13]
12/1/14, 12:13 AM
#64

#63 Ja det gjorde jag.

Ja fast hon är ju inte färdigväxt så några cm till lär det allt bli ska du se, hon kanske får samma längd som Estelle skulle jag tro :-) dom brukar ju växa tills dom i alla fall är en ca1 år så då har hon ju fem månader på sig 😉

Haztparken
12/1/14, 12:21 AM
#65

#64 Jag har läst så mycket olika överallt hur länge dom växer 🤪 men dåså, då ska jag inte ge upp på hennes tillväxtfas än!

5ara
12/2/14, 1:21 PM
#66

Pajas

  • Ålder: 10 månader

  • Vikt: 20,8 kg

  • Höjd: 57,5 cm

Kollade även hans kroppslängd: 56 cm . Detta är mätt från främre delen av bogen (skulderleden) till sittbensknöl. 

#65 Nyx kommer säkerligen växa en bit till! Hon är ju större än min och han har ju växt några cm sedan han var sju månader🙂 Eftersom han dessutom fortfarande verkar växa på höjden skulle det förvåna mig om hon inte blir över 59 cm iallafall. 

Intressant att alla verkar vara relativt korta i kroppen då det i rasstandarden står att kroppslängden (från skulderleden till sittbensknöl) skall överstiga mankhöjden något. Har pudlarna blivit kortare med tiden?

Amandla
12/2/14, 1:26 PM
#67

#66 Man mäter längden från bröstbenet till sittbensknölen 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
12/2/14, 1:38 PM
#68

I rasstandarden står det:

Nospartiets längd skall motsvara ungefär 9/10 av skallens längd.

Kroppslängden från skulderled till sittbensknöl skall något överstiga

mankhöjden.

Höjden över manken skall ungefär motsvara höjden över korset.

Höjden upp till armbågen skall utgöra 5/9 av mankhöjden.

5ara
12/2/14, 1:41 PM
#69

Klippte ut från kategorin "Viktiga måttförhållanden"🙂

Annons:
Amandla
12/2/14, 2:19 PM
#70

Men… då har jag missförstått det jag hört då. Dumt att jag inte kollade standarden först 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Estelle13]
12/2/14, 10:31 PM
#71

#66 Ja jag tycker att det verkar vara många pudlar som inte stämmer överens med vad som står i rasstandarden. Många domare verkar alltmer strunta i att följa rasstandarden när de dömer,  exempel på klo färgen på de vita så står det i rasstandarden att klorna ska vara mörka eller horn färgade eller både och. Estelle och hennes vita systrar och andra vita storpudlar som ställs ut har jag sett har genomskinliga klor. Och det är aldrig någon domare som påpekar det.

Lika så ska den vita pudeln helst ha svart nos men ändå ser man championat som har bruna nästintill rosa nos. Knepigt de där.

Lika så är inte en glad eller krokig svans tillåtet men ända finns det pudlar som blivit champion i flera länder som har det.

Estelle är väldigt vit med bra pigment pga att hon bär på samma bleknings gen som sina förädrar som är silverfärgade, pudlar med mkt vitt i sina gener kan se mer gräddgula ut i pälsen och då borde väl de klassas som creme färgade kan man ju tycka. 🤪

Lite knepigt är det, en pudel ska ju vara väldigt studsig och lätt i kroppen vilket Estelle är, men texas är inte det och jag har fått för mig att det beror på att han är längre i ryggen än i höjden och att det är de som gör han mer klumpig 🤔

Hmm hur ska dom  har det egentligen?

5ara
12/2/14, 11:34 PM
#72

#71 Där ser man. Utställningar är ju inget jag har erfarenhet av så det var väldigt intressant att läsa🙂 Då är det med andra ord en del faktorer som inte behöver vara enligt standarden för att det ska bli ett bra resultat. Upplever du att kroppslängden brukar vara mindre än höjden över lag?

[Estelle13]
12/5/14, 9:41 AM
#73

#72 Nej det vet jag inte, vet bara hur höga och långa mina egna hundar är och de som skrivits här. Men bara för att Estelles farfar har en bra kort rygg så betyder inte det att hans höjd är längre än själva kropps längden, förmodligen inte. Jag vet faktiskt  inte vad som klassas att ha för lång, kort rygg och vad som klassas som en bra kort rygg och hur ryggen är om den är för lång. 🙂

Jag tycker att alla storpudlar man ser är så olika i allting. Ingen är den andra lik.

Alla domare tycker ju som sagt olika som tur är. Finns de storpudlar som jag själv tycker är mer fula än fina som vunnit en massa priser.🤔

Amandla
12/5/14, 12:25 PM
#74

Läs rasstandarden. Sen varierar både trender och domares tycke och smak. En del föredrar hundar med något längre rygg, och  menar att de får ett bättre längre steg då. Andra tycker det är mer elegant med en kortare rygg. En pudel ska inte vara högställd utan "Kroppslängden från skulderled till sittbensknöl skall något överstiga mankhöjden." 

Den perfekta pudeln finns inte utan domaren ska bedöma varje hunds styrka och svagheter, då kanske h*n tycker att hunden har så många fördelar som är så framstående att de överväger en väl glad svans (som exempel). Vissa fel är nog mer diskvalificerande än andra, en flerfärgad/felfärgad pudel skulle aldrig kunna placera sig…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
12/5/14, 2:35 PM
#75

#73 och #74 Tack, för intressanta inlägg!

#74 Jag har läst rasstandarden men undrade hur det upplevs ute på utställningarna ändå🙂

Amandla
12/5/14, 2:43 PM
#76

#75 Det varierar, det är nog det bästa svaret jag kan ge 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Estelle13]
12/5/14, 3:07 PM
#77

#75 Vad är det du undrar över om hur det upplevs på utställningarna?

Fastän en hund får högsta poäng så betyder det inte att den är helt felfri, det finns ingen hund som är det utan alla har minst tre fel.

som sagt alla domare tycker olika, de finns de som inte gillar vissa färger.

Bara för att en vit kanske vinner över en grå pudel så betyder inte det att den vita är finare utan den gråa kan mkt väl ha bättre kropp än den vita men det är bara det att domaren är en sån som inte gillar färgen grått tillexempel.

Det är lättare att ställa ut en vit eller svart pudel än en grå, aprikos och brun pudel, för många domare föredrar "standard färgerna" vit och svart även om de andra färgerna har funnits nu ett bra tag.

Fast jag själv tycker att det blir vanligare och vanligare att de gråa pudlarna lyckas bra i ringen. Jag har inte lagt märke till att domare föredrar vit och svart före grå. Utan det har jag hört från andra personer så som uppfödare att det ofta kan vara så.

5ara
12/5/14, 5:01 PM
#78

#77 Det jag undrade var: "Upplever du att kroppslängden brukar vara mindre än höjden över lag?" som jag skrev i #72 🙂 Anledningen till min fråga var just att kroppslängden dök upp i tråden gällande våra små älsklingar. Någon annan fråga har jag egentligen inte ställt, men det är jätteintressant att höra hur det är ute på utställningarna!

[Estelle13]
12/5/14, 5:12 PM
#79

#78 Det är svårt att veta det genom att bara titta på hunden, tillexempel så syns det inte på Estelle utan tittar man och gör ett ögonmått så ser faktiskt ryggen längre ut än vad hon är på höjden men måttbandet visar tvärtom. Det är ju ingen som vill prata om brister på sina hundar utan det tystas ner så mkt som möjligt.

5ara
12/5/14, 5:27 PM
#80

#79 Då har jag bättre koll! Tack, för att du orkar engagera dig i att minska min okunskap🙂

[Estelle13]
12/6/14, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#81

#80 Hahah du ska bara veta hur tafatt jag var i början när jag började ställa ut Estelle, mamma fick springa runt och fråga alla andra på utställningen om vad olika saker betydde 😃

Idag har jag mätt och vägt Texas

Ålder: 23 veckor,( 6 månader nästa fredag)

Vikt: 14 kilo

Höjd: 54 cm

Här kommer även lite bilder på hundarna tagna idag :-)

[Estelle13]
12/28/14, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Texas

Ålder: Om man räknar månad för månad så blev han 6 månader i går, men i veckor blir det 26 veckor.

Vikt: 17 kilo.

Höjd: 56,5 cm

[Estelle13]
1/19/15, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#83

Texas ca 7 månader

Vikt: 18,5 kg

Höjd: 57,5 cm

Annons:
Haztparken
1/19/15, 9:21 PM
#84

#83 oj vad stor han börjar bli nu! Snygg e han! :) Får ta å mäta och väga Nyx snart å se vad hon landar på :)

Alva14
1/31/15, 3:31 PM
#85

Alva är 9 månader, väger ca 15 kg och är 54-55 cm hög. En liten plutt om man jämför med grabbarna här i forumet!

Haztparken
1/31/15, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Glömde mäta å väga Nyx men nu är det gjort! Hon blev 9 månader nu precis och väger ca 13.6kg och är ca 55cm hög, så en nätt dam, helst jämfört med min andra tik på ca 19-20kg och 61cm hög haha :) skickar med en bild som en liten jämförelse. #85 Våra tikar verkar rätt lika! Du har ingen bild att visa på din Alva? :)

Alva14
1/31/15, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

#86 Ja faktiskt. Jo, här kommer en bild som är tagen förra veckan. Så fina dina var! Är de lika gamla?

[Estelle13]
1/31/15, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Så fina och söta tikar, de kommer nog bli i samma storlek som Estelle i vuxen ålder, hon är 56,5-57 cm och väger 16,5 kg.

Texas blev 7 månader den 27 januari och han verkar nog bli gigantisk i vuxen ålder då han nu är 58,5 cm och väger ca 18,5 kg.

här är en bild på Estelle när hon var 9 månader :-)

Haztparken
2/1/15, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

#87 Åh så lik hon är! Den svarta Nyx är 9 månader och den vita Dafne är 4,5 år :) skickar med en bättre på Nyx tagen för en vecka sen. Himla fin var hon din Alva! :) #88 det är så spännande sånt här! Intressant å se om dom blir som Estelle :) Oj ja han växer på haha!

Alva14
2/1/15, 10:58 AM
#90

#88 #89 Så fina dem är! Riktiga prinsessor! Nyx och Alva är jättelika! Så kul att se! Ska bli roligt att följa utvecklingen!

Annons:
5ara
2/1/15, 4:26 PM
#91

Pajas

  • Ålder: 12 månader (imorgon 🥳🎂🎈)

  • Vikt: 21,6 kg

  • Höjd: 59 cm

Nu är han ingen bebis längre min älskling, varken åldersmässigt eller storleksmässigt❤️ Hujeda mig vad tung han är!!! Behöver hjälp att läsa av vågen numera…

#86 Med tanke på hur mycket större Nyx var vid 14 veckors ålder så verkar hon och Pajas ha helt olika tillväxtmönster. Han är nog lite sen min pojke😛

#87 #89 vilka finfina tjejer😍 Man kan nästan tro att de är systrar…

#88 Estelle är verkligen vacker och hennes päls är ju underbar! Vad han växer herr Texas! Han verkar bli stooor🙂

5ara
2/1/15, 4:32 PM
#92

För övrigt trodde jag att min kille inte skulle hamna i tovåldern för att hans pappa nästan har valppäls trots att han är tre år gammal, men tji fick jag!!! Jag blir galen på alla dessa tovor och jag har inte ens min hund i utställningsfrisyr… 😭 Hoppas det går över FORT!!!

[Estelle13]
2/1/15, 5:03 PM
#93

#91 pajas verkar då inte alls bli så liten som du trodde, han är ju helt perfekt i storleken både vad det gäller vikten och höjden tycker jag😉 Grattis i förskott till pajasen 😀 #92 Hahaha då vet du hur jävligt jag har haft det med Estelle, det är värre med päls som är mjuk och fin när det gäller tovor än hårdare päls. Vita och silverpudlar sägs ju vara den värsta sorten då dom har fina tunna hårstrån. Vet en som föder upp svarta pudlar som sa tovor och tårar vita pudlar är endast för dårar. Men får väl se hur Texas päls blir skulle bli tacksam om den inte var lika jävlig som Estelles. Hennes päls är fortfarande silkesmjuk, hade önskat en något styvare päls då det är lättare att klippa till en snygg frisyr :/ Estelles tovålder varade i ca 7-8 månader. Även om tovåldern är så gott som över så blir det en del tovor i nacken fortfarande men långt i från lika som förut då hela hunden var en stor tovboll.

5ara
2/1/15, 5:18 PM
#94

#93 Haha! Det är ju vidrigt!!! När jag tror att det inte kan bli värre med pälsen så har jag fel varje gång… För att inte bli helt uppgiven tänker jag ändå så nu med🤪 "tovor och tårar vita pudlar är endast för dårar" Hahaha! Ja, hans pappa är ljus, cremefärgad. Kanske den ljusa färgen bidrar lite till att pälsen är mjuk…

Jo, han har fortsatt att sega sig uppåt på höjden trots att han var så pytteliten. Han var minst i kullen, men nu är han lika stor som mamma och större än sin pappa och de syskon jag har koll på… Misstänker att han kommer krypa några millimeter till uppåt på höjden men sen får det räcka tycker jag😛 Där ser man hur länge de kan hålla på att växa…

Vad tror du Texas kommer att landa på?

Alva14
2/1/15, 5:46 PM
#95

#93 #94 7-8 månader!? Oh maj gad.. Aja, då vet jag vad jag har framför mej med tanke på att det bara har börjat…

[Estelle13]
2/1/15, 5:48 PM
#96

#94 jag tror att Texas kommer bli iallafall minst 60 cm säkert 62 cm, får ju hoppas att han inte blir högre än så, så jag hoppas att han inte växer så länge till, utan stannar av vid ca 9-10 månaders ålder. Har för mig att Estelle stannade av på höjden nånstans där. Men utställning är ju heller inte det stora hela utan bara en liten del av hundägandet. Sen vet man ju inte ändå vad domarna tycker om honom.

[Estelle13]
2/1/15, 5:48 PM
#97

#94 jag tror att Texas kommer bli iallafall minst 60 cm säkert 62 cm, får ju hoppas att han inte blir högre än så, så jag hoppas att han inte växer så länge till, utan stannar av vid ca 9-10 månaders ålder. Har för mig att Estelle stannade av på höjden nånstans där. Men utställning är ju heller inte det stora hela utan bara en liten del av hundägandet. Sen vet man ju inte ändå vad domarna tycker om honom.

Annons:
5ara
2/1/15, 6:11 PM
#98

#95 Jag hoppas verkligen att detta inte håller i sig fem månader till!!! Vi får hoppas på det bästa… Våra busfrön är iallafall svarta och då har vi tydligen chans att klara oss lite bättre jämfört med vita Estelle😉

#96 Det ska bli kul att följa din "lille" kille, och som du säger är ju hundägandet mer än utställning, iallafall för mig och min oreggade byracka. Vi har fullt upp och roligt ändå🙂

[Estelle13]
2/1/15, 6:47 PM
#99

#98 hahahah ja vi får hoppas att de klarar sig bättre men vem vet, det kanske inte är så stor skillnad ändå på en svart och en vit pudel när det gäller pälsen 😉

Ja det ska bli intressant att se :-) Ja utställning är ju en liten del speciellt om man har pudel, allt ska ju vara så perfekt innan man kan våga sig in i ringen, till skillnad från andra raser då man inte behöver göra nånting innan utställnings dags, knappt badning heller, skönt att bara kunna dra iväg på utställning lite hur som haver, det går ju inte med ett pudeldjur om man inte är proffs vill säga, men jag är så otroligt rädd för att jag ska skämma ut mig, har dragit ut på att ställa Estelle, vill ju att ALLT ska vara perfekt med tillräckligt mycket päls för en snygg frisyr och att solen ska kika fram så hon får sitt mörka sommarpigment tillbaka igen, ja även det kollas ju på pudlarna, jäkligt mkt krav känns det som att domarna har, så man vågar ju knappt ställa ut. 😕

Men men det finns ju även så mycket annat man kan göra med sin hund 🙂

5ara
2/1/15, 10:53 PM
#100

#99 Ja, det känns konstigt när folk berättar att de innan en utställning typ torkar av sina hundar med en handduk och klipper klorna lite😛 Nä, jag skulle aldrig våga mig på att ställa pudel!!! Verkar helt sjukt komplicerat på alla sätt… Modiga du😎

En eloge till alla er som ställer era pudlar!!! Jag är djupt imponerad🙂

Haztparken
2/1/15, 11:09 PM
#101

#90 Ja verkligen! :)

#99 Vet hur du känner! Nyx är min första hund som jag ställt ut och då har vi hittills bara ställt 3 ggr. Första gången vi ställde så hade vi inte tränat något alls och innan Nyx så var jag inte ens intresserad av utställningar så visste knappt vad jag gjorde där haha! Men nog gick det bra ändå! Hon blev 3e bästa valp på den valputställningen så hon "slog" ju en massa andra pudelvalpar i de olika storlekarna. Så det kan super ändå!
Nu senaste utställningen så blev det tyvärr lite för mycket för henne så hon började köra passgång och skulle galoppera, så det var väldigt pinsamt men nu har jag lärt mig något utav det! Viktigt med både fram och mot gångar :)

Men Estelle ser ju så himla snygg ut så det är bara att köra på tycker jag! :)

[Estelle13]
2/5/15, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

# 100 tackar tackar 😉

#101 Vad roligt att det gått bra för er, som sagt det kan ju inte gå bra jämt nej det måste man ju räkna med likförbannat blir man riktigt besviken den gången det inte gått som man tänkt sig men det är bara att ta nya tag 🙂

själv har jag inte ställt ut Estelle på 7 månader så det var ju ett tag sedan och hon har ju utvecklas en hel del sen dess, men desto högre klass dom hamnar i desto svårare blir det ju också. Sista gången jag ställde ut blev ju som en riktig käftsmäll, hennes klippning var usel och bollarna minimala, ja hon såg riktigt ful ut om ni frågar mig, men det var innan hon hade växt till sig i frisyren och fått tillräckligt mkt päls. Nu är hon ju betydligt snyggare än var hon var då, kan till och med tycka ibland att hon är riktigt snygg men det sitter liksom kvar där, rädslan över att det ska gå skit. Men man kan ju i alla fall hoppas på att hon får åtminstone ett cert nu i sommar 👍 drömma kan man alltid.

[Estelle13]
2/18/15, 10:27 AM
#103

Texas Ålder: 8 månader den 27 Vikt: 20,5 kg Höjd: 59,5 cm

5ara
2/20/15, 1:52 PM
#104

#103 Åh, vad han växer!!! Nu får han nästan ta och lugna ner sig lite så han inte blir för stor🙂

Annons:
Fransu
2/20/15, 3:53 PM
#105

# 103 Texas blir en stor och ståtlig kille. 

Harry fyller 1 år imorgon och vägde 16,4 kg  en vecka sedan. Han är en riktig spinkis. För höjden har han, har är runt 59-60 cm.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

5ara
2/23/15, 12:18 PM
#106

#105 Grattis Harry!!! 🥳 Hoppas han fick en fin födelsedag!

Pajas verkar ju vara en bulldozer om man jämför med eran snygging! Harry är ju lite högre och ändå väger min skit 5 kg mer… Baserat på Harrys bilder syns det ju dock att hans ben är mycket längre än Pajas.

De blev visst inte så jättesmå våra pojkar trots allt🙂

Amandla
2/23/15, 1:10 PM
#107

Aska snart 8 månader är ca 27 cm hög och väger 3,2 kg. Hon kanske stannar som toy men kan lika väl växa någon centimeter till.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
2/23/15, 1:28 PM
#108

#107 Det blir ju lite spännande att se vad hon slutar som🙂

Amandla
2/23/15, 5:14 PM
#109

#108 Det blir bra vilket som 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
4/9/15, 11:50 AM
#110

Hur går det för alla växande krulltottar där ute? 🙂

Pajas verkar ha vuxit klart nu iallafall och jag kan med lättnad säga att tovåldern nästintill verkar över nu. Så otroligt skönt!!!

Estelle13
8/14/16, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Hej, ja nu var det länge sedan vi uppdaterade här. Mina pudlar har nu förmodligen också växt klart åtminstone när det gäller höjden 😉

Estelle är mellan 56-57 cm hög och väger idag exakt 20 kg! 3 år gammal. Så ca 2 kg har hon gått upp på lite mer än 1 år och jag är nöjd med det, nu har hon fått sin fina vuxenkropp och är inte alls lika liten och tanig längre.

Texas är 62 cm hög och väger exakt 25,2 kg! 2 år gammal. Även på honom ser jag att han inte längre är smal som en metrev utan har nu mer perfekt hull.

Hur är det med era pudlar, skulle vara kul att veta deras slut vikt och höjd.

slänger in en nytagen bild på pudlarna, pst Texas är extra gosig nu när Estelle löper och allt ❤️

Annons:
Fransu
8/14/16, 3:37 PM
#112

#111 Vilken kul bild på Estelle och Texas! 😃

Harry är 2½ år nu och väger 18 kg, han har varit uppe på 18,6 kg. Har tappat lite vikt av någon anledning. Han mår hur bra som helst, så det är nog ingen fara. Tycker det är svårt att mäta honom. Men vi vet i alla fall att han är över 60 cm. Mellan 62-64 cm skulle jag tro.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Indiee
9/7/16, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Indie
Ålder: 8 månader  
Vikt: 20kg
Höjd: 58 cm

Många säger att dom har växt färdigt på höjden kring den här åldern men jag hoppas verkligen han växer 4 cm till! :D Jag älskar stora pudlar. ^^

Catta-
9/11/16, 8:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Jag har inte skrivit i tråden innan men hoppar in ändå :) Luna blir snart 4 år och väger idag ca 23kg och är ca 60cm hög

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Indiee
9/15/16, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Passar på att lägga in info på min mammas nya valp. :-) Namn: Eliot Ålder: 4.5 månad Höjd: 54 CM Vikt: 13.5 kg

Estelle13
9/15/16, 5:57 PM
#116

#113 Nja det tror jag inte riktigt, nog kan de växa tills de är äldre :) #114 Jag tycker att hon verkar perfekt i både höjd och vikt :) #115 söt! Var kommer han ifrån?

Indiee
9/16/16, 7:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

#116 Han kommer från Shockwaves kennel. :) Dom hade lånat en hane från Danmark, en multichampion som tävlar i både utställning och agility som är jättefin både till utseende och temperament, han är väldigt stor också så jag hoppas på att han går i pappas fotspår :D

Bifogar en bild på honom också :)

Estelle13
9/16/16, 12:17 PM
#118

117 Okej nice! Pudelfreak som jag är så råkar jag faktiskt veta vem han är, Kaiser som ägs av Benedikte Antonsen i Danmark haha :-)

Annons:
Indiee
9/16/16, 12:50 PM
#119

#118 Haha !Jajjamen :D

Fransu
9/16/16, 1:01 PM
#120

#117 Oj, vilken stilig pudel!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Estelle13
9/16/16, 2:42 PM
#121

#119 lite nyfiken, hur kommer det sig att du och din mamma köpt valp nästan samtidigt av två olika färger/kennlar? :-) fina båda två iallafall och är ju bra att de har varandra att leka med.

Indiee
9/19/16, 6:38 AM
#122

#121 Jadu :) Mamma har alltid haft svarta Storpudlar innan. Och jag tyckte jag såg vita och svarta överallt, visste inte ens att Aprikosröd fanns, så när jag fick syn på en sådan visste jag på en gång att det var en sådan jag ville ha, lite roligt med en annan färg.. :-) 

Mamma tog en vit för att hon redan hade en svart från samma kennel! :-D

Estelle13
9/19/16, 12:14 PM
#123

#122 Ja det är roligt att det finns så många färger att välja mellan, jag tycker alla är fina men är extra svag för vit och grå. Har en vit och en svart så nästa lär väl bli grå då ;)

Indiee
9/19/16, 8:06 PM
#124

#123 Haha! Ja jag ska då absolut ha en till, men då vill jag gärna försöka få tag i en mörkt röd. Har börjat kika utomlands också med olika uppfödare. :-)

Catta-
9/23/16, 1:25 PM
#125

#117 WOW snygging! Lunas mamma kommer från shockwaves :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Indiee
9/25/16, 7:40 PM
#126

#125 Åh vad skoj! Då är dom ju lite halvsläkt då nästan ;)

färgfest
5/19/17, 4:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Gräver upp denna tråd då den är så kul! Hoppas att fler med valpar delar med sig! ;)

Jag hämtade min storpudelvalp igår.

Teddy är 9 veckor, 6kg, och 33cm.

Och han är så, så underbar.

Fransu
5/19/17, 4:56 PM
#128

#127 Han är underbart fin din Teddy! ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: