Annons:
Etikettallmänt
Läst 20598 ggr
Wisby9211
2011-12-20 22:09

Vem är du och din hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Madeleine, är 19 år och har gått ett år på hundgymnasiet men hoppade av då jag och min hund inte trivdes. Jag är tillsammans med min sambo Jakob sen 2 år tillbaka och vi satsar på att föröka familjen ett snäpp Flört

Jag äger en liten mellanpudel på 5 år som kommer från pudel uppfödningen Kaseths som befann sig på Gotland men flytta till stockholmsområdet. Min hund vid namn Disco Boy är en aprikos och en ren gotlänning. Han är glad, pigg och väldigt lydig. Kan inte många trick men älskar att springa lös och söka godis i skogen.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Wisby9211
2011-12-20 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är jag ! :D

Jag hoppas ni kommer trivas med mig som Medarbetare!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Amandla
2012-01-02 22:09
#2
  • Redigerat 2021-02-14 15:08 av Amandla
CorneliaAndersson
2012-01-03 02:09
#3

Ja,då är det väll min tur..

Jag bor i Skåne (Kristianstad Komun) tillsammans med: Mmma, pappa, 3småsyskon, hunden Tilly, Katten Busan & Så äger jag Borgargatans Kaninuppfödning!

Jag är 14 år och har haft min lilla mellanpudel i 11år. Fick henne (Lilencrons Dec Black Tilly) i födelsedags present av min underbara mormor. Glömmer aldrig dagen då mamma å mormor kom innanfördörren med en svart lurvig liten sak på ca 8veckor! :'')

Tilly och jag står varandra VÄLDIGT nära! Vi är som bästa vänner! Till ställer alltid upp för mig.

När Tilly var 9 år så vill jag börja hoppa med henne. Ibörjan ville hon inte alls och vågade knappt gå över pinnar som lg på marken. Nu 2år senare (vet att det är lång tid men hon e ju gammal så vill ej ''pressa'' henne för mycket) Så hoppar hon upp till 40-45cm UTAN koppel.. Hon bara FLYGER över hinderna!

ÄLSKAR min lilla vovve och kan inte tänka mig en dag utan henne!!:'')

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Wisby9211
2012-01-03 06:39
#4

Välkommna till min sajt, jag hoppas ni kommer trivas här!

Underbart fina hundar ni har!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Beckibus
2012-01-03 11:26
#5

*Pudelavtryck* då jag ej har ngn poodle! ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Ketang
2012-01-03 13:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja ha, då var det väl min tur nu då :-)

Jag heter lina och har haft pudel i ganska många år. Än så länge har det blivit 4st men jag tror inte det är sista gången! Pudel ligger mig varmt om hjärtat och jag tror att jag alltid kommer att äga pudel! Jag har haft både stor, toy och nu har jag en Dvärg kvar tillsammans med en galen Whippet. Tidigare har jag haft ett litet trim, men nu fotar jag bara andras hundar. På bilden är min Elliot ca 5år gammal.

Annons:
Amandla
2012-01-03 13:20
#7

Så söt Elliot! Jag är så svag för de vita, älskar när man ser deras ansiktsuttryck så tydligt Glad Jag är också helt fast för pudel, jag har räknat ut att jag får plats med 18 dvärgpudlar i min säng Skrattande (och nu när jag övergår till toy får det plats… typ 50… )

Välkomna hit allihop!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
2012-01-03 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jaha då var det jag då.

Kathe heter jag och är 25 år. Jag är utbildad sjurvårdare och har jobbat som djursjukvårdare en kort period. Annars jobbar jag mycket inom service både i kundtjänst och som personlig assistent. Jag är uppväxt på landet och har ett stort intresse. Just nu har jag både hund, häst och katt. Två av allt förutom katten som är ensam iom att gamlingen gick bort.

Jag bor på landet men en ganska stor inhägnad tomt. Mina hundar är Zalo som är en svart dvärgpudel på snart 14 år. Eller ärligt så är han mer i färgen som en svart favorittröja som tvättats lite för många gånger Foten i munnen Han är min första alldeles egna hund och vi har haft mycket kul ihop.
Min andra hund är en svart/vit sheltie på 2,5 år. Funderade på en till pudel men hittade sheltien som även den är en ras som passar mig. Lika lättlärd och trevlig att hålla på med som pudel. Dock skapar en sheltie mycket fler dammråttor under sängen än en pudel någonsin gör Skrattande

Funderar på att utöka familjen med en till hund. Troligen blir det då en b&t dvärg/mellanpudel. Och någon gång i framtiden kommer det även bli ytterligare en sheltie då båda raserna passar mig utmärkt!!

En bild på båda mina pojkar. Här är sheltien nyligen hemkommen. Och man blir trött av att utforska en ny värld! När han lade sig på golvet såg pudeln sin chans att provligga den nya hundsängen Cool

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
2012-01-03 17:38
#9

Så fina de är! Och självklart ska väl gamlingen ligga bekvämast? Flört (skojar bara, många hundar gillar att ligga direkt på golvet)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
2012-01-03 17:46
#10

Jaa, min herre vill alltid ligga så mjukt som möjligt medans min sheltie gärna ligger på golvet då det är svalast där! Ibland kan han ligga i soffan, och en kort stund i min fortände på kvällen, tills jag börjat somna och sen hoppar han ner…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2012-01-03 18:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Då är det min tur. Jag heter Sofi är 35år och bor i en liten stad i Östergötland. Sen jag var 6 år har jag haft kärlek till pudel då jag är uppväxt med en svart mellapudelhane. Efter flytt från landet till lägenhet skaffa vi hund, brukar ofta vara tvärtom. Men jag hade fullt upp med vara ett "nödhem" till katter o hästar som var lite egna. Vi skaffa oss en omplaceringshund (blandras softis-imaal) som tyvärr fick avlivas då hon hade canser på flera ställen. Enja fick vi ta på foder o jag är mer än fast i rasen, ser helheten i en pudel som är den ultimata rasen för oss. Vi har valt att skaffa dvärgpudel lite för att de är små o smidiga att ta med dessutom är jag glad i småhundar mer.  Donna skaffa vi nyligen det var inte planerat att skaffa henne. Hon har opererat sina urinledare o får inte avlas på, var smal skralltig 5 mån valp nu har hon bott här i 1 mån och ökat i vikt och fått mer muskler då genom bara gå lite promenader o busat.

Donna svart dvärgpudeltik: är bara 6 mån väldigt glad liten tjej. Kommer att gå lite kurser o lära sig lite agility. Får se hon håller på att bli lite mer "ta försig", bättre självförtrående :)  Verkar vara med sällskapshund allså inte så krävande som våran Enja.  

Enja röd dvärgpudeltik:  är 18mån, hon är en glad liten tjej som är något envis. Älskar göra trix och köra agility fart och beröm är något hon inte får någ av. Kräver att man akterverar henne annars är hon lite mer envis,något för på med lek med andra hundar. Men älskar softa o bästa är o ligga sked med matte i sängen.

Amandla
2012-01-03 18:32
#12

Oj Sofi, har du tre så unga hundar! Hur funkar det, blir det inte väldigt mycket bus? *nyfiken*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-03 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Donna har tyvärr ingen bra bild på fröken då hon kommer alltid jätte nära kamran inte lärt sig 100% stanna än Flört

Annons:
Wisby9211
2012-01-03 18:37
#14

Vill bara hälsa alla välkommna till min sajt! och hoppas att ni trivs här och om det är något så vill jag att ni berättar det så fort som möjligt så vi kan lösa det!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-01-03 18:40
#15

14 det tackar jag för Skrattande  fina pudlar alla har Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Beckibus
2012-01-04 10:16
#17

13 Vad fin Donna är! Super söt! Enja med, men jag är ju såld på svarta! Undrar också om det inte är fullt upp med så många unghundar? ;-)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
2012-01-04 11:27
#20

12 oj sorry missa din fråga :P  ne jag har 2 pudlar o ingen mer hund. Enja var välplanerad o Donna var inte det men det funkar kanon bra :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
2012-01-04 13:10
#22

17 Nja, jag har väl tänkt börja träna Donan smått lite mer oxå snart på lära sig lite mer vardagslydnad som stanna,kom,ligg gå fot osv men vi tar det lite soft än då hon är ganska så ny. Har lärt sig mer sitt betyder o hennes namn ;) stanna kan hon och vad över betyder (över vägen) när det är fritt att gå. Givetvis är de kopplade. Enja tränar jag 1 gång själv per dag, dåligt väder vill hon gärna inte vara ute så då är trixträning o klossträning. Donna har börjat fatta att man oxå ska andvända nosen lite mer då genom enklare godissök, en poppis aktervering för Enja sen hon var valp :)

Donna är inte som Enja, tvärtom Donna är den som trivs med vara mer sällskapshund verkar det som jag kommer givetvis aktervera henne o se vad hon oxå tycker om agility då vi är flera hundintreserade i familjen så står inte bara jag för all träning. Dottern är fenomenal på lära ut trix :) min man är bra på vardagslydnad så vi delar på sånt dok är det jag som gått på kurser men i vår kommer Dottern få prova på lite oxå. Glad

wesdi
2012-01-08 18:55
#23

Lena heter jag och bor i Gävle. I pudelväg har jag så här långt haft tre storpudlar (Morris, Bruno och Diesel), men endast Diesel kvar idag.

Jag har även en cocker spaniel av jakttyp, s.k. jaktcocker- Wesslan.

Diesel fyller 7 år i slutet av mars, är en *stentvättad* brun storpudel hane (son till min avlidne Bruno)  med en del strängar på sin lyra. Har ställts ut, men inte min favoritgren att ägna timmar åt pälsvård. Nåja CK som bäst i alla fall.
Diesel är viltspårschampion, godkänd i appell spår, tävlat i lydnad (ligger i lkl 2) och tävlar i agility. Hoppklass 3 och agilityklass 2 där det fattas en uppflyttningspinne till agkl 3.  Självklart MH-beskriven Flört.

Wesslan (svart jaktcocker) fyller 3 år i slutet av april. Wesslan tränas och prövas i spanielns fältprov, 2a pris ökl som bäst har vi ännu så länge. Wesslan tävlar även i agility, debuterade i mars 2011 och tävlar nu i hoppklass 2 (saknas en pinne till uppflytt till hoppkl 3) och agilityklass 2 medium.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2012-01-08 19:12
#24

Hej Lena! 


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 2021-02-14 15:09 av Amandla
wesdi
2012-01-08 19:16
#25

Hej  Glad så möts vi även här fniss!

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2012-01-08 19:18
#26

Jupp, vi springer på varann lite varstans och känner varann hyfsat tror jag Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fidojunior
2012-01-09 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Olivia heter jag, är 17 år och bor i Stockholm med min familj. Har två hundar: Junior snart 6 år som är en pudelblandis och Fido 9 år som är en dvärgpudel.

Fido gillar att ligga nära en, så länge man kliar hans mage haha. Han ska alltid ta Juniors tuggben och han älskar kyckling, fast det är inget han får varje dag. Han är väldigt pigg och vill gärna ha något att göra.

Junior är en blandning mellan pudel & phalene. Han är väldigt busig och människoglad. Han gillar att äta och han äter nästan vad som helst, även flugor om man ger honom haha. :P

Klippte Junior igår så han är inte lika långhårig som på bilden.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
[Forest]
2012-01-09 22:12
#28

27 ÅH vad är det där för sötbollar du har en till silver o han har hållt sin färg bra med Kyss 

23 ser gärna bilder på dina grabbar Glad 

Säger varmt välkommna alla, kul att ni berättat lite om er o hundarna Glad

Amandla
2012-01-09 23:10
#29

Välkommen fidojunior! Söta vovvar har du, ser att du har en grå precis som jag Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-12 12:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Emmy heter jag och är 26år. Jag har varit djurintresserad i hela mitt liv och efter att ha provat mig fram genom åren så har jag kommit fram till att det är minipudlar och marsvin som gäller. Förutom min hund Ping så är det marsvin för hela slanten här hemma och just nu huserar här 20st, 17 tjejer, 1 kastrat och 2 tonårskillar. Jag hjälper också till en del med hemlösa katter så mycket jag klarar. Jag har tyvärr varit (och är med korta mellanrum) djupt deprimerad och har aspergers (så kör jag över någon så är det inte ens säkert att jag är medveten om det men jag jobbar hårt på det!) men jag jobbar med mig själv varje dag och det blir långsamt bättre. Mitt stora intresse förutom Ping och marsvinen är Färggenetik och jag har väldigt bra koll på marsvinens genetik, bra koll på hundarnas (har inte lärt mig alla genkoder ännu) och relativt bra på hästarnas (har inte börjat med genkoderna)

Ping är en blandning mellan pudel och papillon och jag har haft henne i snart 2år. Jag köpte henne som omplacering när hon var ca 14månader och tyvärr har hon varit sjuk sedan dess, kronisk mag- och tarminflammation som ev. sattes igång pga giardian hon hade när hon kom, men med hjälp av specialmat och kortison så har hon nu bara enstaka skov som förhoppningsvis kommer gå över helt till slut.

Hon är verkligen en kanonjycke med massor av kapacitet! En bekant sa att om det inte hade varit för att Ping inte var renrasig så hade hon gärna kört upp henne i appellen och även ev. provat skydds med henne. Tyvärr är det matte som agerar bromskloss pga bristande energi/talang/intresse så vi kör bara lite trickträning och vardagslydnad.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
2012-01-12 13:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Ping är sk blå

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
2012-01-12 13:03
#32

Välkommen Emmy! Det där med Färggenetik är intressant men lurigt Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
2012-01-12 13:12
#33

#32 Tack :-D Japp, det är det, men kul! Man lär sig nytt varje dag och det finns en färgkalkylator för marsvin som är jätterolig att pilla med

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
2012-01-12 23:41
#34

Varmt välkommen :) Åh hon är ju bara för söt lilla Ping Kyss

Annons:
TjockaBerta
2012-01-13 11:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Tidigare har jag haft tax, storpudel och chihuahua. Nu har jag en halv pudel. Andra halvan är amerikansk cocker. Får jag vara med här i alla fall?

Det är en riktig cirkushund som älskar att stå i centrum och göra konster. Han är duktig på agility, sök och spår. Han älskar alla och vill att de ska klappa honom.

Nu börjar han bli lite trött för han är 10 år. Han lägger sig till med egna rutiner och så hör han väldigt illa när han inte vill lyssna. Man får väl göra så när man blir gammal.

Han har dubbla pälsar, pudelhår med underull. Det är så lättskött och tovar aldrig. Borstar honom gör jag mest för att det är mysigt.

Nästan alla tror att han är en portugiskisk vattenhundsvalp.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-01-13 11:53
#36

35 varmt Välkommen Glad Härligt o se en cockerpoo söt är han med Kyss Alla är välkommna här inne renras o blandras. Flört

Amandla
2012-01-13 12:10
#37

Välkommen TjockaBerta! Söt hund du har <3 Säger som Forest, här är alla välkomna Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-01-13 12:16
#38

Tack så mycket. Det är svårt att fota en svart hund och få till en bra bild. I synnerhet när luggen  hänger ner över ögonen. Glad

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2012-01-13 12:28
#39

Ja det har jag märkt också, just svarta hundar är jättesvåra att få en fin bild på. Som tur är för mig så har jag ljusa pudlar Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-13 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

38 oja det gäller att ta när det är soligt ute för då kan man ofta få bättre kort o se ett par ögon o nos med Flört Har svart hund med samt brukar ta på grannens hund som är svart o Enjas uppfödares hundar hon har en som heter Chess som är dotterns favvohund. Han är go men lite som en klisterlatt och är lite så här- åh ska vi jobba nu, ska vi det du o jag!? arbetsnarkoman o älskar få uppmärksamhet masage o kli visst det älskar han oxå Flört 

Visar en lyckad bild jag tog på grabben- har denna på som min skärmbid då dottern har satt den som det :)

Lyan
2012-01-15 19:49
#41

#34 Hon tackar så mycket :-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
TriciaMcMillan
2012-01-19 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Hejhej! Hittade hit i dag. Jag heter Elisabeth och är en student som bor i Karlstad. Har en dvärpudel som heter Tintin och en stor som heter Trillian. Med Trillian tränar jag lydnad, spår och ställer ut, samt provar på lite allt möjligt. Tintin tränar vi lite på skoj med men hon är mest en gos och myshund ;)

Trillian i snön

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

TriciaMcMillan
2012-01-19 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Måste visa Tintin också ju :) Här är hon från i höstas.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Amandla
2012-01-19 12:43
#44

Hej Elisabeth och välkommen hit! Glad Snygg-Trillis <3 Får inte Tintin vara med på bild? Förvånad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-19 13:47
#45

42-43 sicka godingar, vart välkommen hit  :)

wintermynta
2012-01-19 14:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Har varit här på sidan ett tag men inte presenterat oss. Jag heter Mia och våran valp heter Gusten (en toy/dvärgpudel).
Från början ville jag ha en amstaff men blev nedröstad av övriga familjemedlemmar. Så vi bestämde oss för att skaffa en pudel.
Första april 2011 fick vi hämta hem vår allra första hund och det har inte varit en lugn stund sen dess. Gusten är ett litet energiknippe som charmar alla. Han älskar allt både människor och andra djur. Han vill alltid hälsa och njuter av att stå i centrum. Han är en riktig knähund som helst ska ligga på magen och  kvällstid sover han med oss. Pga att han haft hälsoproblem redan som valp kommer han att höftledsröntgas till sommaren. Jag hoppas att allt är som det ska då jag gärna vill prova agility. Han är väldigt lättlärd och kontaktsökande. På dagarna går vi promenader och tränar, busar och myser.
Bilden är från i somras

Amandla
2012-01-19 14:36
#47

#43 Du la in bilden samtidigt så jag skrev. Sjörövarn fick ju visst vara med Glad

#46 Välkommen hit wintermynta och Gusten! Riktig liten sötnos du har där <3 Har han ont i höfterna? Pratas det om Legg Perthes?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wintermynta
2012-01-19 14:51
#48

#47 Nä men det knakar lite när han böjer. Vad är Legg Perthes?
Sen har han haft problem med navelbråck och grovt missbildade mjölktandsrötter. Är lite orolig att det ska vara något mer fel och vill vara säker på att han är oki.

Annons:
Amandla
2012-01-19 14:57
#49

Jag skapar  en ny tråd om det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-19 20:30
#50

43, en fråga bara hur kommer det sig att han är enögd lilla Tintin? otroligt söt har haft en enögd häst dok vart han illa sparkad i hagen därmed förlora han sitt öga, men vi tävla ponnytrav o gick bra :) Han var den ända whelshen som körde då ponnytrav, snygg var han mot russen Flört 

46, hoppas att det visar sig okej höfterna låter inte roligt att få dessa problem sen tänderna men det kan vara lite typist småhundar. Har inte haft det problemet alls med mina töser har bara fått vikat på 1 tand på Enja o samma tand spöka för Donna med. Söt är han röd o fin Kyss

TriciaMcMillan
2012-01-20 09:06
#51

#50: Hon blev oturligt biten av en stor hund för snart 3 år sen. Den hunden visade sig ha en hjärntumör sen så antagligen därför den blev knäpp. Tog precis över ögat så att blodkärlen bakom gick sönder och det blev tvunget att operera bort ögat. Hon klarar sig dock bra, det enda är att hon har svårare att hoppa upp på saker i bland, avståndsbedömningen är lite knasig med bara ett öga. Och så vill hon helst gå med blinda sidan mot något om hon är lös med andra hundar, antar att det är för att hon inte har full koll på de andra om de busar på blinda sidan.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Amandla
2012-01-20 12:21
#52

#50 Oj en welsh som ponnytravare, jag har aldrig tänkt ens att det är idé för annan ras än russ där. Hur vanligt är det?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-20 20:25
#53

52, Han var den ända whels mountain då iaf i Sverige Chicko II (2) rekord tiden minns jag inte men vi vann lite Flört Tyvärr är de ofta för lätta att snubbla över till galopp men hade en kändiskusk som körde ett provlopp lite jippolopp var det Stig H Johansson o fick ju profstipsen sen efter så vart nya skor fram tyngre och även andra Benskydd skulle på, 2 lop efter detta slog vi nytt rekordtid för oss. Det var jätte rolig sport, gled faktist in på det av en slump efter vart hästtjej ett x antal år fick jag hom som lite problemponny då jag är så liten (då änu lättare med) kunde jag lätt rida honom. Prombemet var inte stort han hade en massa bus o kasta av ungar på löpande band för han hade trist Flört Otroligt smart liten ponny som jag lärde en massa trix o konster.  Även monte vann vi i :)

Amandla
2012-01-20 20:52
#54

Låter som en härlig ponny! Jag har alltid föredragit ponnyer framför stora hästar, om de inte varit förväxta ponnyer vill säga Flört Tyvärr blev jag för tung annars hade jag gärna hållit mig till welsh mountain som jag är väldigt svag för <3 Men welsh och welsh cob är inte dumma de heller. Jag älskar ponnyhumorn! Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-01-20 22:35
#55

54, tyvärr har jag inte tid med hästar men ett tag levde jag för hästar Flört Jag är som du ponnys är så roliga. Har haft en del "problemhästar" jag kalla dom inte för det men tja de klassas som det när andra får något problem med dom, så jag har fått 2 russ 2 ridtravare och en whels cob Glad  Jag var helt fast i roliga små ponnys :) Min stora kärlek fick jag sälja pga allergi hos sonen tyvärr saknar han än idag då är det snart 16 årsen han såldes. Köpte han som liten 4 månaders föl på avbetalning då jag bodde hemma, han var lite ovanlig då han var tvillingföl o hans bror Linus överlevde han med. Måste vissa hitta idag ett nytt klipp på Albin gissus så fin han är :) trots att han är född -92 så är det svårt o tro det Glad http://www.youtube.com/watch?v=Y0HjT74e2R0 

men denna häst kunde man leka kurragömma, han kunde en massa saker o redin o körde in honom gjorde jag helt själv utan ett ända problem. Snäll o hjärta av guld. Se o njut finns flera andra klipp på albin men det är tidigare ägare :)

Annons:
TjockaBerta
2012-01-20 22:43
#56

Vilken fin häst och vilken duktig ryttare. Vilket trevligt samspel.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-01-21 10:21
#57

56 oja visst är de vackra o se på, saknar den lille skrutten Rynkar på näsan

willas
2012-02-10 13:23
#58

Jag är Alva från Finland. Mina hundar är Lindie, vit storpudeltik 9år, och Taffo, vattenhundskorsning 6 år. Taffo är alltså också lockig, men ingen pudel.

Jag träffade redan som barn trevliga pudlar, men det blev ändå först ett par boxrar. Nästa hund blir troligen en mellanpudel.

Lindie.

Taffo.

Amandla
2012-02-10 13:31
#59

Välkommen Alva! Glad Tycker jag känner igen namnet Lindie, var du med på Svenska Pudelklubbens forum innan det la ner? (Det är ju inget vanligt namn precis)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
willas
2012-02-10 15:08
#60

Ja, jag var med på pudelforumet för många, många år sedan. Det var ett härligt forum tyckte jag. Jag saknade det då det lades ned. Det nya som startades fick aldrig samma anda.

Jag var också med Linie på pudellägret i Sverige 2004.

Amandla
2012-02-10 15:15
#61

Haha, vad lustigt! Mitt minne funkar ibland Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Devilwithangelwings]
2012-02-22 20:22
#62

Hej allihop! Jenny heter jag och är 22år. Bor i Grums med sambon. Från 5mars har vi 2 vovvar vid namn Kajsa och Stina (nykommlingen) Jack Russell Terrier/ DvärgPinscher/Papillon/Pudel Kajsa född 17 juli 2010 Stina född 9 januari 2012 (bild kommer senare)

Annons:
Amandla
2012-02-22 20:47
#63

Hej Jenny och välkommen hit! Är båda vovvarna samma blandning?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-02-22 21:18
#64

62 Varmt välkommen Jenny hoppas att du kommer trivas här hos oss :) Väntar med glädje på bilder Glad

Wisby9211
2012-02-23 15:45
#65

Välkommen till oss jag hoppas du kommer trivas

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Devilwithangelwings]
2012-02-23 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Hejsan!.

Tackar för välkomnadet.

Här en bild mitt inlägg nr #62.

Ha det bra allihop.

[Forest]
2012-02-23 19:30
#67

66 Kajsa är så fin :) Kommer bli roligt att se lilla Stina växa o se hur hon ser ut sen med ursöt liten tjej med :)

Amandla
2012-02-23 21:34
#68

Åh så söt Stina! Hur mycket pudel är det i henne?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Devilwithangelwings]
2012-02-26 13:38
#69

# 67 Man Tackar.

#68 Det vet jag inte.

Annons:
destroyed
2012-03-12 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

#0

:O JAG HAR HAFT HAND OM DIN HUND!!!!

jag jobbade vid kaseths:D

Jag har då en mellanpudeltik ifrån Kaseths:D

Kaseths inu's Black Kasindra, även kosrt och gott kallad sindra här hemma! Jag är 20 år gammal och jag jobbar på max här på gotland. Jag är genuint hund intresserad och är ett solklart fall av denna ökänd Hundus Idiotus;) Jag och sindra blev nyligen klubbmästare i Agility och vi forsätter vår jakt mot att bli så bla som vi bara kan bli!

Amandla
2012-03-12 22:13
#71

Välkomna hit destroyed och Sindra!  Glad Så otroligt söt hon var som valp!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
destroyed
2012-03-12 22:16
#72

tack:)

Kanske ska säga att jag heter Emma:P och bor i visby också;P

Jaa hon var riktigt söt:) tyckte den bilden passade bra på henne:P hon ser nästan likadan ut:P

Wisby9211
2012-03-13 10:01
#73

Vad roligt att du bor på gotland, du får gärna skicka ett mail så kanske vi kan träffas!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

småkryp
2012-03-19 04:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Hej. Jag heter Maria, är 44 år och har ärvt min dvärg/mellanpudel av farmor och farfar, som tyvärr har gått bort. Jag fick henne för ett och ett halvt år sedan, då hon var tio år.

Hon heter Laica och blir tolv i maj. Hon har blåsljud på hjärtat och äter hjärtmedicin och vätskedrivande. Hon blev väldigt bortskämd av farmor o farfar, har en helt egen vilja och är alldeles för tjock. Men pigg och glad ändå. Hon springer och busar, och har gått ner lite i vikt.

Jag har aldrig haft pudel förut, och skulle nog inte valt den rasen själv, men nu när jag har provat så är jag frälst! Hon är så klok, förstår en massa ord, och även om hon inte är särskilt lydig, så går det att "resonera" med henne. Och så pigg och glad, som en liten valp. Man kan inte tro att hon är "gammal och sjuk".

Med ålderns rätt, så tar vi det lite lugnt, ingen aguility eller så, men hon tröttar i alla fall ut mig på promenaderna.

Jag klipper henne själv, och tycker att jag börjar få lite pejl på hur det ska vara, men första gången blev det katastrof. Hon var väldigt långhårig och tovig när jag fick henne, men jag tänkte att "pudlar ska väl ha lejonklippning?", och hade bara vaga begrepp om hur det skulle se ut. Så: Friskt vågat -hälften försvunnet!

Hon är inte så svart i huden, utan mer rosa-grå. Dessutom tjock, hängig och valkig. Och väldigt smala ben. Hon fick ha tröja på sig hela vintern… Jag vågar inte ens visa en bild.

Nu klipper jag ganska kort på kroppen, men spar långt på huvud och svans, och benen får ha "bootcut"

småkryp
2012-03-19 05:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Jo, en liten bild från katastrof-klippningen kan jag lägga upp…

Laica nyklippt…

Loove
2012-03-19 10:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Hej

Jag heter Lovisa och är lite över 40 år. Bor i Halmstad

Har två mellanpudlar.

Emmi som är svart från Team Modicken och som är 16 månader
Chantal som är röd importerad från von Elzeila i tyskland som är 4 månader.

Annons:
[Forest]
2012-03-19 10:31
#77

74 Varmt välkommen hit Glad Otroligt söt liten Laica, tycker hon ser ut att vara en dvärg på bilden. Trist att du fick överta henne under tråkiga omständigheter som bortgången på din farmor o farfar, men hon ser ut att ha det gott även hos dig Glad. Pudlar är ofta kräsna och är inte svårt att man skämmer bort dom lite pga det Flört Hoppas att du kommer trivas här.

76, Varmt välkommen säger jag även till dig Glad

Vilka fina hundar, ser att de trivs fint ihop Glad  Hoppas du kommer trivas här inne Glad

Amandla
2012-03-19 13:16
#78

Välkomna Maria och Lovisa!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2012-03-19 20:09
#79

Välkomna Maria och Lovisa! hoppas ni kommer att trivas!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Loove
2012-03-19 22:03
#80

Tack!! Synd att bilden blev sned. Det var den inte i datorn. :) Jag är ny här på pudel i fokus men har funnits på i fokus i många herrans år /Lovisa

[Forest]
2012-03-19 23:11
#81

80 bilden ser inte sne ut :) väldigt vackra hoppas du bjuder på många fler bilder på dina godingar :)

Loove
2012-03-20 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Ja det kan jag göra :)

Nu är bilden rak, var sne i i min iphone. Knasigt!!

 Här är Chantal 3 månader gammal. Nu är hon 4 månader och ett riktigt busfrö

Loove
2012-03-20 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Emmi

Annons:
Loove
2012-03-20 09:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Och en kompisbild :)

[Forest]
2012-03-20 19:36
#85

Oj vilken päls hon har Emmi :) Ska ställas ut eller har kanske ställs ut? Jätte fina mycket fin röd färg har Chantal, hoppas att hon behåller sin röda färg bra ser ut att vara en sån bra rödfärg som håller sig lite bättre ändå :) Våran Enja är snart 2 år o skapligt bra färg än något ljusare har hon blivit men är ännu bra röd :)

Loove
2012-03-20 20:17
#86

#85 tack!!

Ja vi ställer Emmi. Bilden är från Växjö o höstas där hon fick Excellent. Kyss

Vi tänker både ställa och avla på Chantal som jag har importerat från Tyskland. Gillar färgen och hoppas också att denb håller sig. Hon har ljusare toppar på valppälsen och mjörkare päls i botten.

[Forest]
2012-03-20 20:53
#87

86 Vad roligt att du ställer ut o sen förhoppningsvis kommer dina gå i avel :) Du får skaffa en hemsida sen oxå o ta gärna bilder ser att många uppfödare sällan tyvärr tar vardagsbilder trist för det är ju då man ser pudeln som bäst igentligen. Tycker de är superfina med sin utställingspäls o så oxå men ja du fårstår vad jag menar ;)

Loove
2012-03-20 21:06
#88

#87

Jag har inget kennelnamn ännu ens :)

Jag har en blogg där jag brukar ladda upp bilder pudelutt.se

Vi får se hur allt bli. chantal är ju bara 4 månader ännu så det finns tid

[Forest]
2012-03-20 21:35
#89

Fin blogg gillar bliden Fin hund där Emmi ligger ner o tittar verkligen in i kamran :) så söt. trevlig läsning om allt.

LisaAL
2012-04-29 17:20
#90

Hej hej alla! Jag har smugit runt här på forumet ett tag och tänkte att det kanske är dags att presentera mig :-) Lisa heter jag. Lever i umeå med maken, sonen och har en liten flicka i magen som beräknas komma i början av september 2012. Jag har haft en toyflicka (Jodi - Domestic Silver Judy, 1996-2007) och är uppvuxen med hund. Nu är det äntligen dags att skaffa pudel igen!!! Jag har just ställt mig i "intressekö" för en vit storpudeltik ur en kull som beräknas födas i början av maj - dvs snart! Så himla efterlängtat och spännande. Och ganska nervöst! :-) Jag hoppas det föds en tik till mig om några dagar… Jag hoppas att det blir en hund som vill köra lydnad med mig. Och jag hoppas också klara pälsen så att jag kan prova att ställa ut så småningom. Men mest hoppas jag på en klok, glad och lekfull familjemedlem :-)

Annons:
Amandla
2012-04-29 18:07
#91

Välkommen hit Lisa! Håller tummarna för att du får din tikvalp Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-04-29 19:13
#92

Varmt välkommen Lisa säger jag oxå, härligt att ha en till pudelbiten person här inne :) jag hoppas att det föds en härlig liten pudeltik till er :)

LisaAL
2012-04-29 19:36
#93

Tack för välkomnandet! Ja pudelbiten har jag varit sedan '95 någon gång. Det har varit en lååång väntan på det rätta tillfället att bli med storpudel! Och nu är det äntligen dags! Fast visst kommer det bli bra hejigt ett tag med en treåring son, en pudelvalp och en nyfödd lillasyster 8-) Det är dock mycket noga övervägt och jag hade inte gjort det med första barnet eller om vi bodde i lägenhet. Nu är jag säker på att det kommer gå fint. Någon här som vågat sig på ett sånt galet projekt?

Wisby9211
2012-04-29 19:43
#94

Välkommen till oss Lisa, vi hoppas du får en tik :) du får bomba oss med bilder sen ;)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

LisaAL
2012-05-01 16:04
#95

Det här är kanske inte rätt ställe att skriva på men jag gör det ändå - Valparna är här!! Och det finns en tik till mig! Jag har hjärtklappning och känner mig svag i knäna :-) Wisby - tackar! Lita på mig, jag ska bildbomba när jag är säker på att det är ok med uppfödaren att jag delar med mig :-)

Wisby9211
2012-05-01 17:51
#96

Vad roligt, grattis då till valpen!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Forest]
2012-05-01 19:22
#97

95 Grattis ser fram mot se mängder med bilder o info om valpen :D Starta bara en ny tråd så är det lättare för dig att visa upp din lilla tös sen med :)

Annons:
[Nalle-]
2012-05-20 21:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Skrev mitt första inlägg här nyss, men tänkte att jag kunde berätta lite om mig själv ändå Glad

Nadja heter jag! Är en riktig djurtok boende i norrlands djupa skogar. Eller inte riktigt, men jag bor med min familj i en villa ett par mil utanför Umeå. Vi har en hund (som jag anser är min eftersom det är jag som tar hand om honom, men det är mina föräldrar som betalar honom) och jag har en kanin plus en till på ingång.
Djuren är absolut mitt största intresse, men jag tycker också väldigt mycket om att fotografera. Går medieprogrammet på gymnasiet och drömmer om att jobba som journalist i framtiden eller eventuellt informatör. Tycker om att vara kreativ på olika sätt, både när det gäller foto, text och layout. 
Är väldigt aktiv inom kyrkan också, sitter i styrelsen för Svenska kyrkans unga i Luleå stift vilket jag tycker är jätteroligt!
Annars så tycker jag om att umgås med vänner, fika på mysiga caféer och sitta hopkurad i sängen och kika på serier (Vänner är det som gäller just nu).

Min hund heter Hugo och fyller fem år i höst. Han är en blandras mellan lhasa apso, shih tzu, bichon frisé och pudel. Tycker mest han påminner om en lhasa apso. Han är världens mysigaste hund (älskar att ligga i soffan och gosa!) men är också världens lataste. Första hunden jag träffat som springer och gömmer sig när man plockar fram kopplet! Dessutom har han otroligt kort tålamod när det kommer till träning, men jag har lärt mig vad som funkar bäst för honom och nu är träningen roligare än någonsin Glad Nu i vintras blev det mest lydnadsträning och lite freestyle, men det är egentligen agilityn som vi gillar mest. Och mer av det blir det i sommar! Och kanske någon tävling till hösten, skulle vara jätteroligt. Vi har precis börjat köra lite rallylydnad också som vi också uppskattar väldigt mycket.
Älskar min Hugo över allt annat i hela världen, för mig är han perfekt och utan honom är jag inte hel.

Amandla
2012-05-20 21:30
#99

Välkommen hit Nalle-! En sån liten sötnos du har där på kortet <3


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Nalle-]
2012-05-20 21:31
#100

Här är en liten träningsvideo från i vintras. :)

[Nalle-]
2012-05-20 21:33
#101

#99, Tack så mycket! Det är han verkligen, min älsklingspojke <3

[Forest]
2012-05-20 22:10
#102

Varmt välkommen hit in :) Jätte söt hund du har :) Härligt träningsklipp med du bjuder på Flört

[freestyledog]
2012-05-22 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Jag kan väl också skriva lite grann ;)

Jag heter Cornelia och är 13 år och vi har alltid haft pudel
(och dobermann) Men i alla fall, Vår förr storpudel gick bort för några år sedan men för 2 år sen skaffade vi Brandy, också storpudel och sedan ett halv år tillbaka har vi tränat på Skarpnäck hundungdom där vi trivs superbra och tränar både freestyle och agility (Lite lydnad hemma)
Jag skriver även klubbtidningen tillsammans med min kompis :)

Amandla
2012-05-22 22:49
#104

Välkomna hit Cornelia och Brandy! Är Brandy en tik eller en hane? Ser jättefin ut, full i bus! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2012-05-22 22:58
#105

103 Varmt välkommen :)

[freestyledog]
2012-05-23 07:43
#106

Hane :)

MiracleWithPaws
2012-05-28 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Det verkar vara ett trevligt forum det här! En kort presentation av mig…

Jag heter Alexandra och bor i Vallentuna strax norr om Stockholm med sambo, hund, katt och kanin. Jag är djurvårdar- och hundinstruktörstutbildad och har läst massor av etologi på universitetsnivå - men ändå pluggar jag nu till F-3-lärare! Så knasigt det kan bli. Djur är fortfarande det allra största intresset dock.

I dagsläget har jag "bara" en hund - storpudeln Duva som ni kan se nedan. Hon är född i maj 2010 och jag har henne på halvfoder. Tanken är att hon ska få en kull hos sin uppfödare (http://www.trollglitter.se) när hon är ca tre år och sen ska jag ta över. Har länge velat starta uppfödning av pudel men av olika anledningar har det inte blivit av med mina tidigare hundar. Så det ska bli väldigt spännande!

Förutom Duva har vi som sagt en katt, lilla ragdollen Sushi som förhoppningsvis får sin första kull i vinter, och så lilla kaninkillen Pralin (dvärgvädur) som mest går och skrotar här hemma. :)

Och här har vi underbara Duva (maj 2012):

[Forest]
2012-05-28 18:25
#108

Varmt välkommen Alexandra och Duva, jag hoppas ni kommer trivas bra här inne. Vilken fin bild du bjuder oss på Glad

Amandla
2012-05-29 19:51
#109

Hej Alexandra, välkommen hit! Vi har träffats på ett annat forum Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MiracleWithPaws
2012-05-29 21:11
#110

#109 Jasså, har vi det? Vad spännande… :)

Amandla
2012-05-29 21:19
#111

Jaa, det som börjar på U! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
MiracleWithPaws
2012-05-29 23:35
#112

Jo, jag anade det, har inte "hängt" på några andra sen SPK la ner sitt. Dock är jag en sån där som är jätteintresserad i perioder, skriver och läser som en tok. Och sen kommer något annat som får gå före och då tappar jag totalt och glömmer bort att gå in och kolla och hålla mig uppdaterad. Vi får se hur länge iFokus kan hålla mitt intresse den här gången. :)

Amandla
2012-05-29 23:39
#113

Haha, jag sitter här alldeles för mycket… iFokus är farligt för man hittar fler och fler och fler intressanta/roliga sajter Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
SannaN92
2012-06-02 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Hej. Jag heter Sandra och är 19 år blir 20 i höst. Jag har gått ut gymnasiet och jobbar nu på coop, jag har två helt underbara dvärgpudlar som är halv bröder (samma mamma). Jag bor i norrland tillsammans med mina fina hundar och familj.

Detta är Alfons han är fyra år

Alfons

Och här har vi Nicke tre år

Nicke

Amandla
2012-06-02 19:08
#115

Välkommen hit Sandra! Söta pudlar du har Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-06-02 21:08
#116

Varmt välkommen :) Härligt med mer pudlar igänget, två söta små svarta grabbar :)

Pudelbus
2012-06-11 04:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Hejsan alla, detta verkar ju vara ett supertrevligt forum.

Är helt ny med detta iFokus, men hoppas komma igång snart och förstå hur jag ska göra med allt.

Jag heter iallafall Marina, är snart 21 och bor ihop med min pojkvän, mellanpudeln Lisa, tre katter och två råttor. Ute på landet en bit ifrån örebro.

Sen har jag även ett gäng hundar jag delar med min mor, en St bernad/bearded collie, en företta gatuhund från cypern och en daghund i form av jackrussel :)

Alla vovvarna vi har/ har haft är omplaceringar.

Slänger väl upp en bild, så är det bara att fråga om ni vill veta något :)

Pudelbus
2012-06-11 04:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Juste, har även haft en storpudel hane. Men han gick tyvärr bort föra året.

Bjuder på en till bild på mitt lilla hjärta Lisa

Annons:
[Forest]
2012-06-11 10:48
#119

Varmt välkommen pudelbus Glad Vilken härlig bild du bjuder oss på och din lilla tjej var otroligt söt med :) Jag hoppas du kommer trivas här inne Glad

Amandla
2012-06-11 15:45
#120

Välkommen hit pudelbus! Du kan ställa i stort sett vad som helst för frågor härinne, vi hjälps åt med det mesta Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudelbus
2012-06-13 13:25
#121

Tack så mycket, här ska jag nog trivas :)

Alexandra-S
2012-06-13 15:15
#122

Alexandra heter jag och bor i Hallsberg, 3 mil utanför Örebro.
Jag har en blandras mellan pudel och papillon, Gizmo heter han och är 1 år gammal.

Gizmo är med mig i skolan vi går på, Hundsportsgymnasiet i Forshaga. Vi tränar Lydnad, Rallylydnad och Agility. Vi planerar att tävla i dom tre sportera också, och förmodligen startar vi i Agility i augusti.
Jag har även hand om min farmors mellanpudel en del, han är en aprikos 3 åring.

Har ingen bild på Gizmo på den här datorn, men han är på både min avatarbild och bilden i min presentation.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Amandla
2012-06-13 15:24
#123

Välkommen Alexandra! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2012-06-13 20:08
#124

varmt välkommen Alexandra o Gizmo Glad

Haztparken
2012-07-28 06:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Hejsan allihopa!

Heter Elin och är en tjej på snart 17 novembrar. Bor i Ängelholm i Skåne.

Började spara till min hund när jag gick i 7an och i 9an köpte jag henne, min fina storpudel tik Dafne :3 Hon är cremefärgad, alltså inte lämpad för utställning men det är inte av intresse.

Vi ska nu om ca 3 veckor börja 2an på Naturbruksgymnasiet med inriktning hund i Örkelljunga där vi trivs bra!

Dafne är en stor glad tös på 1½ år som tror hon är mindre än hon är ;) Hon har problem med stress vilket vi dagligen jobbar på! Hon älskar allt och alla och delar mer än gärna ut pussar ;)

Vi söker mer än gärna kompisar runt Ängelholm som har väldigt gärna storpudlar som inte är rädda för en tös som studdsar och leker som bara den! :D

Bilden är nytagen på vårat speciella ställe där jag kan släppa henne, hon håller på att växa ut en mustach för morrhårens skull så därav fluffet ^^<3

Annons:
Amandla
2012-07-28 12:19
#126

Välkommen hit Haztparken! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
michellesgizmo
2012-09-27 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Hellue^^
Jag heter Michelle Sjöberg och är 17 år i oktober, jag har varit djurintresserad sen jag var 4-5år gammal, jag hade tjatat om ett husdjur jätte länge, till slut så fick jag min första kanin som hette Stampe, men när han gick bort så ville jag ha en hund, men mamma och pappa tyckte jag var för liten, så vi köpte en familjehund, en Berner sennen.

Men när jag nu kom upp i tonåren så ville jag verkligen ha en pudel, så jag fick min första pudel 2010 i februari, en silver mellan, men han fick jag göra mig av med pga familjeproblem.
Sen så lånade jag en silvertik under hela året 2011, och nu den 9 april 2012, så föddes min andra halva, mitt liv, min bästavän.

När jag träffade Atlas (Gizmo) så blev jag helt förälskad, jag var hans och han var min, när jag träffade Gizmo var han bara 4 veckor gammal, kommer aldrig glömma känslan när jag fick hem honom, ALDRIG!
Han var så liten, men ändå så stor, han är så klok, han lär sig allt snabbt, han hatar att göra fel.

på bilden är han bara 13 veckor gammal!<33

Men det finns inget på jorden som betyder som min lilla prins gör!!!<3

Amandla
2012-09-27 14:43
#128

Välkomna hit Michelle och Gizmo! Han är ju jättesöt <3


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lsoderberg
2012-10-04 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

jag heter louise och är 17 år. jag har en mellan pudel vid namn olle, som jag tricktränar och kör lite agillity och ska snart börja på lydnadskurs. jag går på IM programmet och ska plugga upp betygerna och sedan ska jag gå hundinriktning :) klipper även olle själv och har klippt min farmors pudel.

olle o jag :)

lsoderberg
2012-10-04 18:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

kunde inte bestämma mig om vilken bild jag skulle välja så laddar upp en till :)

Amandla
2012-10-04 18:47
#131

Det var allt en söt Olle! Vad är IM-programmet?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lsoderberg
2012-10-05 08:03
#132

IM programmet är där man kommer om man har svårt för matte, engelska eller svenska. om man inte har godkänt i nått av ämnerna så hamnar man där :) dålig förklarning men hoppas du förstår lite :)

Annons:
Amandla
2012-10-05 13:51
#133

Ok, ja då förstår jag bättre Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudlan
2012-10-16 13:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Hej!

Jag har varit inne på Pudelsidan några gånger och tittat. Har haften underbar pudelvänn men nu är vi pudellösa sedan 3 månader.  Tanken är att vi skall  ha pudel igen. Men vi måste hitta rätt pudel. Och de får ta tid det tar.

Kramar om er pudlar!

Amandla
2012-10-16 13:55
#135

Välkommen hit Pudlan! En sån söt liten pudelus du har där på kortet <3 Förstår att det är tomt, jag hoppas du snart hittar din nya pudel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pudlan
2012-10-19 13:12
#136

Tack!

Det är trevligt att få se andras pudlar. Jag belv väldigt förtjust i aprikosa Olle. Pudlar är verkligen underbara individer.

Rajas
2012-10-24 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Hej! Camilla heter jag och bor i Gävle!

Jag är en Pudelfantast, jag verkligen älskar rasen men har ännu inte fått chansen att äga en egen än :(

Dock har jag en underbar Goldentik på 2år som heter Raja, hoppas det är ok att vi presenterar oss här fast jag inte har någon pudel!

Raja är dock lite lockig på rumpan ;)

Mvh Millan

Ellen89
2012-10-28 07:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Hej,

Jag heter Ellen och ar 23 ar… Bor numera i Australien dar vi skaffade toy pudlar… Zorro dog tyvarr vid pasken av hjart problem, han blev bara 9ar (vanster). Han ar pappan till Zach som vi fortfarande har…han ar 8 ar gammal. Vi alskar dom har sma pudlarna!

Jag har ocksa en tik pa nastan 4 ar som ar blandras med Schafer/Border Collie… Vad harligt att se sa manga fina bilder pa pudlar! Tycker det ar sa vackra och inteligenta… saknar an idag varan vackra Zorro :(

Forst pa bild blir det Zorro och Zach…

Ellen89
2012-10-28 07:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Och har kommer Tian :)

Annons:
Amandla
2012-10-28 12:50
#140

Välkommen Ellen! Glad Tråkigt att läsa om din Zorro, synd att han dog så ung. Hoppas verkligen att Zach och Tian får bli mycket äldre!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2012-10-28 16:52
#141

Vad söta zorro och zach är på fotot. De är verkligen lika.

Det ser skönt ut att kunna gå ner till beachen med hundarna. Det kan man liksom inte här som vi bor.

>>>Malum domesticum<<<

Ellen89
2012-10-28 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

#140 Tack!

#141 Ja dom va valdigt lika, men med ganska olika personligheter :)

Beachen ar sa harlig, bada hundarna alskar att vara dar. Tian simmar ut bland vagarna nar jag gar ut, trot att hon blir lite orolig :P

Har en ganska rolig bild pa Zorro pa en mindre strand dar vi brukade bo… :)

Amandla
2012-10-29 12:42
#143

Ojs, ser att jag glömt välkomna Camilla i #137. Välkommen hit! Såklart du kan vara med här fast du inte har någon pudel (än), alla som är intresserade av rasen är så välkomna. Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Rajas
2012-10-29 13:46
#144

#143 Tackar!

Mvh Millan

bozzie
2012-12-23 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Hej !

JAg tillhör med dem som har två underbara pudlar. Två herrar den ena fem år och den andra två och halvt. Boysen som är yngst är en livilig herre som älskar människor ,,inte bara sin familj.

Ozzie vår äldre storpudel är en mer reserverad och lugn herre som alltid gör som man vill.

Vi tränar  Rallylydnad , agility med den äldre. Den yngre hänger med lite  men gillar mest att jobba med näsan,,han älskar när vi lägger ett spår i skogen, eller när matte gömmer ngt i trädgården.

bozzie
2012-12-23 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

I det övre inlägget ser ni tvååringen, Boysen

Och här kommer Ozzie vår  femåring.

Dessa båda herrar förgyller vår tillvaro.

med vänlig hälsning Monica

Annons:
Amandla
2012-12-23 19:49
#147

Välkommen Monica! Stiliga killar du har Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Elverpige
2013-01-09 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Hej!

Jag heter Ida och har en 12 år gammal dvärgpudel som är pigg och kry! När han var 10 fick han diskbråck, men med mycket vila, värme och kärlek så märker man knappt av det.

Mattes lillpojk, Lucky!

Amandla
2013-01-10 16:27
#149

Välkommen Ida och Lucky! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-01-10 22:11
#150

Varmt välkommen alla nya pudelälskare säger jag Glad Vilka härliga prenentationer av er o hundarna Kyss 

148, Ida jag ser att du har bra skor på din lilla pojk :) Vad är det för skor? Jag har köpt skor men de satt inte så bra på baktassarna så letar efter andra :D

Elverpige
2013-01-11 12:24
#151

#150. Jag köpte dem på ArkenZoo, det är "strumpor" i fleece med kardborreknäppning. Egentligen ska man väl ha dem för att skydda bandage eller liknande, men fungerar lika bra som skor :)

Lite jobbigt på höst/vår när det är slaskigt ute, då blir dem lite blöta. Men nu till våren ska jag spraya dem med impregneringsspray och se om det blir bättre!

[Forest]
2013-01-11 12:29
#152

151 Ida tack för ditt snabba svar då ska jag ta mig en titt o kolla in om de har dessa små strumpor. Jag köpte andra fleece strumpor/skor som jag kallar dom men som sagt de sitter inte på så jätte bra. Trött vart jag när jag fick ta av mig vantarna hela tiden för knäppa om dom :P

Neela
2013-01-11 12:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Jag heter Rebecca, är 26 och bor med make, katter och storpudeln Sune. Sune är vår första hund och flyttade till oss i november eftersom hans förra familj inte hade tid för honom. Min make har aldrig varit en hundmänniska och hunden skulle inte (!) vara i sängen… Vem tror ni nu säger att Sunes största fel är hans fisar och att han inte vill sova i sängen?

Sune är en glad hund med massor med energi. Han älskar våra katter (ibland lite väl mycket) och är en riktig gosegris. Har jobbat med en del hundar genom åren men det var en svart storpudel som gjorde störst intryck och jag har ängtat efter en egen sen dess. Kunde inte valt en bättre ras helt enkelt.

Vår pipande studsboll!

Annons:
[Forest]
2013-01-11 13:47
#154

Varmt välkommen otroligt tjusig han är Sune Kyss

[Maja Lingman]1
2013-01-11 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Hejsan, jag heter Maja och jag 17år jag bor i hälsingland, i en liten ort som heter kilafors Jag bor där med min syster och min mamma som delar samma passion som mig. Hundar/Djur vi har 3 hundar en vit Schäfer som heter Raja och en Golden retriver som heter Tira samt en liten Dvärgpudel som heter Bella. Våra hundar är vårt allt Skrattande

[Maja Lingman]1
2013-01-11 14:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Och det här är jag Glad

Amandla
2013-01-11 16:52
#157

Välkomna hit Rebecca och Maja! Det är så roligt varje gång vi får nya medlemmar Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-01-11 21:38
#158

155 Varmt välkommen Maja söta bilder du bjuder på :)

[Maja Lingman]1
2013-01-12 00:22
#159

#158 och #157 - Tack Glad Det värmde i hjärtat Glad

Amandla
2013-01-13 21:37
#160

Jag låser tråden då jag skapat en ny, den ligger överst i inläggslistan bland de klistrade trådarna (de med röd plupp framför rubriken).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: